Ježíš jako učitel v Matoušově evangeliu
Jesus as Teacher in the Gospel of Matthew
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/196731Identifikátory
SIS: 271327
Kolekce
- Kvalifikační práce [2276]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Scarano, Angelo
Fakulta / součást
Katolická teologická fakulta
Obor
Teologické nauky - NMgr.
Katedra / ústav / klinika
Katedra biblických věd a starých jazyků
Datum obhajoby
16. 1. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Ježíšova výuka, Matoušovo evangelium, podobenství, Kázání na hoře, pedagogické metody, etika lásky, symbolika v Bibli, duchovní proměna, největší přikázání, eschatologické výrokyKlíčová slova (anglicky)
Jesus' teaching, Gospel of Matthew, parables, Sermon on the Mount, pedagogical methods, ethics of love, symbolism in the Bible, spiritual transformation, greatest commandment, eschatological statementsTato diplomová práce se zabývá literární, jazykovou a pedagogickou analýzou Ježíšových promluv v Matoušově evangeliu. Cílem práce je odhalit, jakými způsoby Ježíš využívá jazykové a literární prostředky k efektivnímu předání teologických a etických poselství a jak jeho pedagogické metody podporují osobní transformaci a praktické uplatnění víry. Analýza se zaměřuje na klíčové texty, jako je Kázání na hoře, podobenství o Božím království, instrukce při vyslání apoštolů a výrok o největším přikázání.
This thesis deals with the literary, linguistic, and pedagogical analysis of Jesus' speeches in the Gospel of Matthew. The aim of the work is to reveal how Jesus uses linguistic and literary tools to effectively convey theological and ethical messages and how his pedagogical methods support personal transformation and practical application of faith. The analysis focuses on key texts such as the Sermon on the Mount, the parables of the Kingdom of God, instructions during the sending of the apostles, and the statement on the greatest commandment.