Zobrazit minimální záznam

Coordination abilities of young athletes
dc.contributor.advisorVostatková, Pavlína
dc.creatorMach, Ondřej
dc.date.accessioned2025-02-12T09:57:26Z
dc.date.available2025-02-12T09:57:26Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196574
dc.description.abstractNázev práce: Koordinační schopnosti atletického žactva Cíle práce: Cílem diplomové práce bylo zjistit a komparovat úroveň koordinačních schopností mladšího a staršího žactva. Metody zpracování dat: Výzkumný soubor tvořilo 12 dívek rozdělených na dvě věkové atletické kategorie, mladší žákyně (n = 6, věk 12,3; tělesná hmotnost 48,2 ± 1,8 kg, výška 155,2 ± 3,3 cm) a starší žákyně (n = 6, věk 14,5; tělesná hmotnost 55,7 ± 6,9 kg; výška 161,8 ± 5,6 cm). Byly použity empirické metody sběru dat s použitím vybrané testové baterie K1-K5. Zpracovávání dat probíhalo formou jednorázového testování v atletickém oddílu ASK Slavia Praha. Výsledky práce: Dle výsledků nebyla zjištěna statistická významnost. Mezi skupinami nebyl rozdíl až na test K4, který se nacházel na hranici signifikantnosti na hladině alfa 0,05. Dle bodovací škály Kohoutka (2005) a v součtu celkových bodů nedosáhla kategorie staršího žactva lepších výsledků než mladší žactvo. Nejmenší rozdíl dle dosažených výsledků došlo v testu K5 - sprint podle stanoveného rytmu, kdy většina probandů dosáhla průměrného hodnocení. Největší rozdíl v hodnotách nastal v testu K4 - obraty na lavičce. Mladší žákyně byly bodově úspěšnější ve většině testů, vyjma testu K1 - skoku do hloubky na cílovou značku a K5 - sprintu podle stanoveného rytmu. Závěr: Závěrem...cs_CZ
dc.description.abstractTitle: Coordination skills of children in athletics Aims: The aim of the thesis is to find out and compare the level of coordination skills of younger and older children. Methods: The research group consisted of 12 girls divided into two athletic age categories, younger (n = 6, age 12.3; body weight 48.2 ± 1.8 kg, height 155.2 ± 3.3 cm) and older (n = 6, age 14.5; body weight 55.7 ± 6.9 kg; height 161.8 ± 5.6 cm). Empirical methods of data collection using a selected test battery K1-K5. Data processing took place in the form of one-time testing in the ASK Slavia Praha stadium. Results: According to the results, no statistical significance was found. There was no difference between the groups with the exception of K4 test, which was on the border of signifikance at alpha level of 0,05. According to the scoring scale of Kohoutek (2005) and in the sum of the total points, the category of older children does not achieve better results than younger children. The smallest difference according to the achieved results occurs in the K5 - sprint test according to the established rhythm, when most of the probands achieve an average rating. The biggest difference in values occurs in the K4 test - turns on the bench. Younger children will be more successful in all tests, except the K1 test - jump to the depth...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectatletikacs_CZ
dc.subjectkoordinační schopnostics_CZ
dc.subjectAthleticsen_US
dc.subjectcoordinationen_US
dc.subjectabillitiesen_US
dc.titleKoordinační schopnosti atletického žactvacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-22
dc.description.departmentDepartment of Athletics and Outdoor Sportsen_US
dc.description.departmentKatedra atletiky, sportů a pobytu v příroděcs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId273192
dc.title.translatedCoordination abilities of young athletesen_US
dc.contributor.refereeFeher, Jan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools with specialisation in Coaching specializationen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Trenérství se sportovní specializacícs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství tělesné výchovy pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra atletiky, sportů a pobytu v příroděcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Physical Education and Sport::Department of Athletics and Outdoor Sportsen_US
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Trenérství se sportovní specializacícs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools with specialisation in Coaching specializationen_US
uk.degree-program.csUčitelství tělesné výchovy pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev práce: Koordinační schopnosti atletického žactva Cíle práce: Cílem diplomové práce bylo zjistit a komparovat úroveň koordinačních schopností mladšího a staršího žactva. Metody zpracování dat: Výzkumný soubor tvořilo 12 dívek rozdělených na dvě věkové atletické kategorie, mladší žákyně (n = 6, věk 12,3; tělesná hmotnost 48,2 ± 1,8 kg, výška 155,2 ± 3,3 cm) a starší žákyně (n = 6, věk 14,5; tělesná hmotnost 55,7 ± 6,9 kg; výška 161,8 ± 5,6 cm). Byly použity empirické metody sběru dat s použitím vybrané testové baterie K1-K5. Zpracovávání dat probíhalo formou jednorázového testování v atletickém oddílu ASK Slavia Praha. Výsledky práce: Dle výsledků nebyla zjištěna statistická významnost. Mezi skupinami nebyl rozdíl až na test K4, který se nacházel na hranici signifikantnosti na hladině alfa 0,05. Dle bodovací škály Kohoutka (2005) a v součtu celkových bodů nedosáhla kategorie staršího žactva lepších výsledků než mladší žactvo. Nejmenší rozdíl dle dosažených výsledků došlo v testu K5 - sprint podle stanoveného rytmu, kdy většina probandů dosáhla průměrného hodnocení. Největší rozdíl v hodnotách nastal v testu K4 - obraty na lavičce. Mladší žákyně byly bodově úspěšnější ve většině testů, vyjma testu K1 - skoku do hloubky na cílovou značku a K5 - sprintu podle stanoveného rytmu. Závěr: Závěrem...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Coordination skills of children in athletics Aims: The aim of the thesis is to find out and compare the level of coordination skills of younger and older children. Methods: The research group consisted of 12 girls divided into two athletic age categories, younger (n = 6, age 12.3; body weight 48.2 ± 1.8 kg, height 155.2 ± 3.3 cm) and older (n = 6, age 14.5; body weight 55.7 ± 6.9 kg; height 161.8 ± 5.6 cm). Empirical methods of data collection using a selected test battery K1-K5. Data processing took place in the form of one-time testing in the ASK Slavia Praha stadium. Results: According to the results, no statistical significance was found. There was no difference between the groups with the exception of K4 test, which was on the border of signifikance at alpha level of 0,05. According to the scoring scale of Kohoutek (2005) and in the sum of the total points, the category of older children does not achieve better results than younger children. The smallest difference according to the achieved results occurs in the K5 - sprint test according to the established rhythm, when most of the probands achieve an average rating. The biggest difference in values occurs in the K4 test - turns on the bench. Younger children will be more successful in all tests, except the K1 test - jump to the depth...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra atletiky, sportů a pobytu v příroděcs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV