Zobrazit minimální záznam

Attitudes and Knowledge of Second Grade's Pupils at Primary School on the Issue of Palm Oil
dc.contributor.advisorSvobodová, Silvie
dc.creatorMěšťanová, Michaela
dc.date.accessioned2025-02-07T10:07:13Z
dc.date.available2025-02-07T10:07:13Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196445
dc.description.abstractThis thesis focuses on analyzing the attitudes and knowledge of lower secondary school students concerning the issue of palm oil, which represents a significant global environmental and social challenge. The aim of the research is to assess students' awareness of the environmental, social, and economic impacts of palm oil production and evaluate how targeted education can influence their attitudes and behaviors. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part describes the environmental issues related to palm oil production, including deforestation, biodiversity loss, greenhouse gas emissions, and negative impacts on local communities. It also examines the role of environmental education in school curricula, emphasizing active learning methods that promote critical thinking and active student engagement in the learning process. The practical part presents research conducted on a sample of students using questionnaires, pre-tests, post-tests, and an educational program. The aim of the research was to determine students' knowledge and attitudes before and after participating in the educational program. The findings revealed that prior to the intervention, students had only basic awareness of palm oil issues. However, the educational program significantly...en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se zaměřuje na analýzu postojů a znalostí žáků 2. stupně základní školy k problematice palmového oleje, který představuje významný globální environmentální i sociální problém. Cílem práce je zjistit úroveň povědomí žáků o ekologických, sociálních a ekonomických dopadech produkce palmového oleje a analyzovat, jak může cílené vzdělávání přispět ke změně jejich postojů a znalostí. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část popisuje environmentální problematiku spojenou s produkcí palmového oleje, včetně odlesňování, ztráty biodiverzity, emisí skleníkových plynů a negativních dopadů na místní komunity. Současně se zabývá rolí environmentální výchovy ve školním vzdělávání, přičemž klade důraz na aktivizující metody výuky, které podporují kritické myšlení a aktivní zapojení žáků do procesu učení. Praktická část práce prezentuje výzkum realizovaný na vzorku žáků prostřednictvím dotazníků, resp. pretestu a posttestu, a vzdělávacího programu. Cílem výzkumu bylo zjistit, jaké znalosti a postoje žáci mají před absolvováním výukového programu a jak se tyto parametry změní po jeho aplikaci. Výsledky ukázaly, že před zapojením do programu měly děti pouze základní povědomí o problematice palmového oleje. Vzdělávací zásah však vedl k výraznému zlepšení znalostí...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectPalmový olejcs_CZ
dc.subjectaktivizační výukové metodycs_CZ
dc.subjectpostoje žákůcs_CZ
dc.subjectenvironmentální problémycs_CZ
dc.subject2. stupeň ZŠcs_CZ
dc.subjectPalm oilen_US
dc.subjectactivating learnings methodsen_US
dc.subjectpupils' attitudesen_US
dc.subjectenvironmental issuesen_US
dc.subject2nd grade primary schoolen_US
dc.titlePostoje a vědomosti žáků 2. stupně ZŠ k problematice palmového olejecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-17
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId258740
dc.title.translatedAttitudes and Knowledge of Second Grade's Pupils at Primary School on the Issue of Palm Oilen_US
dc.contributor.refereeHlavatá, Kristýna
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Biology for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Biology for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zaměřuje na analýzu postojů a znalostí žáků 2. stupně základní školy k problematice palmového oleje, který představuje významný globální environmentální i sociální problém. Cílem práce je zjistit úroveň povědomí žáků o ekologických, sociálních a ekonomických dopadech produkce palmového oleje a analyzovat, jak může cílené vzdělávání přispět ke změně jejich postojů a znalostí. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část popisuje environmentální problematiku spojenou s produkcí palmového oleje, včetně odlesňování, ztráty biodiverzity, emisí skleníkových plynů a negativních dopadů na místní komunity. Současně se zabývá rolí environmentální výchovy ve školním vzdělávání, přičemž klade důraz na aktivizující metody výuky, které podporují kritické myšlení a aktivní zapojení žáků do procesu učení. Praktická část práce prezentuje výzkum realizovaný na vzorku žáků prostřednictvím dotazníků, resp. pretestu a posttestu, a vzdělávacího programu. Cílem výzkumu bylo zjistit, jaké znalosti a postoje žáci mají před absolvováním výukového programu a jak se tyto parametry změní po jeho aplikaci. Výsledky ukázaly, že před zapojením do programu měly děti pouze základní povědomí o problematice palmového oleje. Vzdělávací zásah však vedl k výraznému zlepšení znalostí...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on analyzing the attitudes and knowledge of lower secondary school students concerning the issue of palm oil, which represents a significant global environmental and social challenge. The aim of the research is to assess students' awareness of the environmental, social, and economic impacts of palm oil production and evaluate how targeted education can influence their attitudes and behaviors. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part describes the environmental issues related to palm oil production, including deforestation, biodiversity loss, greenhouse gas emissions, and negative impacts on local communities. It also examines the role of environmental education in school curricula, emphasizing active learning methods that promote critical thinking and active student engagement in the learning process. The practical part presents research conducted on a sample of students using questionnaires, pre-tests, post-tests, and an educational program. The aim of the research was to determine students' knowledge and attitudes before and after participating in the educational program. The findings revealed that prior to the intervention, students had only basic awareness of palm oil issues. However, the educational program significantly...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV