Zobrazit minimální záznam

Integrated thematic instruction as a tool for interdisciplinary thinking in the 1st grade of elementary school combined with a visit to the Strahov Stadium
dc.contributor.advisorZemanová, Blanka
dc.creatorŠverčič, Marcel
dc.date.accessioned2025-02-05T09:55:52Z
dc.date.available2025-02-05T09:55:52Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196329
dc.description.abstract1 ABSTRAKT Diplomová práce se věnuje tématu integrované tematické výuky (ITV) zaměřené na Strahovský stadion a všesokolský slet s orientací na děti mladšího školního věku. Cílem práce je s oporou o teoretická východiska vytvořit, v praxi realizovat a popsat integrovanou tematickou výuku na námět Strahovského stadionu a všesokolského sletu pro děti mladšího školního věku. V teoretické části jsou s oporou o teoretická východiska a aktuální výzkum postupně vymezeny projektová výuka, ITV a zážitková pedagogika. Dále je zde stručně nastíněna historie Strahovského stadionu a sokolského hnutí. V praktické části je představen návrh ITV a jeho ověření v pedagogické praxi. ITV vychází z exkurze, kterou třídy prvního stupně vybrané ZŠ navštívily a která se odehrávala v prostorech Strahovského stadionu. Na základě tohoto zážitku byla navržena jednodenní ITV, kde bylo zvolené téma integrováno do celkem šesti vyučovacích předmětů. Po realizaci ITV lze konstatovat, že tento přístup je pro žáky přínosný, jelikož jim umožňuje nahlížet na určité téma z různých úhlů pohledu a budovat si tak komplexní systém znalostí a dovedností. Výsledky ukázaly, že ITV efektivně rozvíjí klíčové kompetence žáků, zejména schopnost spolupráce, kritického myšlení a propojení teoretických poznatků s praxí. Zároveň posiluje motivaci žáků k...cs_CZ
dc.description.abstract1 ABSTRACT The thesis focuses on the topic of Integrated Thematic Instruction (ITI) centered on Strahov Stadium and the All-Sokol Slet, targeting younger primary school children. The aim of this thesis is to design, implement in practice, and describe an integrated thematic instruction based on the theme of Strahov Stadium and the All-Sokol Slet for younger primary school children, drawing on theoretical foundations. The theoretical part defines project-based learning, ITI, and experiential pedagogy, supported by theoretical frameworks and current research. It also briefly outlines the history of Strahov Stadium and the Sokol movement. The practical part presents the ITI proposal and its verification in educational practice. The ITI is based on an excursion that primary school classes from a selected school participated in, held at Strahov Stadium. Based on this experience, a one-day ITI was designed, integrating the chosen theme into six different school subjects. The implementation of ITI demonstrated that this approach is beneficial for students as it enables them to view a topic from multiple perspectives and build a comprehensive system of knowledge and skills. The results showed that ITI effectively develops key student competencies, particularly the ability to collaborate, think critically, and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectintegrovaná tematická výukacs_CZ
dc.subjectprojektová výukacs_CZ
dc.subjectformální a neformální pedagogikacs_CZ
dc.subjectrevize RVPcs_CZ
dc.subjectStrahovský stadioncs_CZ
dc.subjectintegrated thematic instructionen_US
dc.subjectproject-based teachingen_US
dc.subjectformal and informal pedagogyen_US
dc.subjectrevision of RVPen_US
dc.subjectStrahov Stadiumen_US
dc.titleIntegrovaná tematická výuka jako nástroj mezidisciplinárního myšlení na 1.stupni ZŠ spojená s návštěvou Strahovského stadionucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-15
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId277269
dc.title.translatedIntegrated thematic instruction as a tool for interdisciplinary thinking in the 1st grade of elementary school combined with a visit to the Strahov Stadiumen_US
dc.contributor.refereeStará, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs1 ABSTRAKT Diplomová práce se věnuje tématu integrované tematické výuky (ITV) zaměřené na Strahovský stadion a všesokolský slet s orientací na děti mladšího školního věku. Cílem práce je s oporou o teoretická východiska vytvořit, v praxi realizovat a popsat integrovanou tematickou výuku na námět Strahovského stadionu a všesokolského sletu pro děti mladšího školního věku. V teoretické části jsou s oporou o teoretická východiska a aktuální výzkum postupně vymezeny projektová výuka, ITV a zážitková pedagogika. Dále je zde stručně nastíněna historie Strahovského stadionu a sokolského hnutí. V praktické části je představen návrh ITV a jeho ověření v pedagogické praxi. ITV vychází z exkurze, kterou třídy prvního stupně vybrané ZŠ navštívily a která se odehrávala v prostorech Strahovského stadionu. Na základě tohoto zážitku byla navržena jednodenní ITV, kde bylo zvolené téma integrováno do celkem šesti vyučovacích předmětů. Po realizaci ITV lze konstatovat, že tento přístup je pro žáky přínosný, jelikož jim umožňuje nahlížet na určité téma z různých úhlů pohledu a budovat si tak komplexní systém znalostí a dovedností. Výsledky ukázaly, že ITV efektivně rozvíjí klíčové kompetence žáků, zejména schopnost spolupráce, kritického myšlení a propojení teoretických poznatků s praxí. Zároveň posiluje motivaci žáků k...cs_CZ
uk.abstract.en1 ABSTRACT The thesis focuses on the topic of Integrated Thematic Instruction (ITI) centered on Strahov Stadium and the All-Sokol Slet, targeting younger primary school children. The aim of this thesis is to design, implement in practice, and describe an integrated thematic instruction based on the theme of Strahov Stadium and the All-Sokol Slet for younger primary school children, drawing on theoretical foundations. The theoretical part defines project-based learning, ITI, and experiential pedagogy, supported by theoretical frameworks and current research. It also briefly outlines the history of Strahov Stadium and the Sokol movement. The practical part presents the ITI proposal and its verification in educational practice. The ITI is based on an excursion that primary school classes from a selected school participated in, held at Strahov Stadium. Based on this experience, a one-day ITI was designed, integrating the chosen theme into six different school subjects. The implementation of ITI demonstrated that this approach is beneficial for students as it enables them to view a topic from multiple perspectives and build a comprehensive system of knowledge and skills. The results showed that ITI effectively develops key student competencies, particularly the ability to collaborate, think critically, and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV