Zobrazit minimální záznam

Principles of Nonviolent Communication in Foreign Language Teaching
dc.contributor.advisorNečasová, Pavla
dc.creatorKrucká, Jana
dc.date.accessioned2024-12-02T09:55:56Z
dc.date.available2024-12-02T09:55:56Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/195795
dc.description.abstractPředložená práce se zaměřuje na problematiku komunikace v českém středoškolském prostředí a možnosti implementace prvků nenásilné komunikace do výuky německého jazyka. Hlavním cílem je komplexně zmapovat problematiku komunikační na českých středních školách a na základě toho navrhnout a prakticky vyzkoušet způsoby začlenění principů nenásilné komunikace, zejména techniky aktivního naslouchání, do hodin německého jazyka. Praktická část práce vychází z teoretického základu, který představuje přehled komunikačních teorií se zaměřením na komunikaci jako způsob jednání a na komunikaci v edukačním prostředí. Je rozdělena do tří dílčích výzkumů. Prvním je dotazníkové šetření, které zkoumá násilí v komunikaci v českém středoškolském kontextu. Jeho výsledky prokazují nejen přítomnost násilí v komunikaci, ale i nedostatečné dovednosti respondentů na násilí vhodně reagovat. Další výzkum, rovněž formou dotazníku, se zabývá mj. množstvím času pro aktivní komunikaci žáků. Z tohoto výzkumu vyplývá, že nejvíce času se žákům dostává ve výuce jazyků. Tento poznatek podporuje poslední výzkum s výzkumnou technikou experimentu s jedním subjektem doplněný o dotazníkové šetření, který se soustředí na praktické využití techniky aktivního naslouchání žáky jako prvku rozvoje komunikační kompetence ve výuce německého jazyka....cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis focuses on the issue of communication in the Czech secondary school environment and the possibilities of implementing elements of non-violent communication into German language teaching. The main objective is to comprehensively map the communication issues in Czech secondary schools and on this basis to propose and practically test ways of incorporating the principles of non-violent communication, especially active listening techniques, into German language classes. The practical part of the thesis is based on the theoretical basis, which presents an overview of communication theories with a focus on communication as a way of acting and on communication in the educational environment. It is divided into three sub-researches. The first is a questionnaire survey that examines violence in communication in the Czech secondary school context. Its results demonstrate not only the presence of violence in communication, but also the lack of respondents' skills to respond appropriately to violence. Another research, also in the form of a questionnaire, deals, among other things, with the amount of time for active communication of pupils. This research shows that pupils receive the most time in language classes. This finding is supported by recent research with a single- subject experimental...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectGerman language teachingen_US
dc.subjectcommunicative competenceen_US
dc.subjectnon-violent communicationen_US
dc.subjectcommunication issues in the school environmenten_US
dc.subjectinnovative approaches in teachingen_US
dc.subjectVýuka německého jazykacs_CZ
dc.subjectkomunikační kompetencecs_CZ
dc.subjectnenásilná komunikacecs_CZ
dc.subjectproblematika komunikace v prostředí školycs_CZ
dc.subjectinovativní přístupy ve výucecs_CZ
dc.titlePrincipy nenásilné komunikace ve výuce cizích jazykůcs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-11-08
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId230365
dc.title.translatedPrinciples of Nonviolent Communication in Foreign Language Teachingen_US
dc.contributor.refereeOndráková, Jana
dc.contributor.refereeAdamcová, Lívia
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGerman Language and Literature with Didacticsen_US
thesis.degree.disciplineNěmecký jazyk a literatura s didaktikoucs_CZ
thesis.degree.programGerman Language and Litterature with Didacticsen_US
thesis.degree.programNěmecký jazyk a literatura s didaktikoucs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csNěmecký jazyk a literatura s didaktikoucs_CZ
uk.degree-discipline.enGerman Language and Literature with Didacticsen_US
uk.degree-program.csNěmecký jazyk a literatura s didaktikoucs_CZ
uk.degree-program.enGerman Language and Litterature with Didacticsen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPředložená práce se zaměřuje na problematiku komunikace v českém středoškolském prostředí a možnosti implementace prvků nenásilné komunikace do výuky německého jazyka. Hlavním cílem je komplexně zmapovat problematiku komunikační na českých středních školách a na základě toho navrhnout a prakticky vyzkoušet způsoby začlenění principů nenásilné komunikace, zejména techniky aktivního naslouchání, do hodin německého jazyka. Praktická část práce vychází z teoretického základu, který představuje přehled komunikačních teorií se zaměřením na komunikaci jako způsob jednání a na komunikaci v edukačním prostředí. Je rozdělena do tří dílčích výzkumů. Prvním je dotazníkové šetření, které zkoumá násilí v komunikaci v českém středoškolském kontextu. Jeho výsledky prokazují nejen přítomnost násilí v komunikaci, ale i nedostatečné dovednosti respondentů na násilí vhodně reagovat. Další výzkum, rovněž formou dotazníku, se zabývá mj. množstvím času pro aktivní komunikaci žáků. Z tohoto výzkumu vyplývá, že nejvíce času se žákům dostává ve výuce jazyků. Tento poznatek podporuje poslední výzkum s výzkumnou technikou experimentu s jedním subjektem doplněný o dotazníkové šetření, který se soustředí na praktické využití techniky aktivního naslouchání žáky jako prvku rozvoje komunikační kompetence ve výuce německého jazyka....cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on the issue of communication in the Czech secondary school environment and the possibilities of implementing elements of non-violent communication into German language teaching. The main objective is to comprehensively map the communication issues in Czech secondary schools and on this basis to propose and practically test ways of incorporating the principles of non-violent communication, especially active listening techniques, into German language classes. The practical part of the thesis is based on the theoretical basis, which presents an overview of communication theories with a focus on communication as a way of acting and on communication in the educational environment. It is divided into three sub-researches. The first is a questionnaire survey that examines violence in communication in the Czech secondary school context. Its results demonstrate not only the presence of violence in communication, but also the lack of respondents' skills to respond appropriately to violence. Another research, also in the form of a questionnaire, deals, among other things, with the amount of time for active communication of pupils. This research shows that pupils receive the most time in language classes. This finding is supported by recent research with a single- subject experimental...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV