Mikrocertifikáty ve školském managementu
Micro-credentials in school management
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/196288Identifikátory
SIS: 278240
Kolekce
- Kvalifikační práce [19299]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dvořáková, Danuše
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání
Datum obhajoby
13. 1. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
mikrocertifikát, osvědčení, školský management, výsledky učení, vzdělávací systém, další vzdělávání pedagogických pracovníků, DVPPKlíčová slova (anglicky)
micro-credential, certification, educational management, learning outcomes, educational system, continuing professional development for teachers, CPD1 Mikrocertifikáty ve školském managementu ABSTRAKT Tato bakalářská práce se zabývá konceptem mikrocertifikátů a jejich uplatněním v oblasti školského managementu v České republice. Mikrocertifikáty představují vysoce kvalitní formu osvědčení o dosažených výsledcích učení, která umožňuje přesné a efektivní dokládání specifických kompetencí získaných v rámci menších vzdělávacích jednotek. Práce se zaměřuje na teoretické vymezení mikrocertifikátů, popisuje aktuální stav jejich implementace v ČR na základě evropských iniciativ a hodnotí jejich přínosy i omezení v kontextu školského managementu. Součástí jsou návrhy doporučení pro Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, která mohou přispět k efektivnímu zavedení mikrocertifikátů do vzdělávací praxe. Výsledky této práce usilují o podporu odborné diskuse o mikrocertifikátech a jejich širší aplikaci v českém vzdělávacím systému. Klíčová slova: mikrocertifikát, osvědčení, školský management, výsledky učení, vzdělávací systém, další vzdělávání pedagogických pracovníků, DVPP
1 Micro-credentials in school management ABSTRACT This bachelor's thesis explores the concept of micro-credentials and their application in the field of educational management in the Czech Republic. Micro-credentials represent a high- quality form of certification for achieved learning outcomes, enabling precise and efficient documentation of specific competencies acquired within smaller educational units. The thesis focuses on the theoretical definition of micro-credentials, describes the current state of their implementation in the Czech Republic based on European initiatives, and evaluates their benefits and limitations in the context of educational management. It includes recommendations for the Ministry of Education, Youth, and Sports that may contribute to the effective integration of micro- credentials into educational practice. The findings of this thesis aim to support professional discussion on micro-credentials and their broader application in the Czech educational system. Key words: micro-credential, certification, educational management, learning outcomes, educational system, continuing