dc.contributor.advisor | Brož, Jaroslav | |
dc.creator | Novotný, Miroslav | |
dc.date.accessioned | 2025-02-17T08:36:32Z | |
dc.date.available | 2025-02-17T08:36:32Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/196731 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá literární, jazykovou a pedagogickou analýzou Ježíšových promluv v Matoušově evangeliu. Cílem práce je odhalit, jakými způsoby Ježíš využívá jazykové a literární prostředky k efektivnímu předání teologických a etických poselství a jak jeho pedagogické metody podporují osobní transformaci a praktické uplatnění víry. Analýza se zaměřuje na klíčové texty, jako je Kázání na hoře, podobenství o Božím království, instrukce při vyslání apoštolů a výrok o největším přikázání. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis deals with the literary, linguistic, and pedagogical analysis of Jesus' speeches in the Gospel of Matthew. The aim of the work is to reveal how Jesus uses linguistic and literary tools to effectively convey theological and ethical messages and how his pedagogical methods support personal transformation and practical application of faith. The analysis focuses on key texts such as the Sermon on the Mount, the parables of the Kingdom of God, instructions during the sending of the apostles, and the statement on the greatest commandment. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Ježíšova výuka | cs_CZ |
dc.subject | Matoušovo evangelium | cs_CZ |
dc.subject | podobenství | cs_CZ |
dc.subject | Kázání na hoře | cs_CZ |
dc.subject | pedagogické metody | cs_CZ |
dc.subject | etika lásky | cs_CZ |
dc.subject | symbolika v Bibli | cs_CZ |
dc.subject | duchovní proměna | cs_CZ |
dc.subject | největší přikázání | cs_CZ |
dc.subject | eschatologické výroky | cs_CZ |
dc.subject | Jesus' teaching | en_US |
dc.subject | Gospel of Matthew | en_US |
dc.subject | parables | en_US |
dc.subject | Sermon on the Mount | en_US |
dc.subject | pedagogical methods | en_US |
dc.subject | ethics of love | en_US |
dc.subject | symbolism in the Bible | en_US |
dc.subject | spiritual transformation | en_US |
dc.subject | greatest commandment | en_US |
dc.subject | eschatological statements | en_US |
dc.title | Ježíš jako učitel v Matoušově evangeliu | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-01-16 | |
dc.description.department | Department of Biblical Sciences and ancient languages | en_US |
dc.description.department | Katedra biblických věd a starých jazyků | cs_CZ |
dc.description.faculty | Catholic Theological Faculty | en_US |
dc.description.faculty | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 271327 | |
dc.title.translated | Jesus as Teacher in the Gospel of Matthew | en_US |
dc.contributor.referee | Scarano, Angelo | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teologické nauky - NMgr. | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theological Studies | en_US |
thesis.degree.program | Teologické nauky | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Katolická teologická fakulta::Katedra biblických věd a starých jazyků | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Catholic Theological Faculty::Department of Biblical Sciences and ancient languages | en_US |
uk.faculty-name.cs | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Catholic Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | KTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Teologické nauky - NMgr. | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Teologické nauky | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theological Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zabývá literární, jazykovou a pedagogickou analýzou Ježíšových promluv v Matoušově evangeliu. Cílem práce je odhalit, jakými způsoby Ježíš využívá jazykové a literární prostředky k efektivnímu předání teologických a etických poselství a jak jeho pedagogické metody podporují osobní transformaci a praktické uplatnění víry. Analýza se zaměřuje na klíčové texty, jako je Kázání na hoře, podobenství o Božím království, instrukce při vyslání apoštolů a výrok o největším přikázání. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis deals with the literary, linguistic, and pedagogical analysis of Jesus' speeches in the Gospel of Matthew. The aim of the work is to reveal how Jesus uses linguistic and literary tools to effectively convey theological and ethical messages and how his pedagogical methods support personal transformation and practical application of faith. The analysis focuses on key texts such as the Sermon on the Mount, the parables of the Kingdom of God, instructions during the sending of the apostles, and the statement on the greatest commandment. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Katedra biblických věd a starých jazyků | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |