dc.contributor.advisor | Šťastná, Jaroslava | |
dc.creator | Davidová, Eva | |
dc.date.accessioned | 2024-12-10T09:55:22Z | |
dc.date.available | 2024-12-10T09:55:22Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/195877 | |
dc.description.abstract | 9 Bibliografická citace DAVIDOVÁ, Eva. Role komunitního školství ve vzdělávacím procesu a v rozvoji obce. Praha, 2024. Diplomová práce. Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Katedra teologické etiky. Vedoucí práce PhDr. Jaroslava Šťastná, PhD. Anotace Tato diplomová práce se zabývá a hodnotí roli komunitního školství ve vzdělávacím procesu a v rozvoji obce. Práce poskytuje přehled současného stavu komunitního školství v České republice, definuje komunitní školství, fungování a začlenění komunitního školství do vzdělávacího procesu a rozvoje obcí v České republice. Práce se zaměřuje na konkrétní příklady škol Zaya/RC Zajíček a Edwin a zkoumá, jak komunitní školství může obohatit vzdělávací prostředí a přispět k rozvoji místních komunit. Hlavním cílem práce je identifikovat a vyhodnotit hlavní pozitiva komunitních škol ve vzdělávacím procesu a pro fungování dotčených obcí a místních komunit. V neposlední řadě diplomová práce řeší a hodnotí, jaké jsou důležité aspekty úspěšného chodu komunitní školy, např. personální, vzdělávací, manažerské, ekonomické a koncepční aspekty. Práce s odbornou literaturou, dotazníkové šetření, polostrukturované rozhovory a dlouholeté zkušenosti autorky diplomové práce ve dvou komunitních školách budou nejdůležitějšími zdroji a přístupy při vyhodnocení uvedených cílů.... | cs_CZ |
dc.description.abstract | 9 Abstract This thesis examines and evaluates the role of community schooling in the educational process and in the development of local communities. The work provides an overview of the current state of community education in the Czech Republic, defines community schooling, its functioning and the integration into the educational process and community development in the Czech Republic. It focuses on the specific examples of schools (Zaya/RC Zajíček and Edwin) and it explores the way in which the community schooling can enrich the educational environment and contribute to the development of local communities. The main objective of this thesis is to identify and evaluate the key benefits of community schools in the educational process and for the running of the affected municipalities and the local communities. Additionally, the diploma thesis addresses and appraises the crucial aspects of successful community school operations, such as personnel, educational, managerial, economical, and conceptual. Working with academic literature, conducting surveys, semi- structured interviews, and leveraging author's extensive experience in two community institutions will be the most important sources and approaches for evaluating these goals. The discussion section will delve into the key challenges and perspectives for... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Community schooling | en_US |
dc.subject | community education | en_US |
dc.subject | parental engagement | en_US |
dc.subject | alternative schooling | en_US |
dc.subject | Komunitní školství | cs_CZ |
dc.subject | komunitní vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | spolupráce s rodiči | cs_CZ |
dc.subject | alternativní školství | cs_CZ |
dc.title | Role komunitního školství ve vzdělávacím procesu a v rozvoji obce | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-10 | |
dc.description.department | Protestant theological faculty | en_US |
dc.description.department | Evangelická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Evangelická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Protestant Theological Faculty | en_US |
dc.identifier.repId | 271435 | |
dc.title.translated | The Role of Community Education in the Educational Process and Community Development | en_US |
dc.contributor.referee | Pěnkava, Pavel | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Diaconia and Christian Social Practice | en_US |
thesis.degree.discipline | Křesťanská humanitární a pastorační práce - diakonika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theology | en_US |
thesis.degree.program | Teologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Evangelická teologická fakulta::Evangelická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Protestant Theological Faculty::Protestant theological faculty | en_US |
uk.faculty-name.cs | Evangelická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Protestant Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | ETF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Křesťanská humanitární a pastorační práce - diakonika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Diaconia and Christian Social Practice | en_US |
uk.degree-program.cs | Teologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | 9 Bibliografická citace DAVIDOVÁ, Eva. Role komunitního školství ve vzdělávacím procesu a v rozvoji obce. Praha, 2024. Diplomová práce. Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Katedra teologické etiky. Vedoucí práce PhDr. Jaroslava Šťastná, PhD. Anotace Tato diplomová práce se zabývá a hodnotí roli komunitního školství ve vzdělávacím procesu a v rozvoji obce. Práce poskytuje přehled současného stavu komunitního školství v České republice, definuje komunitní školství, fungování a začlenění komunitního školství do vzdělávacího procesu a rozvoje obcí v České republice. Práce se zaměřuje na konkrétní příklady škol Zaya/RC Zajíček a Edwin a zkoumá, jak komunitní školství může obohatit vzdělávací prostředí a přispět k rozvoji místních komunit. Hlavním cílem práce je identifikovat a vyhodnotit hlavní pozitiva komunitních škol ve vzdělávacím procesu a pro fungování dotčených obcí a místních komunit. V neposlední řadě diplomová práce řeší a hodnotí, jaké jsou důležité aspekty úspěšného chodu komunitní školy, např. personální, vzdělávací, manažerské, ekonomické a koncepční aspekty. Práce s odbornou literaturou, dotazníkové šetření, polostrukturované rozhovory a dlouholeté zkušenosti autorky diplomové práce ve dvou komunitních školách budou nejdůležitějšími zdroji a přístupy při vyhodnocení uvedených cílů.... | cs_CZ |
uk.abstract.en | 9 Abstract This thesis examines and evaluates the role of community schooling in the educational process and in the development of local communities. The work provides an overview of the current state of community education in the Czech Republic, defines community schooling, its functioning and the integration into the educational process and community development in the Czech Republic. It focuses on the specific examples of schools (Zaya/RC Zajíček and Edwin) and it explores the way in which the community schooling can enrich the educational environment and contribute to the development of local communities. The main objective of this thesis is to identify and evaluate the key benefits of community schools in the educational process and for the running of the affected municipalities and the local communities. Additionally, the diploma thesis addresses and appraises the crucial aspects of successful community school operations, such as personnel, educational, managerial, economical, and conceptual. Working with academic literature, conducting surveys, semi- structured interviews, and leveraging author's extensive experience in two community institutions will be the most important sources and approaches for evaluating these goals. The discussion section will delve into the key challenges and perspectives for... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Evangelická teologická fakulta | cs_CZ |
thesis.grade.code | A | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |