Zobrazit minimální záznam

The use of non-violent communication in work with primary school pupils
dc.contributor.advisorKrčmářová, Tereza
dc.creatorTomcová, Veronika
dc.date.accessioned2025-02-06T11:45:16Z
dc.date.available2025-02-06T11:45:16Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196413
dc.description.abstractThis thesis examines the application of nonviolent communication in working with primary school pupils. The theoretical section summarizes the knowledge about the teacher's role, educational approaches, teaching styles, and the broader context of communication. Culminating in a detailed definition of nonviolent communication as one of the current communication concepts applied in the practise of helping professions. The empirical part of the thesis investigates the benefits of using nonviolent communication as both a means and an end in fostering students' social and emotional development. This is explored through qualitative research, based on semi-structured interviews with seven primary school teachers. The primary research question addressed is How do trained primary school teachers implement nonviolent communication in their work with pupils? The findings from this research provide valuable insights into the use of nonviolent communication not only in educational practice. The thesis describes teachers' motivations for pursuing nonviolent communication training. Additionally, an insight into the benefits and challenges of nonviolent communication from the respondents' perspective is provided. The respondents see the benefits as, for example, orientation in oneself in their needs and the...en_US
dc.description.abstractPráce se zabývá využitím nenásilné komunikace v práci učitele se žáky primární školy. Teoretická část shrnuje poznatky o osobnosti učitele, výchovných přístupech, vyučovacích stylech a komunikaci obecně. V neposlední řadě vymezuje nenásilnou komunikaci jako jeden z aktuálních konceptů komunikace uplatňovaných v praxi pomáhajících profesí. V empirické části práce jsou popsány přínosy snah praktikování nenásilné komunikace jako prostředku a cíle v rozvoji sociálně-emočních dovedností žáků. Pomocí kvalitativního výzkumu, formou polostrukturovaných rozhovorů se sedmi učiteli prvního stupně základní školy. Hlavní výzkumná otázka zní Jak vyškolení učitelé prvního stupně základní školy využívají nenásilnou komunikaci v práci se žáky? Výsledky výzkumného šetření přináší hlubší porozumění užití nenásilné komunikace nejenom ve školní praxi. Je popsána motivace respondentek pro vzdělávání se v nenásilné komunikaci. A taktéž je poskytnut náhled na přínosy a úskalí nenásilné komunikace z pohledu respondentek. Respondentky přínosy spatřují například v orientaci v sobě samém svých potřebách a z nich pramenících pocitů, dovednost užívat popisný jazyk bez příměsi hodnocení, upřímné sebevyjádření a projevení vlastní zranitelnosti, empatická přítomnost, kterou jsme schopni poskytnout druhému člověku a přejímání...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectučitel primární školycs_CZ
dc.subjectkomunikace ve školecs_CZ
dc.subjectefektivní komunikacecs_CZ
dc.subjectnenásilná komunikacecs_CZ
dc.subjectpartnerský přístupcs_CZ
dc.subjectkvalitativní výzkumcs_CZ
dc.subjectrozhovorcs_CZ
dc.subjectprimary school teacheren_US
dc.subjectschool communicationen_US
dc.subjecteffective communicationen_US
dc.subjectnonviolent communicationen_US
dc.subjectpartnership approachen_US
dc.subjectqualitative researchen_US
dc.subjectinterviewen_US
dc.titleVyužití nenásilné komunikace v práci se žáky primární školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-16
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId266710
dc.title.translatedThe use of non-violent communication in work with primary school pupilsen_US
dc.contributor.refereePoche Kargerová, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá využitím nenásilné komunikace v práci učitele se žáky primární školy. Teoretická část shrnuje poznatky o osobnosti učitele, výchovných přístupech, vyučovacích stylech a komunikaci obecně. V neposlední řadě vymezuje nenásilnou komunikaci jako jeden z aktuálních konceptů komunikace uplatňovaných v praxi pomáhajících profesí. V empirické části práce jsou popsány přínosy snah praktikování nenásilné komunikace jako prostředku a cíle v rozvoji sociálně-emočních dovedností žáků. Pomocí kvalitativního výzkumu, formou polostrukturovaných rozhovorů se sedmi učiteli prvního stupně základní školy. Hlavní výzkumná otázka zní Jak vyškolení učitelé prvního stupně základní školy využívají nenásilnou komunikaci v práci se žáky? Výsledky výzkumného šetření přináší hlubší porozumění užití nenásilné komunikace nejenom ve školní praxi. Je popsána motivace respondentek pro vzdělávání se v nenásilné komunikaci. A taktéž je poskytnut náhled na přínosy a úskalí nenásilné komunikace z pohledu respondentek. Respondentky přínosy spatřují například v orientaci v sobě samém svých potřebách a z nich pramenících pocitů, dovednost užívat popisný jazyk bez příměsi hodnocení, upřímné sebevyjádření a projevení vlastní zranitelnosti, empatická přítomnost, kterou jsme schopni poskytnout druhému člověku a přejímání...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis examines the application of nonviolent communication in working with primary school pupils. The theoretical section summarizes the knowledge about the teacher's role, educational approaches, teaching styles, and the broader context of communication. Culminating in a detailed definition of nonviolent communication as one of the current communication concepts applied in the practise of helping professions. The empirical part of the thesis investigates the benefits of using nonviolent communication as both a means and an end in fostering students' social and emotional development. This is explored through qualitative research, based on semi-structured interviews with seven primary school teachers. The primary research question addressed is How do trained primary school teachers implement nonviolent communication in their work with pupils? The findings from this research provide valuable insights into the use of nonviolent communication not only in educational practice. The thesis describes teachers' motivations for pursuing nonviolent communication training. Additionally, an insight into the benefits and challenges of nonviolent communication from the respondents' perspective is provided. The respondents see the benefits as, for example, orientation in oneself in their needs and the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV