Zobrazit minimální záznam

Life in a children's care home from the perspective of children placed in institutional care
dc.contributor.advisorPěnkava, Pavel
dc.creatorMaurová, Lenka
dc.date.accessioned2024-12-11T09:57:41Z
dc.date.available2024-12-11T09:57:41Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/195902
dc.description.abstractCílem této bakalářské práce je přiblížit chod jednoho dětského domova v České republice a představit vybrané děti, které v něm žijí. Představuji zde formy náhradní výchovy, orgán sociálně-právní ochrany dětí a bližší charakteristiku vybraného dětského domova. Na základě ilustračních příběhů dětí z dětského domova jsou zde demonstrovány příčiny odebírání dětí z biologické rodiny, jejich adaptace v dětském domově, kontakty s rodinou, zkušenosti dětí s náhradní rodinnou péčí a spolupráce vychovatelů s dětmi. Pro svoji práci jsem zvolila kvalitativní výzkum, techniku individuálního rozhovoru pomocí polostrukturovaného dotazování, jehož účelem je zjištění, jak děti v dětském domově vnímají své vychovatele. Přínosem mé práce jsou dle mého názoru přímé názory a zkušenosti dětí z dětského domova a zkušenosti z praxe vychovatele v dětském domově.cs_CZ
dc.description.abstractThe primary objective of this bachelor thesis is to provide an examination of the operational framework of a children's home within the context of the Czech Republic, along with offering insights into the lives of selected resident children. The thesis presents various forms of substitute education, the functioning of OSPOD (the authority for social and legal protection of children) and a closer description of the chosen children's home. Grounded in illustrative narratives drawn from the experiences of children within the institution, this thesis explores the underlying rationales for children's removal from their biological families, their adjustment processes within the institutional context, familial interactions, experiences of children with substitute family care, and the collaborative dynamics between educators in the children home and children. Qualitative research methodology was employed for this study, employing the technique of individual interviews characterized by semi-structured questioning to discern the perceptions of children residing in the orphanage regarding their educators. The salient contribution of this work lies in its utilization of direct opinions and experiential insights both from the children residing in the children's home and the educators in the institution themselves.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectchildrenen_US
dc.subjectchildren's homeen_US
dc.subjecteducatoren_US
dc.subjectOSPOD (the authority for social and legal protection of children)en_US
dc.subjectsubstitute family careen_US
dc.subjectdětics_CZ
dc.subjectdětský domovcs_CZ
dc.subjectvychovatelcs_CZ
dc.subjectOSPOD (orgán sociálně-právní ochrany dětí)cs_CZ
dc.subjectnáhradní rodinná péčecs_CZ
dc.titleŽivot v dětském domově z pohledu dětí umístěných do ústavní péčecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-11
dc.description.departmentDepartment of Social Worken_US
dc.description.departmentKatedra sociální prácecs_CZ
dc.description.facultyEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyProtestant Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId265972
dc.title.translatedLife in a children's care home from the perspective of children placed in institutional careen_US
dc.contributor.refereeŘezáč, Karel
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial and Pastoral Worken_US
thesis.degree.disciplineSociální a pastorační prácecs_CZ
thesis.degree.programPastoral and Social Worken_US
thesis.degree.programPastorační a sociální prácecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csEvangelická teologická fakulta::Katedra sociální prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enProtestant Theological Faculty::Department of Social Worken_US
uk.faculty-name.csEvangelická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enProtestant Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csETFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální a pastorační prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial and Pastoral Worken_US
uk.degree-program.csPastorační a sociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enPastoral and Social Worken_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem této bakalářské práce je přiblížit chod jednoho dětského domova v České republice a představit vybrané děti, které v něm žijí. Představuji zde formy náhradní výchovy, orgán sociálně-právní ochrany dětí a bližší charakteristiku vybraného dětského domova. Na základě ilustračních příběhů dětí z dětského domova jsou zde demonstrovány příčiny odebírání dětí z biologické rodiny, jejich adaptace v dětském domově, kontakty s rodinou, zkušenosti dětí s náhradní rodinnou péčí a spolupráce vychovatelů s dětmi. Pro svoji práci jsem zvolila kvalitativní výzkum, techniku individuálního rozhovoru pomocí polostrukturovaného dotazování, jehož účelem je zjištění, jak děti v dětském domově vnímají své vychovatele. Přínosem mé práce jsou dle mého názoru přímé názory a zkušenosti dětí z dětského domova a zkušenosti z praxe vychovatele v dětském domově.cs_CZ
uk.abstract.enThe primary objective of this bachelor thesis is to provide an examination of the operational framework of a children's home within the context of the Czech Republic, along with offering insights into the lives of selected resident children. The thesis presents various forms of substitute education, the functioning of OSPOD (the authority for social and legal protection of children) and a closer description of the chosen children's home. Grounded in illustrative narratives drawn from the experiences of children within the institution, this thesis explores the underlying rationales for children's removal from their biological families, their adjustment processes within the institutional context, familial interactions, experiences of children with substitute family care, and the collaborative dynamics between educators in the children home and children. Qualitative research methodology was employed for this study, employing the technique of individual interviews characterized by semi-structured questioning to discern the perceptions of children residing in the orphanage regarding their educators. The salient contribution of this work lies in its utilization of direct opinions and experiential insights both from the children residing in the children's home and the educators in the institution themselves.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Katedra sociální prácecs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV