Zobrazit minimální záznam

Communication between teachers and pupils of special primary schools
dc.contributor.advisorBlažková, Veronika
dc.creatorTroníčková, Eliška
dc.date.accessioned2025-02-04T10:14:20Z
dc.date.available2025-02-04T10:14:20Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196292
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje problematice komunikace pedagogů na základních školách speciálních. V teoretické části se práce zabývá základními pojmy, které jsou rozděleny, pro lepší přehlednost, do kapitol a podkapitol. Konkrétně jsou v diplomové práci zmíněny pojmy zdraví, komunikace žáků a pedagogů, alternativní a augmentativní komunikace, poruchy autistického spektra a vzdělávání těchto žáků. Hlavním cílem práce bylo zjistit preference výběru komunikačních způsobů pedagogem při komunikaci s žákem s poruchou autistického spektra. V praktické části diplomové práce byly použity dvě výzkumné metody. Rozhovor (interview) s pedagogy a případová studie. Konkrétně bylo zjišťováno, jaké komunikační prostředky využívají pedagogové při komunikaci s těmito žáky a pro lepší pochopení problému do hloubky jsou v práci zpracovány i konkrétní kazuistiky některých žáků. Další otázkou, kterou se práce zabývá, jsou možnosti vzdělávání pedagogů v oblasti komunikačních dovedností. Klíčová slova Zdraví, komunikace, poruchy autistického spektra, náhradní komunikační systém, vzdělávánícs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the issue of communication of teachers in special primary schools. In the theoretical part, the thesis deals with basic concepts, which are divided, for better clarity, into chapters and subchapters. Specifically, the thesis mentions the concepts of health, communication between pupils and teachers, alternative and augmentative communication, autism spectrum disorders and education of these pupils. The main aim of the thesis was to find out the preferences of the choice of communication methods by the educator when communicating with a pupil with autism spektrum disorder. Two research methods were used in the practical part of the thesis. Interview with teachers and case study. Specifically, it was investigated what means of communication are used by teachers when communicating with these pupils and for a better understanding of the problem in depth, specific case studies of some pupils are also presented in the thesis. Another issue addressed in the thesis is the possibilities of training teachers in communication skills. Keywords Health, communication, autism spectrum disorders, alternative communication system, educationen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectZdravícs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectnáhradní komunikační systémcs_CZ
dc.subjectporuchy autistického spektracs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectHealthen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectalternative communication systemen_US
dc.subjectautism spectrum disordersen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.titleKomunikace pedagogů se žáky základních škol speciálníchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-14
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId245478
dc.title.translatedCommunication between teachers and pupils of special primary schoolsen_US
dc.contributor.refereeThorovská, Alena
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Speciální pedagogika pro učitele 2. stupně základních škol a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Education towards Health for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Speciální pedagogika pro učitele 2. stupně základních škol a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Education towards Health for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje problematice komunikace pedagogů na základních školách speciálních. V teoretické části se práce zabývá základními pojmy, které jsou rozděleny, pro lepší přehlednost, do kapitol a podkapitol. Konkrétně jsou v diplomové práci zmíněny pojmy zdraví, komunikace žáků a pedagogů, alternativní a augmentativní komunikace, poruchy autistického spektra a vzdělávání těchto žáků. Hlavním cílem práce bylo zjistit preference výběru komunikačních způsobů pedagogem při komunikaci s žákem s poruchou autistického spektra. V praktické části diplomové práce byly použity dvě výzkumné metody. Rozhovor (interview) s pedagogy a případová studie. Konkrétně bylo zjišťováno, jaké komunikační prostředky využívají pedagogové při komunikaci s těmito žáky a pro lepší pochopení problému do hloubky jsou v práci zpracovány i konkrétní kazuistiky některých žáků. Další otázkou, kterou se práce zabývá, jsou možnosti vzdělávání pedagogů v oblasti komunikačních dovedností. Klíčová slova Zdraví, komunikace, poruchy autistického spektra, náhradní komunikační systém, vzdělávánícs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the issue of communication of teachers in special primary schools. In the theoretical part, the thesis deals with basic concepts, which are divided, for better clarity, into chapters and subchapters. Specifically, the thesis mentions the concepts of health, communication between pupils and teachers, alternative and augmentative communication, autism spectrum disorders and education of these pupils. The main aim of the thesis was to find out the preferences of the choice of communication methods by the educator when communicating with a pupil with autism spektrum disorder. Two research methods were used in the practical part of the thesis. Interview with teachers and case study. Specifically, it was investigated what means of communication are used by teachers when communicating with these pupils and for a better understanding of the problem in depth, specific case studies of some pupils are also presented in the thesis. Another issue addressed in the thesis is the possibilities of training teachers in communication skills. Keywords Health, communication, autism spectrum disorders, alternative communication system, educationen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV