Práce s emocemi dětí v mateřských školách
Working with children's emotions in kindergarten
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/196680Identifikátory
SIS: 250116
Kolekce
- Kvalifikační práce [23970]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Valášková Vincejová, Eva
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
22. 1. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Emoce|Emoční inteligence|Mateřská škola|Pedagog|Dítě|Předškolní věkKlíčová slova (anglicky)
Emotions|Emotional intelligence|Kindergarten|Teacher|Child|Preschool ageDiplomová práce přináší teoretický vhled do problematiky dětských emocí a rozvoje emoční inteligence v předškolním věku. Zpočátku se soustředí na vývoj předškolního vzdělávání a směřuje ke zkoumání práce s emocemi dětí jak v rodinném, tak ve školním prostředí. Následně zmiňuje vývoj emoční inteligence u dětí, a to především její rozvoj v mateřské škole. Práce podtrhává důležitost vedení dětí k chápání a regulaci svých vlastních emocí. Zároveň se práce zaměřuje na emoční inteligenci pedagoga a jeho kompetence k uchopení tématu. Praktická část poukazuje na míru záměrného vedení dětí k poznávání, chápání a regulaci jejich emocí v mateřské škole. Výsledků je docíleno pomocí polostrukturovaného rozhovoru s pedagogy.
The thesis brings a theoretical insight into the issue of children's emotions and the development of emotional intelligence in preschool age. Initially, it focuses on the development of preschool education and continues to investigate the work with children's emotions both in the family and in the school environment. Subsequently, it mentions the development of children's emotional intelligence, especially its development in kindergarten. The work underlines the importance of guiding children to understand and regulate their own emotions. At the same time, the work focuses on the emotional intelligence of the teacher and his competence to deal with the topic. The practical part focuses on the amount of intentional guidance of children in recognizing, understanding and regulating their emotions in kindergarten. The results are achieved using a semi-structured interview with pedagogues.