Zobrazit minimální záznam

Working with children's emotions in kindergarten
dc.contributor.advisorKomárková, Tereza
dc.creatorHuvarová, Natálie
dc.date.accessioned2025-02-14T09:58:02Z
dc.date.available2025-02-14T09:58:02Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196680
dc.description.abstractDiplomová práce přináší teoretický vhled do problematiky dětských emocí a rozvoje emoční inteligence v předškolním věku. Zpočátku se soustředí na vývoj předškolního vzdělávání a směřuje ke zkoumání práce s emocemi dětí jak v rodinném, tak ve školním prostředí. Následně zmiňuje vývoj emoční inteligence u dětí, a to především její rozvoj v mateřské škole. Práce podtrhává důležitost vedení dětí k chápání a regulaci svých vlastních emocí. Zároveň se práce zaměřuje na emoční inteligenci pedagoga a jeho kompetence k uchopení tématu. Praktická část poukazuje na míru záměrného vedení dětí k poznávání, chápání a regulaci jejich emocí v mateřské škole. Výsledků je docíleno pomocí polostrukturovaného rozhovoru s pedagogy.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis brings a theoretical insight into the issue of children's emotions and the development of emotional intelligence in preschool age. Initially, it focuses on the development of preschool education and continues to investigate the work with children's emotions both in the family and in the school environment. Subsequently, it mentions the development of children's emotional intelligence, especially its development in kindergarten. The work underlines the importance of guiding children to understand and regulate their own emotions. At the same time, the work focuses on the emotional intelligence of the teacher and his competence to deal with the topic. The practical part focuses on the amount of intentional guidance of children in recognizing, understanding and regulating their emotions in kindergarten. The results are achieved using a semi-structured interview with pedagogues.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectEmoce|Emoční inteligence|Mateřská škola|Pedagog|Dítě|Předškolní věkcs_CZ
dc.subjectEmotions|Emotional intelligence|Kindergarten|Teacher|Child|Preschool ageen_US
dc.titlePráce s emocemi dětí v mateřských školáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-22
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId250116
dc.title.translatedWorking with children's emotions in kindergartenen_US
dc.contributor.refereeValášková Vincejová, Eva
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSocial Educationen_US
thesis.degree.programSociální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSocial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce přináší teoretický vhled do problematiky dětských emocí a rozvoje emoční inteligence v předškolním věku. Zpočátku se soustředí na vývoj předškolního vzdělávání a směřuje ke zkoumání práce s emocemi dětí jak v rodinném, tak ve školním prostředí. Následně zmiňuje vývoj emoční inteligence u dětí, a to především její rozvoj v mateřské škole. Práce podtrhává důležitost vedení dětí k chápání a regulaci svých vlastních emocí. Zároveň se práce zaměřuje na emoční inteligenci pedagoga a jeho kompetence k uchopení tématu. Praktická část poukazuje na míru záměrného vedení dětí k poznávání, chápání a regulaci jejich emocí v mateřské škole. Výsledků je docíleno pomocí polostrukturovaného rozhovoru s pedagogy.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis brings a theoretical insight into the issue of children's emotions and the development of emotional intelligence in preschool age. Initially, it focuses on the development of preschool education and continues to investigate the work with children's emotions both in the family and in the school environment. Subsequently, it mentions the development of children's emotional intelligence, especially its development in kindergarten. The work underlines the importance of guiding children to understand and regulate their own emotions. At the same time, the work focuses on the emotional intelligence of the teacher and his competence to deal with the topic. The practical part focuses on the amount of intentional guidance of children in recognizing, understanding and regulating their emotions in kindergarten. The results are achieved using a semi-structured interview with pedagogues.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV