Zobrazit minimální záznam

Communication in the Classroom
dc.contributor.advisorChejnová, Pavla
dc.creatorPiskačová, Barbora
dc.date.accessioned2025-02-06T11:42:31Z
dc.date.available2025-02-06T11:42:31Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196400
dc.description.abstractThe diploma thesis addresses teacher-student communication during instruction. The objective of the diploma thesis is to evaluate which communicative functions predominate in the teacher's verbal expressions. The work is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part defines the concept of pedagogical communication, describes the functions and forms of pedagogical communication, characterises the participants in pedagogical communication, the organisational forms of instruction, and communication rules. It also clarifies the differences between verbal and non-verbal communication, as well as between a sentence and an utterance, and defines the communicative function from the perspective of an utterance. The practical part of the diploma thesis describes the methodological framework of the research and subsequently specifies the research inquiry. The research employed the observation method, with audio recordings of the environment being made simultaneously; the primary aim was to classify the teacher's utterances based on communicative functions. Additionally, the questioning method was used, with data collected through a questionnaire for teachers and interviews with students to investigate how teachers and students perceive communication. The diploma thesis concludes with an...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá komunikací mezi učitelem a žákem během výuky. Cílem diplomové práce je zhodnotit, které komunikační funkce převažují ve verbálním projevu vyučujícího. Práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části je vymezen pojem pedagogická komunikace, jsou popsány funkce a podoby pedagogické komunikace, jsou charakterizováni účastníci pedagogické komunikace, organizační formy výuky a pravidla komunikace, jsou objasněny rozdíly mezi verbální a neverbální komunikací a mezi větou a výpovědí a je definována komunikační funkce z hlediska výpovědi. Praktická část diplomové práce popisuje metodologický rámec výzkumu a následně specifikuje vlastní výzkumné šetření. V rámci výzkumu byly zvoleny metoda pozorování za současného pořizování audionahrávek prostředí, přičemž hlavním cílem bylo klasifikovat učitelovy výpovědi z hlediska komunikačních funkcí, a metoda dotazování, u níž byla data sbírána pomocí dotazníku pro učitele a interview s žáky, s cílem zjistit, jak na komunikaci nahlíží vyučující a žáci. Diplomová práce je zakončena analýzou získaných dat zaměřenou primárně na frekvenci používaných funkcí výpovědi. Výzkum byl realizován na dvou různých základních školách v Praze při výuce matematiky a českého jazyka. Výsledky výzkumu ukázaly, že nejvíce využívanou funkcí...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectžákcs_CZ
dc.subjectdialogcs_CZ
dc.subjectškolní třídacs_CZ
dc.subjectkomunikační funkce výpovědics_CZ
dc.subjectmluvní aktycs_CZ
dc.subjectCommunicationen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectstudenten_US
dc.subjectdialogueen_US
dc.subjectclassroomen_US
dc.subjectcommunicative function of the utteranceen_US
dc.subjectspeech actsen_US
dc.titleKomunikace ve školní tříděcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-16
dc.description.departmentKatedra českého jazykacs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId264351
dc.title.translatedCommunication in the Classroomen_US
dc.contributor.refereeVlčková, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra českého jazykacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá komunikací mezi učitelem a žákem během výuky. Cílem diplomové práce je zhodnotit, které komunikační funkce převažují ve verbálním projevu vyučujícího. Práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části je vymezen pojem pedagogická komunikace, jsou popsány funkce a podoby pedagogické komunikace, jsou charakterizováni účastníci pedagogické komunikace, organizační formy výuky a pravidla komunikace, jsou objasněny rozdíly mezi verbální a neverbální komunikací a mezi větou a výpovědí a je definována komunikační funkce z hlediska výpovědi. Praktická část diplomové práce popisuje metodologický rámec výzkumu a následně specifikuje vlastní výzkumné šetření. V rámci výzkumu byly zvoleny metoda pozorování za současného pořizování audionahrávek prostředí, přičemž hlavním cílem bylo klasifikovat učitelovy výpovědi z hlediska komunikačních funkcí, a metoda dotazování, u níž byla data sbírána pomocí dotazníku pro učitele a interview s žáky, s cílem zjistit, jak na komunikaci nahlíží vyučující a žáci. Diplomová práce je zakončena analýzou získaných dat zaměřenou primárně na frekvenci používaných funkcí výpovědi. Výzkum byl realizován na dvou různých základních školách v Praze při výuce matematiky a českého jazyka. Výsledky výzkumu ukázaly, že nejvíce využívanou funkcí...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis addresses teacher-student communication during instruction. The objective of the diploma thesis is to evaluate which communicative functions predominate in the teacher's verbal expressions. The work is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part defines the concept of pedagogical communication, describes the functions and forms of pedagogical communication, characterises the participants in pedagogical communication, the organisational forms of instruction, and communication rules. It also clarifies the differences between verbal and non-verbal communication, as well as between a sentence and an utterance, and defines the communicative function from the perspective of an utterance. The practical part of the diploma thesis describes the methodological framework of the research and subsequently specifies the research inquiry. The research employed the observation method, with audio recordings of the environment being made simultaneously; the primary aim was to classify the teacher's utterances based on communicative functions. Additionally, the questioning method was used, with data collected through a questionnaire for teachers and interviews with students to investigate how teachers and students perceive communication. The diploma thesis concludes with an...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazykacs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV