Zobrazit minimální záznam

The level of gymanstics mastery of six grade elementary school students
dc.contributor.advisorChrudimský, Jan
dc.creatorPuschnerová, Zuzana
dc.date.accessioned2025-02-12T09:58:47Z
dc.date.available2025-02-12T09:58:47Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196581
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá zkoumáním úrovně gymnastických dovedností žáků šestých tříd na dvou vybraných základních školách v Chomutově. Cílem výzkumu bylo zjistit, jak si žáci osvojili základní gymnastické prvky a porovnat jejich výsledky mezi školami i mezi pohlavími. Byly zvoleny gymnastické prvky na akrobacii, přeskoku, hrazdě, kladině a kruzích, které byly hodnoceny podle šestistupňové škály. Hodnocení se zaměřilo na kvalitu provedení jednotlivých dovedností v souladu s požadavky školních vzdělávacích programů. Data byla zpracována za pomoci popisné statistiky (medián, minimum, maximum, IQR) a rozdíly mezi skupinami byly analyzovány pomocí Mann-Whitneyova U testu. Z výsledků vyplynulo, že existují významné rozdíly v úrovni dovedností mezi jednotlivými školami, stejně jako mezi chlapci a dívkami. Výsledky výzkumu poukazují na rozdíly v kvalitě provedení vybraných gymnastických dovedností, přestože jejich nácvik je pevnou součástí školních vzdělávacích programů. KLÍČOVÁ SLOVA Základní škola, gymnastika, škály, tělesná výchova, výkon, provedenícs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis explores the level of gymnastic skills among sixth-grade students at two selected elementary schools in Chomutov. The aim of the research was to assess how students mastered basic gymnastic elements and to compare their performance between schools and genders. Gymnastic elements in acrobatics, vaulting, bars, balance beam, and rings were selected and evaluated using a six-point scale. The evaluation focused on the quality of execution of individual elements in accordance with the requirements of school educational programmes. The data were processed using descriptive statistics (median, minimum, maximum, IQR), and differences between groups were analysed using the Mann-Whitney U test. The results revealed significant differences in skill levels between schools as well as between boys and girls. The findings highlight disparities in the quality of execution of selected gymnastic elements, despite their practice being an integral part of school curricula. KEYWORDS Elementary school, gymnastics, scales, physical education, performance, executionen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectgymnastikacs_CZ
dc.subjectškálycs_CZ
dc.subjecttělesná výchovacs_CZ
dc.subjectvýkoncs_CZ
dc.subjectprovedenícs_CZ
dc.subjectelementary schoolen_US
dc.subjectgymnasticsen_US
dc.subjectscalesen_US
dc.subjectphysical educationen_US
dc.subjectperformanceen_US
dc.subjectexecutionen_US
dc.titleÚroveň osvojení gymnastických dovedností žáků šestých tříd základní školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-22
dc.description.departmentDepartment of Gymnastics and Combat Sportsen_US
dc.description.departmentKatedra gymnastiky a úpolových sportůcs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId260270
dc.title.translatedThe level of gymanstics mastery of six grade elementary school studentsen_US
dc.contributor.refereeŠteffl, Michal
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools with specialisation in Coaching specializationen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Trenérství se sportovní specializacícs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství tělesné výchovy pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra gymnastiky a úpolových sportůcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Physical Education and Sport::Department of Gymnastics and Combat Sportsen_US
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Trenérství se sportovní specializacícs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools with specialisation in Coaching specializationen_US
uk.degree-program.csUčitelství tělesné výchovy pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá zkoumáním úrovně gymnastických dovedností žáků šestých tříd na dvou vybraných základních školách v Chomutově. Cílem výzkumu bylo zjistit, jak si žáci osvojili základní gymnastické prvky a porovnat jejich výsledky mezi školami i mezi pohlavími. Byly zvoleny gymnastické prvky na akrobacii, přeskoku, hrazdě, kladině a kruzích, které byly hodnoceny podle šestistupňové škály. Hodnocení se zaměřilo na kvalitu provedení jednotlivých dovedností v souladu s požadavky školních vzdělávacích programů. Data byla zpracována za pomoci popisné statistiky (medián, minimum, maximum, IQR) a rozdíly mezi skupinami byly analyzovány pomocí Mann-Whitneyova U testu. Z výsledků vyplynulo, že existují významné rozdíly v úrovni dovedností mezi jednotlivými školami, stejně jako mezi chlapci a dívkami. Výsledky výzkumu poukazují na rozdíly v kvalitě provedení vybraných gymnastických dovedností, přestože jejich nácvik je pevnou součástí školních vzdělávacích programů. KLÍČOVÁ SLOVA Základní škola, gymnastika, škály, tělesná výchova, výkon, provedenícs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis explores the level of gymnastic skills among sixth-grade students at two selected elementary schools in Chomutov. The aim of the research was to assess how students mastered basic gymnastic elements and to compare their performance between schools and genders. Gymnastic elements in acrobatics, vaulting, bars, balance beam, and rings were selected and evaluated using a six-point scale. The evaluation focused on the quality of execution of individual elements in accordance with the requirements of school educational programmes. The data were processed using descriptive statistics (median, minimum, maximum, IQR), and differences between groups were analysed using the Mann-Whitney U test. The results revealed significant differences in skill levels between schools as well as between boys and girls. The findings highlight disparities in the quality of execution of selected gymnastic elements, despite their practice being an integral part of school curricula. KEYWORDS Elementary school, gymnastics, scales, physical education, performance, executionen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra gymnastiky a úpolových sportůcs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV