Zobrazit minimální záznam

Education and Art: Gallery Pedagogy from the Perspective of a Lecturer from the Education Department of the National Gallery in Prague in the Context of Selected Exhibition Projects
dc.contributor.advisorFremlová, Vendula
dc.creatorMatějková, Kateřina
dc.date.accessioned2025-02-14T10:02:56Z
dc.date.available2025-02-14T10:02:56Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196703
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje činnosti galerijní lektorky edukačního oddělení Národní galerie Praha se zaměřením na sbírky moderního a současného umění Veletržního paláce. Její součástí je představení Oddělení rozvoje publika, jeho pozice v rámci státní instituce, okruh působnosti a vybraných projektů a spolupráce. Je zaměřena na současnou praxi, demonstrovanou na následujících třech příkladech: vývoj edukačního programu Mimořád. pro stálou expozici 1939-2021: Konec černobílé doby, edukačního programu Skrze tebe vidím sebe k výstavě Libuše Jarcovjákové a tvorba doprovodných studijních materiálů Nebát se odlišnosti. Součástí těchto studií jsou charakteristiky daných výstavních projektů, recenze odborné veřejnosti a nabídka doprovodných aktivit. Následně se věnuje procesu vzniku programů a studijních materiálů, jejich obsahu a reflektivní bilanci. Záměrem práce je zmapování stávající situace, pozice galerijního lektorství a zdůraznění významu spolupráce v rámci kolektivu i mezi vyučujícími formálního a neformálního vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA Galerijní edukace, vzdělávací program, 1939-2021: Konec černobílé doby, Libuše Jarcovjáková, Národní galerie Prahacs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis describes the practice of a gallery lecturer from the education department of the National Gallery Prague, focusing on the collections of modern and contemporary art of the Trade Fair Palace. It includes an introduction to the Audience Development Department, its position within the state institution, its scope of activity and selected projects and collaborations. It focuses on current practice, demonstrated by the following three examples: the development of the educational programme Mimořád. (Extraordinary) for the permanent exhibition 1939-2021: The End of the Black and White Era, the educational programme Skrze tebe vidím sebe (Through You I See Myself) for the exhibition of Libuše Jarcovjáková and the creation of the accompanying study materials Nebát se odlišnosti (Not Afraid of Difference). These studies include the characteristics of the exhibition projects, reviews of the professional public and the offer of accompanying activities. Subsequently, the process of the creation of the programmes and study materials, their content and reflective balance are discussed. The intention of the thesis is to map the current situation, the position of gallery lecturing and to emphasize the importance of cooperation both within the team and among teachers of formal and non-formal...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectGalerijní edukacecs_CZ
dc.subjectvzdělávací programcs_CZ
dc.subject1939-2021: Konec černobílé dobycs_CZ
dc.subjectLibuše Jarcovjákovács_CZ
dc.subjectNárodní galerie Prahacs_CZ
dc.subjectGallery Educationen_US
dc.subjectEducational Programmeen_US
dc.subject1939-2021: The End of the Black and White Eraen_US
dc.subjectLibuše Jarcovjákováen_US
dc.subjectNational Gallery Pragueen_US
dc.titleVzdělávání a umění: Galerijní pedagogika z pohledu lektorky edukačního oddělení Národní galerie Praha v rámci vybraných výstavních projektůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-16
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId277334
dc.title.translatedEducation and Art: Gallery Pedagogy from the Perspective of a Lecturer from the Education Department of the National Gallery in Prague in the Context of Selected Exhibition Projectsen_US
dc.contributor.refereeFulková, Marie
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy a základní umělecké školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Art Education for Lower and Upper Secondary Schools and Basic Art Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy a základní umělecké školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy a základní umělecké školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy a základní umělecké školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Art Education for Lower and Upper Secondary Schools and Basic Art Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje činnosti galerijní lektorky edukačního oddělení Národní galerie Praha se zaměřením na sbírky moderního a současného umění Veletržního paláce. Její součástí je představení Oddělení rozvoje publika, jeho pozice v rámci státní instituce, okruh působnosti a vybraných projektů a spolupráce. Je zaměřena na současnou praxi, demonstrovanou na následujících třech příkladech: vývoj edukačního programu Mimořád. pro stálou expozici 1939-2021: Konec černobílé doby, edukačního programu Skrze tebe vidím sebe k výstavě Libuše Jarcovjákové a tvorba doprovodných studijních materiálů Nebát se odlišnosti. Součástí těchto studií jsou charakteristiky daných výstavních projektů, recenze odborné veřejnosti a nabídka doprovodných aktivit. Následně se věnuje procesu vzniku programů a studijních materiálů, jejich obsahu a reflektivní bilanci. Záměrem práce je zmapování stávající situace, pozice galerijního lektorství a zdůraznění významu spolupráce v rámci kolektivu i mezi vyučujícími formálního a neformálního vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA Galerijní edukace, vzdělávací program, 1939-2021: Konec černobílé doby, Libuše Jarcovjáková, Národní galerie Prahacs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis describes the practice of a gallery lecturer from the education department of the National Gallery Prague, focusing on the collections of modern and contemporary art of the Trade Fair Palace. It includes an introduction to the Audience Development Department, its position within the state institution, its scope of activity and selected projects and collaborations. It focuses on current practice, demonstrated by the following three examples: the development of the educational programme Mimořád. (Extraordinary) for the permanent exhibition 1939-2021: The End of the Black and White Era, the educational programme Skrze tebe vidím sebe (Through You I See Myself) for the exhibition of Libuše Jarcovjáková and the creation of the accompanying study materials Nebát se odlišnosti (Not Afraid of Difference). These studies include the characteristics of the exhibition projects, reviews of the professional public and the offer of accompanying activities. Subsequently, the process of the creation of the programmes and study materials, their content and reflective balance are discussed. The intention of the thesis is to map the current situation, the position of gallery lecturing and to emphasize the importance of cooperation both within the team and among teachers of formal and non-formal...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV