Zobrazit minimální záznam

Conics as graphs of functions - collection of solved problems
dc.contributor.advisorBeran, Filip
dc.creatorAjksnerová, Aneta
dc.date.accessioned2025-02-06T11:47:19Z
dc.date.available2025-02-06T11:47:19Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196424
dc.description.abstractThis thesis focuses on conic sections and approaches them as graphs of functions. Its aim is to highlight the possibility of defining conic sections using functional expressions and to present the connections and differences that this approach introduces compared to the standard analytical description, primarily through a collection of solved problems dedicated to examining the behavior of functions. The thesis is divided into three chapters. The first chapter summarizes the basic information necessary for understanding the topic and is divided into six parts: the first revisits the classical definitions of conic sections; the second describes the occurrence of conic sections in the curriculum of primary and secondary schools; the third discusses the transformation of the general equation of a conic section into a functional expression and demonstrates when a conic section can be fully described by a functional expression and when only a part of it can be represented. The fourth and fifth parts outline the general procedures used in solving the problems presented in subsequent chapters: how to analyze the behavior of a function and how to describe the conic section forming its graph analytically and determine its characteristic features. The last sixth part of the first chapter introduces the...en_US
dc.description.abstractTato práce se věnuje kuželosečkám a pohlíží na ně jako na grafy funkcí. Jejím cílem je poukázat na možnost zadání kuželosečky funkčním předpisem a představit souvislosti a rozdíly, které tento druh zadání v porovnání s běžným analytickým popisem přináší, a to především skrze sbírku řešených úloh věnující se vyšetření průběhu funkcí. Práce je členěna do tří kapitol. První kapitola shrnuje základní informace potřebné pro pochopení dané problematiky a je členěna do šesti částí: první připomíná klasické definice kuželoseček, druhá popisuje výskyt kuželoseček v učivu základních škol a gymnázií, třetí rozebírá převod obecné rovnice kuželosečky na funkční předpis a ukazuje, kdy lze kuželosečku popsat funkčním předpisem kompletně a kdy pouze její část. Čtvrtá a pátá část popisují obecně postupy, které jsou v dalších kapitolách použity při řešení úloh: jak vyšetřit průběh funkce a jak kuželosečku tvořící její graf popsat analyticky a zjistit její charakteristické prvky. Poslední šestá část první podkapitoly představuje výsledky řešených úloh: přehled grafů vyšetřených funkcí a jim odpovídajících kuželoseček. Poslední dvě kapitoly práce obsahují samotnou sbírku řešených i neřešených úloh: druhá kapitola se konkrétně věnuje funkcím, jejichž grafy tvoří kuželosečky v základní poloze, třetí kapitola funkcím,...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectkuželosečkacs_CZ
dc.subjectgraf funkcecs_CZ
dc.subjectvyšetření průběhu funkcecs_CZ
dc.subjectlimitacs_CZ
dc.subjectderivacecs_CZ
dc.subjectconic sectionen_US
dc.subjectgraph of a functionen_US
dc.subjectinvestigation of behavior of a functionen_US
dc.subjectlimiten_US
dc.subjectderivativeen_US
dc.titleKuželosečky jako grafy funkcí - sbírka řešených úlohcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-16
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId277688
dc.title.translatedConics as graphs of functions - collection of solved problemsen_US
dc.contributor.refereeZamboj, Michal
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějepis se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Matematika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programHistory for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programDějepis se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějepis se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Matematika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.csDějepis se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enHistory for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se věnuje kuželosečkám a pohlíží na ně jako na grafy funkcí. Jejím cílem je poukázat na možnost zadání kuželosečky funkčním předpisem a představit souvislosti a rozdíly, které tento druh zadání v porovnání s běžným analytickým popisem přináší, a to především skrze sbírku řešených úloh věnující se vyšetření průběhu funkcí. Práce je členěna do tří kapitol. První kapitola shrnuje základní informace potřebné pro pochopení dané problematiky a je členěna do šesti částí: první připomíná klasické definice kuželoseček, druhá popisuje výskyt kuželoseček v učivu základních škol a gymnázií, třetí rozebírá převod obecné rovnice kuželosečky na funkční předpis a ukazuje, kdy lze kuželosečku popsat funkčním předpisem kompletně a kdy pouze její část. Čtvrtá a pátá část popisují obecně postupy, které jsou v dalších kapitolách použity při řešení úloh: jak vyšetřit průběh funkce a jak kuželosečku tvořící její graf popsat analyticky a zjistit její charakteristické prvky. Poslední šestá část první podkapitoly představuje výsledky řešených úloh: přehled grafů vyšetřených funkcí a jim odpovídajících kuželoseček. Poslední dvě kapitoly práce obsahují samotnou sbírku řešených i neřešených úloh: druhá kapitola se konkrétně věnuje funkcím, jejichž grafy tvoří kuželosečky v základní poloze, třetí kapitola funkcím,...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on conic sections and approaches them as graphs of functions. Its aim is to highlight the possibility of defining conic sections using functional expressions and to present the connections and differences that this approach introduces compared to the standard analytical description, primarily through a collection of solved problems dedicated to examining the behavior of functions. The thesis is divided into three chapters. The first chapter summarizes the basic information necessary for understanding the topic and is divided into six parts: the first revisits the classical definitions of conic sections; the second describes the occurrence of conic sections in the curriculum of primary and secondary schools; the third discusses the transformation of the general equation of a conic section into a functional expression and demonstrates when a conic section can be fully described by a functional expression and when only a part of it can be represented. The fourth and fifth parts outline the general procedures used in solving the problems presented in subsequent chapters: how to analyze the behavior of a function and how to describe the conic section forming its graph analytically and determine its characteristic features. The last sixth part of the first chapter introduces the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV