Zobrazit minimální záznam

Evaluation of pupils from different language background
dc.contributor.advisorHejlová, Helena
dc.creatorRyšavá, Kateřina
dc.date.accessioned2025-02-06T11:46:22Z
dc.date.available2025-02-06T11:46:22Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196419
dc.description.abstractThe diploma thesis focuses on the issue of evaluating pupils from different language backgrounds. The school assessment of these pupils is currently a very relevant topic, as their numbers in Czech schools are increasing every year. The thesis has a theoretical-empirical character. The aim of the theoretical part is to map the foundations for the teaching and assessment of these pupils. The first chapter focuses on the definition of a pupil from different language background, the organization of their education, and the support measures available in primary schools in the Czech Republic. The second chapter deals with the younger school age period and its specificities that influence the education of pupils from different language backgrounds in schools. The third chapter focuses on school assessment, particularly formative assessment. The practical part of the thesis describes and analyzes the experiences of teachers and pupils in assessing pupils from different language backgrounds at two primary schools in Pardubice. The qualitative research is carried out through semi-structured interviews with teachers and students. The research results show that the approach to assessment differs, with the main difference being the method of assessment. The school using formative assessment has positive...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na problematiku hodnocení žáků s odlišným mateřským jazykem. Školní hodnocení těchto žáků je v současnosti velmi aktuální téma, protože jejich počet v českých školách každoročně roste. Práce má teoreticko-empirický charakter. Cílem teoretické části práce je zmapovat východiska pro výuku a hodnocení těchto žáků. První kapitola se soustředí na definici žáka s odlišným mateřským jazykem, organizaci výuky a možnosti podpory těchto žáků na základních školách. Druhá kapitola se zabývám obdobím mladšího školního věku a jeho specifiky, která ovlivňují vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem ve školách. Třetí kapitola se zaměřuje na školní hodnocení, zejména na formativní hodnocení. Praktická část práce popisuje a analyzuje zkušenosti učitelů a žáků s hodnocením žáků s odlišným mateřským jazykem na dvou základních školách v Pardubicích. Kvalitativní výzkum je realizován prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s učiteli a žáky. Výsledky výzkumu ukazují, že přístup k hodnocení se liší, přičemž hlavním rozdílem je způsob hodnocení. Škola používající formativní hodnocení má pozitivní zkušenosti s motivací žáků, zatímco škola využívající spíše tradiční způsob hodnocení vnímá hodnocení žáků s odlišným mateřským jazykem jako náročnější. Rozdílné je také využívání podpůrných...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectžák s odlišným mateřským jazykemcs_CZ
dc.subjectžák cizineccs_CZ
dc.subjectžák mladšího školního věkucs_CZ
dc.subjectpodpůrná opatřenícs_CZ
dc.subjectškolní hodnocenícs_CZ
dc.subjectformativní hodnocenícs_CZ
dc.subjectpupil from different language backgrounden_US
dc.subjectforeign pupilen_US
dc.subjectyounger school-age pupilen_US
dc.subjectsupport measuresen_US
dc.subjectschool evaluationen_US
dc.subjectformativ assessmenten_US
dc.titleHodnocení žáků s odlišným mateřským jazykemcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-16
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId268522
dc.title.translatedEvaluation of pupils from different language backgrounden_US
dc.contributor.refereeKrčmářová, Tereza
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zaměřuje na problematiku hodnocení žáků s odlišným mateřským jazykem. Školní hodnocení těchto žáků je v současnosti velmi aktuální téma, protože jejich počet v českých školách každoročně roste. Práce má teoreticko-empirický charakter. Cílem teoretické části práce je zmapovat východiska pro výuku a hodnocení těchto žáků. První kapitola se soustředí na definici žáka s odlišným mateřským jazykem, organizaci výuky a možnosti podpory těchto žáků na základních školách. Druhá kapitola se zabývám obdobím mladšího školního věku a jeho specifiky, která ovlivňují vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem ve školách. Třetí kapitola se zaměřuje na školní hodnocení, zejména na formativní hodnocení. Praktická část práce popisuje a analyzuje zkušenosti učitelů a žáků s hodnocením žáků s odlišným mateřským jazykem na dvou základních školách v Pardubicích. Kvalitativní výzkum je realizován prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s učiteli a žáky. Výsledky výzkumu ukazují, že přístup k hodnocení se liší, přičemž hlavním rozdílem je způsob hodnocení. Škola používající formativní hodnocení má pozitivní zkušenosti s motivací žáků, zatímco škola využívající spíše tradiční způsob hodnocení vnímá hodnocení žáků s odlišným mateřským jazykem jako náročnější. Rozdílné je také využívání podpůrných...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis focuses on the issue of evaluating pupils from different language backgrounds. The school assessment of these pupils is currently a very relevant topic, as their numbers in Czech schools are increasing every year. The thesis has a theoretical-empirical character. The aim of the theoretical part is to map the foundations for the teaching and assessment of these pupils. The first chapter focuses on the definition of a pupil from different language background, the organization of their education, and the support measures available in primary schools in the Czech Republic. The second chapter deals with the younger school age period and its specificities that influence the education of pupils from different language backgrounds in schools. The third chapter focuses on school assessment, particularly formative assessment. The practical part of the thesis describes and analyzes the experiences of teachers and pupils in assessing pupils from different language backgrounds at two primary schools in Pardubice. The qualitative research is carried out through semi-structured interviews with teachers and students. The research results show that the approach to assessment differs, with the main difference being the method of assessment. The school using formative assessment has positive...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV