Zobrazit minimální záznam

Using artificial intelligence in mathematics teaching in higher secondary schools
dc.contributor.advisorRobová, Jarmila
dc.creatorProcházka, Zdeněk
dc.date.accessioned2024-11-28T19:25:53Z
dc.date.available2024-11-28T19:25:53Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/195776
dc.description.abstractNázev práce: Využití umělé inteligence ve výuce matematiky na střední škole Autor: Zdeněk Procházka Katedra: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí bakalářské práce: doc. RNDr. Jarmila Robová, CSc., Katedra didaktiky matematiky Abstrakt: Cílem této bakalářské práce je vysvětlit, co je umělá inteligence, jaké technologie jí využívají a jak ji lze využít ve výuce matematiky na střední škole. První kapitola vysvětluje pojem umělá inteligence, její typické vlastnosti, a kde se v dnešní době používá v reálném světě a ve společenských a přírodních vědách. Od druhé kapitoly se již práce zaměřuje na využití umělé inteligence ve středoškolské matematice. Přímo ve druhé kapitole se v práci zkoumá, zda umělá inteligence zvládá očekávané výstupy žáka a učivo dle Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia, aby mohla být použita jako pomůcka ve výuce středoškolské matematiky. V závěrečné třetí kapitole se srovnávají dva chatboti z hlediska řešení konkrétních úloh, aby se ukázalo, v čem se mohou lišit a který může mít lepší využití pro určitý typ úloh. Závěrečná kapitola taktéž ukazuje, jak chatboti dokáží generovat dotazy pro další aplikace; konkrétně v této práci je to Wolfram Alpha. Klíčová slova: Umělá inteligence, výuka středoškolské matematiky, chatbotcs_CZ
dc.description.abstractTitle: Using artificial intelligence in mathematics teaching in higher secondary schools Author: Zdeněk Procházka Department: Department of Mathematics Education Supervisor: doc. RNDr. Jarmila Robová, CSc., Department of Mathematics Education Abstract: The aim of this bachelor's thesis is to explain what artificial intelligence is, what technologies use it and how it can be used in high school mathematics teaching. The first chapter explains the concept of artificial intelligence, its typical characteristics, and where it is currently used in the real world and in the social and natural sciences. From the second chapter, the thesis focuses on the use of artificial intelligence in high school mathematics. Directly in the second chapter, the thesis examines whether artificial intelligence manages the expected student outputs and the curriculum according to the Framework education programme for grammar schools so that it can be used as an aid in teaching high school mathematics. The final chapter compares the two chatbots to show how they can differ, and which can be better used for a certain type of task. The final chapter also shows how chatbots can generate queries for other applications; specifically, in this work, it is Wolfram Alpha. Keywords: Artificial intelligence, teaching high school mathematics, chatboten_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectArtificial intelligence|Teaching high school mathematics|Chatboten_US
dc.subjectUmělá inteligence|Výuka středoškolské matematiky|Chatbotcs_CZ
dc.titleVyužití umělé inteligence ve výuce matematiky na střední školecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-20
dc.description.departmentDepartment of Mathematics Educationen_US
dc.description.departmentKatedra didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId265291
dc.title.translatedUsing artificial intelligence in mathematics teaching in higher secondary schoolsen_US
dc.contributor.refereeSurynková, Petra
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMathematics for Teacher Education - Computer Science for Teacher Educationen_US
thesis.degree.disciplineMatematika se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Informatika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programMathematics for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programMatematika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky matematikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Mathematics Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csMatematika se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Informatika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enMathematics for Teacher Education - Computer Science for Teacher Educationen_US
uk.degree-program.csMatematika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enMathematics for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev práce: Využití umělé inteligence ve výuce matematiky na střední škole Autor: Zdeněk Procházka Katedra: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí bakalářské práce: doc. RNDr. Jarmila Robová, CSc., Katedra didaktiky matematiky Abstrakt: Cílem této bakalářské práce je vysvětlit, co je umělá inteligence, jaké technologie jí využívají a jak ji lze využít ve výuce matematiky na střední škole. První kapitola vysvětluje pojem umělá inteligence, její typické vlastnosti, a kde se v dnešní době používá v reálném světě a ve společenských a přírodních vědách. Od druhé kapitoly se již práce zaměřuje na využití umělé inteligence ve středoškolské matematice. Přímo ve druhé kapitole se v práci zkoumá, zda umělá inteligence zvládá očekávané výstupy žáka a učivo dle Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia, aby mohla být použita jako pomůcka ve výuce středoškolské matematiky. V závěrečné třetí kapitole se srovnávají dva chatboti z hlediska řešení konkrétních úloh, aby se ukázalo, v čem se mohou lišit a který může mít lepší využití pro určitý typ úloh. Závěrečná kapitola taktéž ukazuje, jak chatboti dokáží generovat dotazy pro další aplikace; konkrétně v této práci je to Wolfram Alpha. Klíčová slova: Umělá inteligence, výuka středoškolské matematiky, chatbotcs_CZ
uk.abstract.enTitle: Using artificial intelligence in mathematics teaching in higher secondary schools Author: Zdeněk Procházka Department: Department of Mathematics Education Supervisor: doc. RNDr. Jarmila Robová, CSc., Department of Mathematics Education Abstract: The aim of this bachelor's thesis is to explain what artificial intelligence is, what technologies use it and how it can be used in high school mathematics teaching. The first chapter explains the concept of artificial intelligence, its typical characteristics, and where it is currently used in the real world and in the social and natural sciences. From the second chapter, the thesis focuses on the use of artificial intelligence in high school mathematics. Directly in the second chapter, the thesis examines whether artificial intelligence manages the expected student outputs and the curriculum according to the Framework education programme for grammar schools so that it can be used as an aid in teaching high school mathematics. The final chapter compares the two chatbots to show how they can differ, and which can be better used for a certain type of task. The final chapter also shows how chatbots can generate queries for other applications; specifically, in this work, it is Wolfram Alpha. Keywords: Artificial intelligence, teaching high school mathematics, chatboten_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV