Postoje a motivace pediatrických sester k celoživotnímu vzdělávání (se zaměřením na specializační vzdělávání)
Attitudes and motivation of pediatric nurses for lifelong learning (with a focus on specialized education)
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/195969Identifikátory
SIS: 272665
Kolekce
- Kvalifikační práce [1771]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jirkovský, Daniel
Fakulta / součást
2. lékařská fakulta
Obor
Pediatrické ošetřovatelství
Katedra / ústav / klinika
Ústav ošetřovatelství
Datum obhajoby
17. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, 2. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
pediatrická sestra, ošetřovatelství, motivace, vzděláníKlíčová slova (anglicky)
a pediatric nurse, nursing, motivation, educationBakalářská práce se zabývá prozkoumáním postojů a motivací pediatrických sester k celoživotnímu vzdělávání (se zaměřením na specializační vzdělávání). Cílem práce je na základě dotazníku zjistit postoje a motivace pediatrických sester k celoživotnímu vzdělávání a dostupných možnostech v oblasti specializačního vzdělávání. A dále zjistit pozitivní a negativní faktory ovlivňující motivaci sester k celoživotnímu vzdělávání. Teoretická část práce pojednává o současném systému celoživotního vzdělání pediatrických sester se zaměřením na specializační vzdělávání. Cílem výzkumné části práce je zjistit postoje, motivační a demotivační faktory pediatrických sester k celoživotnímu vzdělávání. Kvantitativní výzkum je realizován pomocí dotazníku vlastní konstrukce na pediatrických odděleních jednotek intenzivní péče v pediatrii ve Fakultní nemocnici v Motole. Vzorek, tvoří 66 respondentů, 63 žen a 3 muži. Empirická část obsahuje zpracovaná data ve formě tabulek a diagramů, které jsou porovnána s hypotézami týkajícími se věku, délky praxe a specializace respondentů. Z výzkumu se ukazuje statisticky významný rozdíl u tří položek v závislosti na věku a délky praxe. Jako hlavní motivační faktor k celoživotnímu vzdělávání sestry uvádějí finanční ohodnocení. Naopak demotivačním faktorem je pro ně hlavně nedostatek...
This bachelor thesis explores the attitudes and motivations of paediatric nurses towards lifelong learning (with a focus on specialty education). The aim of the thesis is to use a questionnaire to explore the attitudes and motivations of paediatric nurses towards lifelong learning and the opportunities available in specialty education. And also to find out the positive and negative factors influencing nurses' motivation for lifelong learning. The theoretical part of the thesis deals with the current system of lifelong education of paediatric nurses with a focus on specialisation education. The aim of the research part of the thesis is to find out the attitudes, motivational and demotivational factors of paediatric nurses towards lifelong learning. The quantitative research is carried out using a questionnaire of own construction in the paediatric intensive care units at the University Hospital in Motol. The sample consists of 66 respondents, 63 women and 3 men. The empirical part contains the processed data in the form of tables and diagrams, which are compared with the hypotheses concerning the age, length of experience and specialization of the respondents. The research shows statistically significant difference for three items depending on age and length of experience. Nurses cite financial...