Zobrazit minimální záznam

Pedagogical Transformations of Selected Gallery Programmes in Preschool Children
dc.contributor.advisorFulková, Marie
dc.creatorGrežďová, Kristína
dc.date.accessioned2024-11-29T02:12:36Z
dc.date.available2024-11-29T02:12:36Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/195420
dc.description.abstractDiplomová práce s názvem Pedagogické transformace vybraných galerijních programů u dětí předškolního věku je zaměřená na prozkoumání modalit pedagogické transformace ve vybraných galerijních programech pro mateřské školy ve vztahu k percepčnímu dispozitivu a třífázovému časovému modelu galerijní edukace. Teoretická část sleduje vývoj a kontext současné podoby galerijní edukace, vymezuje pojmy jako percepční dispozitiv, empirický divák a pedagogická transformace a pojednává o vztahu předškolního vzdělávání a výtvarné výchovy na kurikulární rovině. Cílem teoretické části je uchopení současných tendencí v oblasti galerijní pedagogiky a předškolního vzdělávání a kontextualizace Otevřeného programu. Praktická část sestává z redesignu Otevřeného programu galerijní edukace, analýzy vybraných vzdělávacích programů Národní galerie Praha - Veletržní palác, ověření Otevřeného modelu v praxi a návrh metodické podpory pro mateřské školy. Cílem praktické části je ve vybraných programech vysledovat typy pedagogických transformací a jejich vliv na percepční dispozitiv a navrhnout metodickou podporu k Otevřenému programu. KLÍČOVÁ SLOVA galerijní edukace, mateřská škola, otevřený program, pedagogická transformace, percepční dipozitiv, empirický divák ABSTRACT The diploma thesis entitled Pedagogical Transformations...cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis entitled Pedagogical Transformations of Selected Gallery Programmes in Preschool Children is focused on exploring the modalities of pedagogical transformation in selected gallery programs for kindergartens in relation to the perceptual dispositif and the three-phase model of gallery education. The theoretical section adresses the development and context of contemporary gallery education. It defines key concepts such as perceptual dispositive, empirical spectator and pedagogical transformation. Additionally it examines the relationship between preschool education and art education at the curricular level. The objective of the theoretical section is to contextualize the Open program. The practical section involves redesigning the Open Gallery Education Program, analysing selected educational programs at the Prague National Gallery - Trade Fair Palace, verifying the Open program in practice, and proposing methodological support for kindergartens. The aim of this section is to identify the types of pedagogical transformations in the selected programs, asses their impact on the perceptual dispositif, and propose methodological support in the Open program for kindergardens. KEYWORDS gallery education, kindergarten, open program, pedagogical transformation, perceptual dispositive,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectopen programen_US
dc.subjectgallery educationen_US
dc.subjectnursery schoolen_US
dc.subjectstrategies of collaborationen_US
dc.subjectpedagogical transformationen_US
dc.subjectgalerijní edukacecs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectotevřený programcs_CZ
dc.subjectstrategie spoluprácecs_CZ
dc.subjectpedagogická transformacecs_CZ
dc.titlePedagogické transformace vybraných galerijních programů u dětí předškolního věkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-09
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId221785
dc.title.translatedPedagogical Transformations of Selected Gallery Programmes in Preschool Childrenen_US
dc.contributor.refereeVartecká, Anna
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce s názvem Pedagogické transformace vybraných galerijních programů u dětí předškolního věku je zaměřená na prozkoumání modalit pedagogické transformace ve vybraných galerijních programech pro mateřské školy ve vztahu k percepčnímu dispozitivu a třífázovému časovému modelu galerijní edukace. Teoretická část sleduje vývoj a kontext současné podoby galerijní edukace, vymezuje pojmy jako percepční dispozitiv, empirický divák a pedagogická transformace a pojednává o vztahu předškolního vzdělávání a výtvarné výchovy na kurikulární rovině. Cílem teoretické části je uchopení současných tendencí v oblasti galerijní pedagogiky a předškolního vzdělávání a kontextualizace Otevřeného programu. Praktická část sestává z redesignu Otevřeného programu galerijní edukace, analýzy vybraných vzdělávacích programů Národní galerie Praha - Veletržní palác, ověření Otevřeného modelu v praxi a návrh metodické podpory pro mateřské školy. Cílem praktické části je ve vybraných programech vysledovat typy pedagogických transformací a jejich vliv na percepční dispozitiv a navrhnout metodickou podporu k Otevřenému programu. KLÍČOVÁ SLOVA galerijní edukace, mateřská škola, otevřený program, pedagogická transformace, percepční dipozitiv, empirický divák ABSTRACT The diploma thesis entitled Pedagogical Transformations...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis entitled Pedagogical Transformations of Selected Gallery Programmes in Preschool Children is focused on exploring the modalities of pedagogical transformation in selected gallery programs for kindergartens in relation to the perceptual dispositif and the three-phase model of gallery education. The theoretical section adresses the development and context of contemporary gallery education. It defines key concepts such as perceptual dispositive, empirical spectator and pedagogical transformation. Additionally it examines the relationship between preschool education and art education at the curricular level. The objective of the theoretical section is to contextualize the Open program. The practical section involves redesigning the Open Gallery Education Program, analysing selected educational programs at the Prague National Gallery - Trade Fair Palace, verifying the Open program in practice, and proposing methodological support for kindergartens. The aim of this section is to identify the types of pedagogical transformations in the selected programs, asses their impact on the perceptual dispositif, and propose methodological support in the Open program for kindergardens. KEYWORDS gallery education, kindergarten, open program, pedagogical transformation, perceptual dispositive,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV