Role komunitního školství ve vzdělávacím procesu a v rozvoji obce
The Role of Community Education in the Educational Process and Community Development
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/195877Identifikátory
SIS: 271435
Kolekce
- Kvalifikační práce [1555]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pěnkava, Pavel
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Křesťanská humanitární a pastorační práce - diakonika
Katedra / ústav / klinika
Evangelická teologická fakulta
Datum obhajoby
10. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Komunitní školství, komunitní vzdělávání, spolupráce s rodiči, alternativní školstvíKlíčová slova (anglicky)
Community schooling, community education, parental engagement, alternative schooling9 Bibliografická citace DAVIDOVÁ, Eva. Role komunitního školství ve vzdělávacím procesu a v rozvoji obce. Praha, 2024. Diplomová práce. Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Katedra teologické etiky. Vedoucí práce PhDr. Jaroslava Šťastná, PhD. Anotace Tato diplomová práce se zabývá a hodnotí roli komunitního školství ve vzdělávacím procesu a v rozvoji obce. Práce poskytuje přehled současného stavu komunitního školství v České republice, definuje komunitní školství, fungování a začlenění komunitního školství do vzdělávacího procesu a rozvoje obcí v České republice. Práce se zaměřuje na konkrétní příklady škol Zaya/RC Zajíček a Edwin a zkoumá, jak komunitní školství může obohatit vzdělávací prostředí a přispět k rozvoji místních komunit. Hlavním cílem práce je identifikovat a vyhodnotit hlavní pozitiva komunitních škol ve vzdělávacím procesu a pro fungování dotčených obcí a místních komunit. V neposlední řadě diplomová práce řeší a hodnotí, jaké jsou důležité aspekty úspěšného chodu komunitní školy, např. personální, vzdělávací, manažerské, ekonomické a koncepční aspekty. Práce s odbornou literaturou, dotazníkové šetření, polostrukturované rozhovory a dlouholeté zkušenosti autorky diplomové práce ve dvou komunitních školách budou nejdůležitějšími zdroji a přístupy při vyhodnocení uvedených cílů....
9 Abstract This thesis examines and evaluates the role of community schooling in the educational process and in the development of local communities. The work provides an overview of the current state of community education in the Czech Republic, defines community schooling, its functioning and the integration into the educational process and community development in the Czech Republic. It focuses on the specific examples of schools (Zaya/RC Zajíček and Edwin) and it explores the way in which the community schooling can enrich the educational environment and contribute to the development of local communities. The main objective of this thesis is to identify and evaluate the key benefits of community schools in the educational process and for the running of the affected municipalities and the local communities. Additionally, the diploma thesis addresses and appraises the crucial aspects of successful community school operations, such as personnel, educational, managerial, economical, and conceptual. Working with academic literature, conducting surveys, semi- structured interviews, and leveraging author's extensive experience in two community institutions will be the most important sources and approaches for evaluating these goals. The discussion section will delve into the key challenges and perspectives for...