dc.contributor.advisor | Vodička, Jakub | |
dc.creator | Hánová, Renata | |
dc.date.accessioned | 2024-10-25T06:21:28Z | |
dc.date.available | 2024-10-25T06:21:28Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/195501 | |
dc.description.abstract | This thesis presents worksheets for the teaching of the evolution of ecosystems on Earth. A total of seven worksheets cover the evolution from the Precambrian to the end of the Mesozoic Era, while introducing selected phenomena of historical geology in more depth. The exercises in the worksheets are structured to encourage students to think comprehensively about the subject, using logical deduction and knowledge from other school subjects to solve them. Great emphasis has been placed on attractive graphic design of the worksheets and modern pedagogical approaches. The worksheets contain tasks that focus on the developing pupils' key competencies and emphasize their active involvement in learning. In this way, they broaden pupils' ways of thinking. This thesis analyses the feedback obtained during the practical validation of the worksheets in two ninth grade science classes at ZŠ Jana Kubelíka, Neveklov. Based on the teaching process and feedback from pupils, the worksheets were modified into their final form. The worksheets including the author's solution are part of the work. The work also presents a research on the current state of knowledge of the evolution of life on Earth in the range of Precambrian to the end of Mesozoic. | en_US |
dc.description.abstract | Tato práce představuje pracovní listy k učivu o vývoji ekosystémů na Zemi. Celkem sedm pracovních listů pokrývá vývoj od prekambria do konce mezozoika a zároveň hlouběji představuje vybrané fenomény historické geologie. Úlohy v pracovních listech jsou stavěny tak, aby nutily žáky uvažovat nad problematikou komplexně a při řešení používali logickou dedukci a znalosti z jiných oborů. Velký důraz byl kladen na atraktivní grafickou podobu pracovních listů a moderní pedagogické přístupy. Pracovní listy obsahují úlohy, které jsou zaměřené na rozvoj klíčových kompetencí žáků a akcentují jejich aktivní zapojení do výuky. Rozšiřují tak způsoby uvažování žáků. Tato diplomová práce analyzuje zpětnou vazbu, získanou při praktickém ověření pracovních listů ve dvou devátých třídách při výuce přírodopisu na ZŠ Jana Kubelíka, Neveklov. Na základě průběhu výuky a zpětné vazby byly listy upraveny do finální podoby. Součástí práce jsou vytvořené pracovní listy včetně autorského řešení. Práce také představuje rešerši současného stavu poznání vývoje života na Zemi, a to v rozsahu prekambria až konce mezozoika. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.subject | worksheets | en_US |
dc.subject | key competencies | en_US |
dc.subject | activisation | en_US |
dc.subject | pracovní listy | cs_CZ |
dc.subject | klíčové kompetence | cs_CZ |
dc.subject | aktivizace | cs_CZ |
dc.title | Pracovní listy k učivu o vývoji života na Zemi | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-16 | |
dc.description.department | Institute of Geology and Paleontology | en_US |
dc.description.department | Ústav geologie a paleontologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Science | en_US |
dc.description.faculty | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 242299 | |
dc.title.translated | Worksheets on the evolution of life on Earth | en_US |
dc.contributor.referee | Mazuch, Martin | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství geologie pro střední školy - Učitelství biologie pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Education of Geology for Upper Secondary Schools - Teacher Education of Biology for Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Education of Geology for Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství geologie pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Přírodovědecká fakulta::Ústav geologie a paleontologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Science::Institute of Geology and Paleontology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Science | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PřF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství geologie pro střední školy - Učitelství biologie pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Education of Geology for Upper Secondary Schools - Teacher Education of Biology for Upper Secondary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství geologie pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of Geology for Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce představuje pracovní listy k učivu o vývoji ekosystémů na Zemi. Celkem sedm pracovních listů pokrývá vývoj od prekambria do konce mezozoika a zároveň hlouběji představuje vybrané fenomény historické geologie. Úlohy v pracovních listech jsou stavěny tak, aby nutily žáky uvažovat nad problematikou komplexně a při řešení používali logickou dedukci a znalosti z jiných oborů. Velký důraz byl kladen na atraktivní grafickou podobu pracovních listů a moderní pedagogické přístupy. Pracovní listy obsahují úlohy, které jsou zaměřené na rozvoj klíčových kompetencí žáků a akcentují jejich aktivní zapojení do výuky. Rozšiřují tak způsoby uvažování žáků. Tato diplomová práce analyzuje zpětnou vazbu, získanou při praktickém ověření pracovních listů ve dvou devátých třídách při výuce přírodopisu na ZŠ Jana Kubelíka, Neveklov. Na základě průběhu výuky a zpětné vazby byly listy upraveny do finální podoby. Součástí práce jsou vytvořené pracovní listy včetně autorského řešení. Práce také představuje rešerši současného stavu poznání vývoje života na Zemi, a to v rozsahu prekambria až konce mezozoika. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis presents worksheets for the teaching of the evolution of ecosystems on Earth. A total of seven worksheets cover the evolution from the Precambrian to the end of the Mesozoic Era, while introducing selected phenomena of historical geology in more depth. The exercises in the worksheets are structured to encourage students to think comprehensively about the subject, using logical deduction and knowledge from other school subjects to solve them. Great emphasis has been placed on attractive graphic design of the worksheets and modern pedagogical approaches. The worksheets contain tasks that focus on the developing pupils' key competencies and emphasize their active involvement in learning. In this way, they broaden pupils' ways of thinking. This thesis analyses the feedback obtained during the practical validation of the worksheets in two ninth grade science classes at ZŠ Jana Kubelíka, Neveklov. Based on the teaching process and feedback from pupils, the worksheets were modified into their final form. The worksheets including the author's solution are part of the work. The work also presents a research on the current state of knowledge of the evolution of life on Earth in the range of Precambrian to the end of Mesozoic. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Ústav geologie a paleontologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
dc.contributor.consultant | Kovář, Vojtěch | |
dc.contributor.consultant | Matějka, Dobroslav | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |