Zobrazit minimální záznam

Worksheets on the evolution of life on Earth
dc.contributor.advisorVodička, Jakub
dc.creatorHánová, Renata
dc.date.accessioned2024-10-25T06:21:28Z
dc.date.available2024-10-25T06:21:28Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/195501
dc.description.abstractThis thesis presents worksheets for the teaching of the evolution of ecosystems on Earth. A total of seven worksheets cover the evolution from the Precambrian to the end of the Mesozoic Era, while introducing selected phenomena of historical geology in more depth. The exercises in the worksheets are structured to encourage students to think comprehensively about the subject, using logical deduction and knowledge from other school subjects to solve them. Great emphasis has been placed on attractive graphic design of the worksheets and modern pedagogical approaches. The worksheets contain tasks that focus on the developing pupils' key competencies and emphasize their active involvement in learning. In this way, they broaden pupils' ways of thinking. This thesis analyses the feedback obtained during the practical validation of the worksheets in two ninth grade science classes at ZŠ Jana Kubelíka, Neveklov. Based on the teaching process and feedback from pupils, the worksheets were modified into their final form. The worksheets including the author's solution are part of the work. The work also presents a research on the current state of knowledge of the evolution of life on Earth in the range of Precambrian to the end of Mesozoic.en_US
dc.description.abstractTato práce představuje pracovní listy k učivu o vývoji ekosystémů na Zemi. Celkem sedm pracovních listů pokrývá vývoj od prekambria do konce mezozoika a zároveň hlouběji představuje vybrané fenomény historické geologie. Úlohy v pracovních listech jsou stavěny tak, aby nutily žáky uvažovat nad problematikou komplexně a při řešení používali logickou dedukci a znalosti z jiných oborů. Velký důraz byl kladen na atraktivní grafickou podobu pracovních listů a moderní pedagogické přístupy. Pracovní listy obsahují úlohy, které jsou zaměřené na rozvoj klíčových kompetencí žáků a akcentují jejich aktivní zapojení do výuky. Rozšiřují tak způsoby uvažování žáků. Tato diplomová práce analyzuje zpětnou vazbu, získanou při praktickém ověření pracovních listů ve dvou devátých třídách při výuce přírodopisu na ZŠ Jana Kubelíka, Neveklov. Na základě průběhu výuky a zpětné vazby byly listy upraveny do finální podoby. Součástí práce jsou vytvořené pracovní listy včetně autorského řešení. Práce také představuje rešerši současného stavu poznání vývoje života na Zemi, a to v rozsahu prekambria až konce mezozoika.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectworksheetsen_US
dc.subjectkey competenciesen_US
dc.subjectactivisationen_US
dc.subjectpracovní listycs_CZ
dc.subjectklíčové kompetencecs_CZ
dc.subjectaktivizacecs_CZ
dc.titlePracovní listy k učivu o vývoji života na Zemics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-16
dc.description.departmentInstitute of Geology and Paleontologyen_US
dc.description.departmentÚstav geologie a paleontologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId242299
dc.title.translatedWorksheets on the evolution of life on Earthen_US
dc.contributor.refereeMazuch, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství geologie pro střední školy - Učitelství biologie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Geology for Upper Secondary Schools - Teacher Education of Biology for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programTeacher Education of Geology for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství geologie pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Ústav geologie a paleontologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Institute of Geology and Paleontologyen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství geologie pro střední školy - Učitelství biologie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Geology for Upper Secondary Schools - Teacher Education of Biology for Upper Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství geologie pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Geology for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce představuje pracovní listy k učivu o vývoji ekosystémů na Zemi. Celkem sedm pracovních listů pokrývá vývoj od prekambria do konce mezozoika a zároveň hlouběji představuje vybrané fenomény historické geologie. Úlohy v pracovních listech jsou stavěny tak, aby nutily žáky uvažovat nad problematikou komplexně a při řešení používali logickou dedukci a znalosti z jiných oborů. Velký důraz byl kladen na atraktivní grafickou podobu pracovních listů a moderní pedagogické přístupy. Pracovní listy obsahují úlohy, které jsou zaměřené na rozvoj klíčových kompetencí žáků a akcentují jejich aktivní zapojení do výuky. Rozšiřují tak způsoby uvažování žáků. Tato diplomová práce analyzuje zpětnou vazbu, získanou při praktickém ověření pracovních listů ve dvou devátých třídách při výuce přírodopisu na ZŠ Jana Kubelíka, Neveklov. Na základě průběhu výuky a zpětné vazby byly listy upraveny do finální podoby. Součástí práce jsou vytvořené pracovní listy včetně autorského řešení. Práce také představuje rešerši současného stavu poznání vývoje života na Zemi, a to v rozsahu prekambria až konce mezozoika.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis presents worksheets for the teaching of the evolution of ecosystems on Earth. A total of seven worksheets cover the evolution from the Precambrian to the end of the Mesozoic Era, while introducing selected phenomena of historical geology in more depth. The exercises in the worksheets are structured to encourage students to think comprehensively about the subject, using logical deduction and knowledge from other school subjects to solve them. Great emphasis has been placed on attractive graphic design of the worksheets and modern pedagogical approaches. The worksheets contain tasks that focus on the developing pupils' key competencies and emphasize their active involvement in learning. In this way, they broaden pupils' ways of thinking. This thesis analyses the feedback obtained during the practical validation of the worksheets in two ninth grade science classes at ZŠ Jana Kubelíka, Neveklov. Based on the teaching process and feedback from pupils, the worksheets were modified into their final form. The worksheets including the author's solution are part of the work. The work also presents a research on the current state of knowledge of the evolution of life on Earth in the range of Precambrian to the end of Mesozoic.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Ústav geologie a paleontologiecs_CZ
thesis.grade.code2
dc.contributor.consultantKovář, Vojtěch
dc.contributor.consultantMatějka, Dobroslav
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV