Zobrazit minimální záznam

Motivation to learn foreign languages among lower secondary students with different first language
dc.contributor.advisorVoňková, Hana
dc.creatorHoleček, Petr
dc.date.accessioned2025-02-04T10:13:19Z
dc.date.available2025-02-04T10:13:19Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196287
dc.description.abstractDiplomová práce se zbývá motivací k učení se cizím jazykům u žáků s odlišným mateřským jazykem na úrovni nižšího sekundárního vzdělávání na Základní škole v Mostě a to k výuce cizích jazyků. Cílem práce bude zkoumat motivaci žáků k učení včetně školních faktorů na učení, jaký mají vliv na výsledky žáků. Teoretická část se věnuje motivaci a jak se rozděluje. Dále zmíní školní faktory ovlivňující motivaci k jednotlivým předmětům, např. sebehodnocení, hodnocení žáků, potřeby, zájmy a zaměřím se také na emocionální wellbeing, kde popíše pocity žáků s odlišným mateřským jazykem ve škole, spokojenost s třídním kolektivem a vyučujícími, vnímání podpory k učivu. V empirické části bude využita kvantitativní metoda a to prostřednictvím dotazníků. Zaměří se na výuku cizích jazyků pomocí Likertovy škály (zcela souhlasí - souhlasí - nesouhlasí - zcela nesouhlasí). Dotazník bude krátký, jasný a srozumitelný, jelikož s ním budou pracovat i žáci s odlišným mateřským jazykem. Výběr respondentů je tvořen z žáků mostecké základní školy v 7. - 9. ročník, protože v každém ročníku jsou tři třídy. Výsledky z dotazníků jsou takové, že žáci v 7. ročníku preferují zkoumání slov a her, v 8. ročníku pohyby a sociální interakce, a v 9. ročníku praktické využití jazyka a globální otázky.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the motivation to learn foreign languages of pupils with a different mother tongue at the level of lower secondary education at the Primary School in Most, namely to teach foreign languages. The aim of the thesis will be to examine the motivation of pupils to learn, including school factors on learning, how they affect pupils' results. The theoretical part deals with motivation and how it is divided. It will also mention school factors influencing motivation for individual subjects, e.g. self-assessment, pupil assessment, needs, interests and I will also focus on emotional wellbeing, where it will describe the feelings of pupils with a different mother tongue at school, satisfaction with the class and teachers, perception of support for the curriculum. In the empirical part, a quantitative method will be used through questionnaires. They will focus on teaching foreign languages using the Likert scale (strongly agrees - agrees - disagrees - strongly disagrees). The questionnaire will be short, clear and understandable, as pupils with a different mother tongue will also work with it. The selection of respondents is made up of pupils of the Most primary school in grades 7 to 9, because there are three classes in each grade. The results from the questionnaires are such...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmotivace k učenícs_CZ
dc.subjectcizí jazykcs_CZ
dc.subjectčeský jazykcs_CZ
dc.subjectžák s odlišným mateřským jazykemcs_CZ
dc.subjectnižší sekundární vzdělávánícs_CZ
dc.subjectmotivation to learnen_US
dc.subjectforeign languageen_US
dc.subjectCzech languageen_US
dc.subjectstudent with different first languageen_US
dc.subjectlower secondary educationen_US
dc.titleMotivace k učení se cizím jazykům u žáků s odlišným mateřským jazykem na úrovni nižšího sekundárního vzdělávánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-14
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId275006
dc.title.translatedMotivation to learn foreign languages among lower secondary students with different first languageen_US
dc.contributor.refereeBoško, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pedagogiky pro střední školy se sdruženým studiem Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Educational Sciences for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pedagogiky pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pedagogiky pro střední školy se sdruženým studiem Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství pedagogiky pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Educational Sciences for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zbývá motivací k učení se cizím jazykům u žáků s odlišným mateřským jazykem na úrovni nižšího sekundárního vzdělávání na Základní škole v Mostě a to k výuce cizích jazyků. Cílem práce bude zkoumat motivaci žáků k učení včetně školních faktorů na učení, jaký mají vliv na výsledky žáků. Teoretická část se věnuje motivaci a jak se rozděluje. Dále zmíní školní faktory ovlivňující motivaci k jednotlivým předmětům, např. sebehodnocení, hodnocení žáků, potřeby, zájmy a zaměřím se také na emocionální wellbeing, kde popíše pocity žáků s odlišným mateřským jazykem ve škole, spokojenost s třídním kolektivem a vyučujícími, vnímání podpory k učivu. V empirické části bude využita kvantitativní metoda a to prostřednictvím dotazníků. Zaměří se na výuku cizích jazyků pomocí Likertovy škály (zcela souhlasí - souhlasí - nesouhlasí - zcela nesouhlasí). Dotazník bude krátký, jasný a srozumitelný, jelikož s ním budou pracovat i žáci s odlišným mateřským jazykem. Výběr respondentů je tvořen z žáků mostecké základní školy v 7. - 9. ročník, protože v každém ročníku jsou tři třídy. Výsledky z dotazníků jsou takové, že žáci v 7. ročníku preferují zkoumání slov a her, v 8. ročníku pohyby a sociální interakce, a v 9. ročníku praktické využití jazyka a globální otázky.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the motivation to learn foreign languages of pupils with a different mother tongue at the level of lower secondary education at the Primary School in Most, namely to teach foreign languages. The aim of the thesis will be to examine the motivation of pupils to learn, including school factors on learning, how they affect pupils' results. The theoretical part deals with motivation and how it is divided. It will also mention school factors influencing motivation for individual subjects, e.g. self-assessment, pupil assessment, needs, interests and I will also focus on emotional wellbeing, where it will describe the feelings of pupils with a different mother tongue at school, satisfaction with the class and teachers, perception of support for the curriculum. In the empirical part, a quantitative method will be used through questionnaires. They will focus on teaching foreign languages using the Likert scale (strongly agrees - agrees - disagrees - strongly disagrees). The questionnaire will be short, clear and understandable, as pupils with a different mother tongue will also work with it. The selection of respondents is made up of pupils of the Most primary school in grades 7 to 9, because there are three classes in each grade. The results from the questionnaires are such...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV