Zobrazit minimální záznam

Working with emotions through drama education in primary school environmental education
dc.contributor.advisorZemanová, Blanka
dc.creatorŠafaříková, Mája
dc.date.accessioned2025-02-05T09:54:21Z
dc.date.available2025-02-05T09:54:21Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196321
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na využití metod dramatické výchově v environmentální výchově, a to konkrétně pro práci s emocemi. Teoretická část práce shromažďuje dosavadní poznatky o tom, jak a proč je možné a žádoucí v oblasti environmentální výchovy prostřednictvím metod dramatické výchovy pracovat s emocemi žáků a přispět k obohacení dosavadního poznání vlastním empirickým šetřením. Empirická část práce představuje 3 lekce s prvky dramatické výchovy vytvořené na základě rešerše literatury. Lekce jsou zaměřené na senzitivitu, gradují přes konkrétnější po abstraktnější prožitek. V rámci kvalitativního výzkumu byly tyto lekce aplikovány na základní škole ve třídě prvního stupně. Na základě pozorování a rozhovoru s učitelem byly popsány a porovnány způsoby realizace lekce, reakce žáků v průběhu výuky a žákovské a učitelské hodnocení realizované výuky. Cílem výzkumu je zjistit, jaký potenciál mají metody dramatické výchovy v environmentální výchově na budování proenvironmentálního jednání u žáků prvního stupně základní školy. Dílčím cílem je vytvoření lekcí, které mohou být vhodným nástrojem pro učitele na prvním stupni základní školy.cs_CZ
dc.description.abstractDiploma thesis focuses on the use of drama education methods in environmental education, specifically for working with emotions. The theoretical part of the thesis gathers the existing knowledge on how and why it is possible and desirable to work with pupils' emotions in environmental education through drama education methods, and to contribute to the enrichment of the existing knowledge through its own empirical investigation. The empirical part of the thesis presents 3 lessons with elements of drama education created on the basis of a literature search. The lessons focus on sensitivity, graduating through more concrete to more abstract experiences. As part of the qualitative research, these lessons were applied in an elementary school first grade classroom. Based on observations and teacher interviews, lesson implementation methods, student reactions during the lesson, and student and teacher evaluations of the lessons implemented were described and compared. The aim of the research is to investigate the potential of drama methods in environmental education to build pro-environmental behaviour in primary school pupils in the first grade. A sub-objective is to develop lessons that can be a suitable tool for teachers in the first grade of primary school.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdramatická výchovacs_CZ
dc.subjectemocecs_CZ
dc.subjectživotní prostředícs_CZ
dc.subjectenvironmentální výchovacs_CZ
dc.subjectdrama educationen_US
dc.subjectemotionen_US
dc.subjectenvironmenten_US
dc.subjectenvironmental educationen_US
dc.titleDramatická výchova jako prostředek pro práci s emocemi na 1. stupni ZŠ v rámci environmentální výchovycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-15
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId273288
dc.title.translatedWorking with emotions through drama education in primary school environmental educationen_US
dc.contributor.refereeStará, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce je zaměřena na využití metod dramatické výchově v environmentální výchově, a to konkrétně pro práci s emocemi. Teoretická část práce shromažďuje dosavadní poznatky o tom, jak a proč je možné a žádoucí v oblasti environmentální výchovy prostřednictvím metod dramatické výchovy pracovat s emocemi žáků a přispět k obohacení dosavadního poznání vlastním empirickým šetřením. Empirická část práce představuje 3 lekce s prvky dramatické výchovy vytvořené na základě rešerše literatury. Lekce jsou zaměřené na senzitivitu, gradují přes konkrétnější po abstraktnější prožitek. V rámci kvalitativního výzkumu byly tyto lekce aplikovány na základní škole ve třídě prvního stupně. Na základě pozorování a rozhovoru s učitelem byly popsány a porovnány způsoby realizace lekce, reakce žáků v průběhu výuky a žákovské a učitelské hodnocení realizované výuky. Cílem výzkumu je zjistit, jaký potenciál mají metody dramatické výchovy v environmentální výchově na budování proenvironmentálního jednání u žáků prvního stupně základní školy. Dílčím cílem je vytvoření lekcí, které mohou být vhodným nástrojem pro učitele na prvním stupni základní školy.cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis focuses on the use of drama education methods in environmental education, specifically for working with emotions. The theoretical part of the thesis gathers the existing knowledge on how and why it is possible and desirable to work with pupils' emotions in environmental education through drama education methods, and to contribute to the enrichment of the existing knowledge through its own empirical investigation. The empirical part of the thesis presents 3 lessons with elements of drama education created on the basis of a literature search. The lessons focus on sensitivity, graduating through more concrete to more abstract experiences. As part of the qualitative research, these lessons were applied in an elementary school first grade classroom. Based on observations and teacher interviews, lesson implementation methods, student reactions during the lesson, and student and teacher evaluations of the lessons implemented were described and compared. The aim of the research is to investigate the potential of drama methods in environmental education to build pro-environmental behaviour in primary school pupils in the first grade. A sub-objective is to develop lessons that can be a suitable tool for teachers in the first grade of primary school.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV