Zobrazit minimální záznam

Comparative advertising as an act of unfair competition
dc.contributor.advisorFlídr, Jan
dc.creatorKrejčová, Iveta
dc.date.accessioned2024-12-04T09:40:06Z
dc.date.available2024-12-04T09:40:06Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/195823
dc.description.abstractSrovnávací reklama jako skutková podstata nekalé soutěže Abstrakt V této práci se zabývám skutkovou podstatou srovnávací reklamy v české právní úpravě. Jejím cílem je analyzování hranice mezi přípustnou a nepřípustnou srovnávací reklamou v kontextu dnešní doktríny, judikatury a s ohledem na zásady eurokonformního výkladu. Práce je systematicky rozdělena na úvod, čtyři části, které jsou dále děleny na kapitoly a podkapitoly, a závěr. Po úvodu se první část věnuje stručnému popisu historického vývoje, který vedl na úrovni Evropské unie k přijetí harmonizační úpravy srovnávací reklamy, jež byla podnětem České republice k aprobaci srovnávací reklamy v českém právním řádu. Druhá část se věnuje vybraným aspektům generální klauzule práva nekalé soutěže, které jsou relevantní pro působnost právní úpravy srovnávací reklamy a její výklad, zejména aspektu jednání v hospodářském styku. Třetí část, která je pro tuto práci stěžejní, je rozdělena na tři kapitoly. První kapitola se zabývá definicí srovnávací reklamy a kategorizaci jednotlivých druhů srovnávací reklamy. Druhá kapitola analyzuje jednotlivé podmínky přípustné srovnávací reklamy. Třetí kapitola zkoumá význam klauzule obsažené v úpravě skutkové podstaty srovnávací reklamy - "co se srovnání týče", která je důležitým vodítkem pro vyslovení závěru o přípustnosti...cs_CZ
dc.description.abstractComparative advertising as an act of unfair competition Abstract In this thesis I deal with the act of comparative advertising in Czech law. The aim is to analyse the line between permitted and non-permitted comparative advertising in the context of contemporary doctrine, case law and in the light of the principles of EU-conforming interpretation. The thesis is systematically divided into an introduction, four parts, which are further divided into chapters and subchapters, and a conclusion. After the introduction, the first part is devoted to a brief overview of the historical development that led to the adoption of the harmonising legislation on comparative advertising at the EU level, which was an incentive for the Czech Republic to approbate comparative advertising within the Czech legal order. The second part is devoted to relevant aspects of the general clause of unfair competition law that are relevant to the scope of the regulation of comparative advertising and its interpretation, in particular the aspect of conduct in economic relations. The third part, which is pivotal to the thesis, is divided into three chapters. The first chapter deals with the definition of comparative advertising and the categorisation of different types of comparative advertising. The second chapter analyses the individual...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectcomparative advertisingen_US
dc.subjectunfair competitionen_US
dc.subjectEU harmonisationen_US
dc.subjectsrovnávací reklamacs_CZ
dc.subjectnekalá soutěžcs_CZ
dc.subjectunijní harmonizacecs_CZ
dc.titleSrovnávací reklama jako skutková podstata nekalé soutěžecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-11-13
dc.description.departmentDepartment of Business Lawen_US
dc.description.departmentKatedra obchodního právacs_CZ
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.identifier.repId271084
dc.title.translatedComparative advertising as an act of unfair competitionen_US
dc.contributor.refereePatěk, Daniel
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.disciplinePrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra obchodního právacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of Business Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enLaw and Jurisprudenceen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csSrovnávací reklama jako skutková podstata nekalé soutěže Abstrakt V této práci se zabývám skutkovou podstatou srovnávací reklamy v české právní úpravě. Jejím cílem je analyzování hranice mezi přípustnou a nepřípustnou srovnávací reklamou v kontextu dnešní doktríny, judikatury a s ohledem na zásady eurokonformního výkladu. Práce je systematicky rozdělena na úvod, čtyři části, které jsou dále děleny na kapitoly a podkapitoly, a závěr. Po úvodu se první část věnuje stručnému popisu historického vývoje, který vedl na úrovni Evropské unie k přijetí harmonizační úpravy srovnávací reklamy, jež byla podnětem České republice k aprobaci srovnávací reklamy v českém právním řádu. Druhá část se věnuje vybraným aspektům generální klauzule práva nekalé soutěže, které jsou relevantní pro působnost právní úpravy srovnávací reklamy a její výklad, zejména aspektu jednání v hospodářském styku. Třetí část, která je pro tuto práci stěžejní, je rozdělena na tři kapitoly. První kapitola se zabývá definicí srovnávací reklamy a kategorizaci jednotlivých druhů srovnávací reklamy. Druhá kapitola analyzuje jednotlivé podmínky přípustné srovnávací reklamy. Třetí kapitola zkoumá význam klauzule obsažené v úpravě skutkové podstaty srovnávací reklamy - "co se srovnání týče", která je důležitým vodítkem pro vyslovení závěru o přípustnosti...cs_CZ
uk.abstract.enComparative advertising as an act of unfair competition Abstract In this thesis I deal with the act of comparative advertising in Czech law. The aim is to analyse the line between permitted and non-permitted comparative advertising in the context of contemporary doctrine, case law and in the light of the principles of EU-conforming interpretation. The thesis is systematically divided into an introduction, four parts, which are further divided into chapters and subchapters, and a conclusion. After the introduction, the first part is devoted to a brief overview of the historical development that led to the adoption of the harmonising legislation on comparative advertising at the EU level, which was an incentive for the Czech Republic to approbate comparative advertising within the Czech legal order. The second part is devoted to relevant aspects of the general clause of unfair competition law that are relevant to the scope of the regulation of comparative advertising and its interpretation, in particular the aspect of conduct in economic relations. The third part, which is pivotal to the thesis, is divided into three chapters. The first chapter deals with the definition of comparative advertising and the categorisation of different types of comparative advertising. The second chapter analyses the individual...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra obchodního právacs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV