Srovnávací reklama jako skutková podstata nekalé soutěže
Comparative advertising as an act of unfair competition
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/195823Identifikátory
SIS: 271084
Kolekce
- Kvalifikační práce [13972]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Patěk, Daniel
Fakulta / součást
Právnická fakulta
Obor
Právo a právní věda
Katedra / ústav / klinika
Katedra obchodního práva
Datum obhajoby
13. 11. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Právnická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
srovnávací reklama, nekalá soutěž, unijní harmonizaceKlíčová slova (anglicky)
comparative advertising, unfair competition, EU harmonisationSrovnávací reklama jako skutková podstata nekalé soutěže Abstrakt V této práci se zabývám skutkovou podstatou srovnávací reklamy v české právní úpravě. Jejím cílem je analyzování hranice mezi přípustnou a nepřípustnou srovnávací reklamou v kontextu dnešní doktríny, judikatury a s ohledem na zásady eurokonformního výkladu. Práce je systematicky rozdělena na úvod, čtyři části, které jsou dále děleny na kapitoly a podkapitoly, a závěr. Po úvodu se první část věnuje stručnému popisu historického vývoje, který vedl na úrovni Evropské unie k přijetí harmonizační úpravy srovnávací reklamy, jež byla podnětem České republice k aprobaci srovnávací reklamy v českém právním řádu. Druhá část se věnuje vybraným aspektům generální klauzule práva nekalé soutěže, které jsou relevantní pro působnost právní úpravy srovnávací reklamy a její výklad, zejména aspektu jednání v hospodářském styku. Třetí část, která je pro tuto práci stěžejní, je rozdělena na tři kapitoly. První kapitola se zabývá definicí srovnávací reklamy a kategorizaci jednotlivých druhů srovnávací reklamy. Druhá kapitola analyzuje jednotlivé podmínky přípustné srovnávací reklamy. Třetí kapitola zkoumá význam klauzule obsažené v úpravě skutkové podstaty srovnávací reklamy - "co se srovnání týče", která je důležitým vodítkem pro vyslovení závěru o přípustnosti...
Comparative advertising as an act of unfair competition Abstract In this thesis I deal with the act of comparative advertising in Czech law. The aim is to analyse the line between permitted and non-permitted comparative advertising in the context of contemporary doctrine, case law and in the light of the principles of EU-conforming interpretation. The thesis is systematically divided into an introduction, four parts, which are further divided into chapters and subchapters, and a conclusion. After the introduction, the first part is devoted to a brief overview of the historical development that led to the adoption of the harmonising legislation on comparative advertising at the EU level, which was an incentive for the Czech Republic to approbate comparative advertising within the Czech legal order. The second part is devoted to relevant aspects of the general clause of unfair competition law that are relevant to the scope of the regulation of comparative advertising and its interpretation, in particular the aspect of conduct in economic relations. The third part, which is pivotal to the thesis, is divided into three chapters. The first chapter deals with the definition of comparative advertising and the categorisation of different types of comparative advertising. The second chapter analyses the individual...