dc.contributor.advisor | Komárková, Tereza | |
dc.creator | Huvarová, Natálie | |
dc.date.accessioned | 2025-02-14T09:58:02Z | |
dc.date.available | 2025-02-14T09:58:02Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/196680 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce přináší teoretický vhled do problematiky dětských emocí a rozvoje emoční inteligence v předškolním věku. Zpočátku se soustředí na vývoj předškolního vzdělávání a směřuje ke zkoumání práce s emocemi dětí jak v rodinném, tak ve školním prostředí. Následně zmiňuje vývoj emoční inteligence u dětí, a to především její rozvoj v mateřské škole. Práce podtrhává důležitost vedení dětí k chápání a regulaci svých vlastních emocí. Zároveň se práce zaměřuje na emoční inteligenci pedagoga a jeho kompetence k uchopení tématu. Praktická část poukazuje na míru záměrného vedení dětí k poznávání, chápání a regulaci jejich emocí v mateřské škole. Výsledků je docíleno pomocí polostrukturovaného rozhovoru s pedagogy. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis brings a theoretical insight into the issue of children's emotions and the development of emotional intelligence in preschool age. Initially, it focuses on the development of preschool education and continues to investigate the work with children's emotions both in the family and in the school environment. Subsequently, it mentions the development of children's emotional intelligence, especially its development in kindergarten. The work underlines the importance of guiding children to understand and regulate their own emotions. At the same time, the work focuses on the emotional intelligence of the teacher and his competence to deal with the topic. The practical part focuses on the amount of intentional guidance of children in recognizing, understanding and regulating their emotions in kindergarten. The results are achieved using a semi-structured interview with pedagogues. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Emoce|Emoční inteligence|Mateřská škola|Pedagog|Dítě|Předškolní věk | cs_CZ |
dc.subject | Emotions|Emotional intelligence|Kindergarten|Teacher|Child|Preschool age | en_US |
dc.title | Práce s emocemi dětí v mateřských školách | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-01-22 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 250116 | |
dc.title.translated | Working with children's emotions in kindergarten | en_US |
dc.contributor.referee | Valášková Vincejová, Eva | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Social Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Sociální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Social Education | en_US |
thesis.degree.program | Sociální pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Sociální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Social Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Sociální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Social Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce přináší teoretický vhled do problematiky dětských emocí a rozvoje emoční inteligence v předškolním věku. Zpočátku se soustředí na vývoj předškolního vzdělávání a směřuje ke zkoumání práce s emocemi dětí jak v rodinném, tak ve školním prostředí. Následně zmiňuje vývoj emoční inteligence u dětí, a to především její rozvoj v mateřské škole. Práce podtrhává důležitost vedení dětí k chápání a regulaci svých vlastních emocí. Zároveň se práce zaměřuje na emoční inteligenci pedagoga a jeho kompetence k uchopení tématu. Praktická část poukazuje na míru záměrného vedení dětí k poznávání, chápání a regulaci jejich emocí v mateřské škole. Výsledků je docíleno pomocí polostrukturovaného rozhovoru s pedagogy. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis brings a theoretical insight into the issue of children's emotions and the development of emotional intelligence in preschool age. Initially, it focuses on the development of preschool education and continues to investigate the work with children's emotions both in the family and in the school environment. Subsequently, it mentions the development of children's emotional intelligence, especially its development in kindergarten. The work underlines the importance of guiding children to understand and regulate their own emotions. At the same time, the work focuses on the emotional intelligence of the teacher and his competence to deal with the topic. The practical part focuses on the amount of intentional guidance of children in recognizing, understanding and regulating their emotions in kindergarten. The results are achieved using a semi-structured interview with pedagogues. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |