Zobrazit minimální záznam

Advisory duty of courts in contentious civil finding proceedings
dc.contributor.advisorPohl, Tomáš
dc.creatorŠteffek, Artur
dc.date.accessioned2024-12-02T09:56:08Z
dc.date.available2024-12-02T09:56:08Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/195796
dc.description.abstractPoučovací povinnost soudů v civilním nalézacím řízení sporném Abstrakt Tato rigorózní práce si v první řadě jednak klade za cíl vytvořit komplexní přehled poučovací povinnosti soudů v civilním nalézacím řízení sporném optikou jejího historického vývoje (první kapitola této práce) a dále optikou v současnosti účinné právní úpravy (druhá kapitola této práce), jednak následně tento přehled extrahovaný přímo z předmětných předpisů za užití indukce dále utřídit na základě několika rozličných kritérií - v první kapitole této práce je toto třízení realizováno na základě jednotlivých kodexů civilního práva procesního historicky účinných na území dnešní České republiky, ve druhé kapitole pak na základě okruhů adresátů, jimž je poskytováno, fází řízení, v nichž je poskytováno, dle procesních následků jejich nedbání jejích adresátem a dle míry závislosti obsahu předmětných poučení na konkrétní procesní situaci (tzn. dle jejich adaptability). Druhá kapitola dále též obsahuje zobecněné kategorie jednotlivých myslitelných excesů civilních soudů v oblasti poučovací povinnosti, a sice podpoučení, nesprávné poučení a přepoučení. Třetí kapitola se zabývá subjektivním právem na poučení, a to nejprve s ohledem na dosavadní mlčení o tomto právu v odborné literatuře stran jeho existentnosti. Dále je v ní též zkoumán vztah mezi...cs_CZ
dc.description.abstractThe civil court's duty to instruct in contentious proceedings Abstract This rigorous thesis first and foremost seeks to create a complex overview of the civil court's duty to instruct in contentious proceedings from its historical development's viewpoint (first chapter of this rigorous thesis) and from the viewpoint of the legislation currently in force (second chapter of this rigorous thesis); it then aims to sort the overview obtained directly from the statutes in question via induction to categorize it based on several parameters - those parameters being the individual codes of civil proceedings that were historically in force on the territory of today's Czech Republic in the first chapter and the pool of adresees to whom the instructions are given, the individual phases of the proceedings during which the instructions are given, the consequences of failing to adhere to the given instructions and the degree of the dependency of the content of the court's instructions on the specifics of the procedural situation in question (i. e. its adaptability) in its second chapter. The second chapter also contains generalized categories of the individual excesses of the civil courts when it comes to their duty to instruct, those being underinstruction, incorrect instruction and overinstruction respectively. The...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectduty to instructen_US
dc.subjectcivil courtsen_US
dc.subjectcontentious proceedingsen_US
dc.subjectpoučovací povinnostcs_CZ
dc.subjectcivilní soudycs_CZ
dc.subjectnalézací řízení spornécs_CZ
dc.titlePoučovací povinnost soudů v civilním nalézacím řízení spornémcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-11-11
dc.description.departmentDepartment of Civil Lawen_US
dc.description.departmentKatedra občanského právacs_CZ
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.identifier.repId248159
dc.title.translatedAdvisory duty of courts in contentious civil finding proceedingsen_US
dc.contributor.refereeStřeleček, Tomáš
thesis.degree.nameJUDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.disciplinePrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra občanského právacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of Civil Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enLaw and Jurisprudenceen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPoučovací povinnost soudů v civilním nalézacím řízení sporném Abstrakt Tato rigorózní práce si v první řadě jednak klade za cíl vytvořit komplexní přehled poučovací povinnosti soudů v civilním nalézacím řízení sporném optikou jejího historického vývoje (první kapitola této práce) a dále optikou v současnosti účinné právní úpravy (druhá kapitola této práce), jednak následně tento přehled extrahovaný přímo z předmětných předpisů za užití indukce dále utřídit na základě několika rozličných kritérií - v první kapitole této práce je toto třízení realizováno na základě jednotlivých kodexů civilního práva procesního historicky účinných na území dnešní České republiky, ve druhé kapitole pak na základě okruhů adresátů, jimž je poskytováno, fází řízení, v nichž je poskytováno, dle procesních následků jejich nedbání jejích adresátem a dle míry závislosti obsahu předmětných poučení na konkrétní procesní situaci (tzn. dle jejich adaptability). Druhá kapitola dále též obsahuje zobecněné kategorie jednotlivých myslitelných excesů civilních soudů v oblasti poučovací povinnosti, a sice podpoučení, nesprávné poučení a přepoučení. Třetí kapitola se zabývá subjektivním právem na poučení, a to nejprve s ohledem na dosavadní mlčení o tomto právu v odborné literatuře stran jeho existentnosti. Dále je v ní též zkoumán vztah mezi...cs_CZ
uk.abstract.enThe civil court's duty to instruct in contentious proceedings Abstract This rigorous thesis first and foremost seeks to create a complex overview of the civil court's duty to instruct in contentious proceedings from its historical development's viewpoint (first chapter of this rigorous thesis) and from the viewpoint of the legislation currently in force (second chapter of this rigorous thesis); it then aims to sort the overview obtained directly from the statutes in question via induction to categorize it based on several parameters - those parameters being the individual codes of civil proceedings that were historically in force on the territory of today's Czech Republic in the first chapter and the pool of adresees to whom the instructions are given, the individual phases of the proceedings during which the instructions are given, the consequences of failing to adhere to the given instructions and the degree of the dependency of the content of the court's instructions on the specifics of the procedural situation in question (i. e. its adaptability) in its second chapter. The second chapter also contains generalized categories of the individual excesses of the civil courts when it comes to their duty to instruct, those being underinstruction, incorrect instruction and overinstruction respectively. The...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra občanského právacs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV