Zobrazit minimální záznam

Jesus as Teacher in the Gospel of Matthew
dc.contributor.advisorBrož, Jaroslav
dc.creatorNovotný, Miroslav
dc.date.accessioned2025-02-17T08:36:32Z
dc.date.available2025-02-17T08:36:32Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196731
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá literární, jazykovou a pedagogickou analýzou Ježíšových promluv v Matoušově evangeliu. Cílem práce je odhalit, jakými způsoby Ježíš využívá jazykové a literární prostředky k efektivnímu předání teologických a etických poselství a jak jeho pedagogické metody podporují osobní transformaci a praktické uplatnění víry. Analýza se zaměřuje na klíčové texty, jako je Kázání na hoře, podobenství o Božím království, instrukce při vyslání apoštolů a výrok o největším přikázání.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the literary, linguistic, and pedagogical analysis of Jesus' speeches in the Gospel of Matthew. The aim of the work is to reveal how Jesus uses linguistic and literary tools to effectively convey theological and ethical messages and how his pedagogical methods support personal transformation and practical application of faith. The analysis focuses on key texts such as the Sermon on the Mount, the parables of the Kingdom of God, instructions during the sending of the apostles, and the statement on the greatest commandment.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectJežíšova výukacs_CZ
dc.subjectMatoušovo evangeliumcs_CZ
dc.subjectpodobenstvícs_CZ
dc.subjectKázání na hořecs_CZ
dc.subjectpedagogické metodycs_CZ
dc.subjectetika láskycs_CZ
dc.subjectsymbolika v Biblics_CZ
dc.subjectduchovní proměnacs_CZ
dc.subjectnejvětší přikázánícs_CZ
dc.subjecteschatologické výrokycs_CZ
dc.subjectJesus' teachingen_US
dc.subjectGospel of Matthewen_US
dc.subjectparablesen_US
dc.subjectSermon on the Mounten_US
dc.subjectpedagogical methodsen_US
dc.subjectethics of loveen_US
dc.subjectsymbolism in the Bibleen_US
dc.subjectspiritual transformationen_US
dc.subjectgreatest commandmenten_US
dc.subjecteschatological statementsen_US
dc.titleJežíš jako učitel v Matoušově evangeliucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-16
dc.description.departmentDepartment of Biblical Sciences and ancient languagesen_US
dc.description.departmentKatedra biblických věd a starých jazykůcs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId271327
dc.title.translatedJesus as Teacher in the Gospel of Matthewen_US
dc.contributor.refereeScarano, Angelo
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeologické nauky - NMgr.cs_CZ
thesis.degree.programTheological Studiesen_US
thesis.degree.programTeologické naukycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakulta::Katedra biblických věd a starých jazykůcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Faculty::Department of Biblical Sciences and ancient languagesen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csTeologické nauky - NMgr.cs_CZ
uk.degree-program.csTeologické naukycs_CZ
uk.degree-program.enTheological Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá literární, jazykovou a pedagogickou analýzou Ježíšových promluv v Matoušově evangeliu. Cílem práce je odhalit, jakými způsoby Ježíš využívá jazykové a literární prostředky k efektivnímu předání teologických a etických poselství a jak jeho pedagogické metody podporují osobní transformaci a praktické uplatnění víry. Analýza se zaměřuje na klíčové texty, jako je Kázání na hoře, podobenství o Božím království, instrukce při vyslání apoštolů a výrok o největším přikázání.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the literary, linguistic, and pedagogical analysis of Jesus' speeches in the Gospel of Matthew. The aim of the work is to reveal how Jesus uses linguistic and literary tools to effectively convey theological and ethical messages and how his pedagogical methods support personal transformation and practical application of faith. The analysis focuses on key texts such as the Sermon on the Mount, the parables of the Kingdom of God, instructions during the sending of the apostles, and the statement on the greatest commandment.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Katedra biblických věd a starých jazykůcs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV