Show simple item record

Observation of the effect of neuro-visual training in youth ice hockey players
dc.contributor.advisorNovák, Dominik
dc.creatorHavlín, Ondřej
dc.date.accessioned2025-02-17T10:05:46Z
dc.date.available2025-02-17T10:05:46Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196771
dc.description.abstractAutor: Ondřej Havlín Název: Pozorování vlivu neurovizuálního tréninku u hráčů ledního hokeje v mládežnických kategoriích Cíle práce: Cílem této bakalářské práce je zjistit vliv rozvoje rychlosti reakce a koordinace hráče za pomoci vytvořené testové baterie a tréninkového plánu, který byl zaměřen na neurovizuální trénink a jeho cvičení, která obsahovala reakční a koordinační prvky u věkových kategoriích mladších a starších žáků. Dalším cílem bylo porovnání získaných dat z testových baterií mezi hráči, kteří absolvovali tréninkový plán a těch kteří tréninkový plán neabsolvovali. Metody: K porovnání výsledků byl využity tyto testy ze statistické analýzy: Párový T-test, T-test pro nezávislé vzorky a Mann-Whitney U test. Do tohoto výzkumu se zapojilo 20 hráčů ve věkovém rozmezí 10-13 let, tedy hráči kategorií mladších a starších žáků. Studie probíhala 9 týdnů, kdy ihned v prvním týdnu proběhlo vstupní testování s prvními tréninky. Po uplynutí 8týdenního tréninkového programu proběhlo v následujícím týdnu závěrečné měření. Výsledky: Výsledky naznačují, že se hráči, kteří absolvovali trénink s neurovizuálními prvky se statisticky zlepšili v koordinaci bez kotouče, rychlosti reakce bez kotouče a s kotoučem oproti hráčům z kontrolní skupiny. V koordinaci s kotoučem se tito hráči, i přes zlepšení časů,...cs_CZ
dc.description.abstractAutor: Ondřej Havlín Title: Observation of the effect of neuro-visual training in youth ice hockey players Objective: The aim of this bachelor's thesis is to investigate the effect of the development of reaction speed and coordination of the player with the help of a developed test battery and a training plan that focused on neuro-visual training and its exercises that included reaction and coordination elements in the age categories of younger and older students. Another objective was to compare the data obtained from the test batteries between players who completed the training plan and those who did not complete the training plan. Methods: The following tests from statistical analysis were used to compare the results: paired T-test, T-test for independent samples and Mann-Whitney U test. 20 players in the age range of 10-13 years, i.e., players in the junior and senior categories, participated in this research. The study was conducted for 9 weeks, with an initial testing immediately in the first week with the first training sessions. After the 8-week training program, a final measurement was conducted in the following week. Results: The results suggest that players who received training with neuro-visual elements statistically improved in coordination without the puck, reaction speed without the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectneurovizuální tréninkcs_CZ
dc.subjectlední hokejcs_CZ
dc.subjectreakční schopnostcs_CZ
dc.subjectkoordinační dovednostcs_CZ
dc.subjectgnostická složkacs_CZ
dc.subjectsportovní viděnícs_CZ
dc.subjectrychlostcs_CZ
dc.subjectvýkon sportovcecs_CZ
dc.subjectneurovisual trainingen_US
dc.subjectice hockeyen_US
dc.subjectreaction abilityen_US
dc.subjectcoordination skillen_US
dc.subjectgnostic componenten_US
dc.subjectsports visionen_US
dc.subjectspeeden_US
dc.subjectathlete performanceen_US
dc.titlePozorování vlivu neurovizuálního tréninku u hráčů ledního hokeje v mládežnických kategoriíchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-27
dc.description.departmentDepartment of Sport Gamesen_US
dc.description.departmentKatedra sportovních hercs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId271468
dc.title.translatedObservation of the effect of neuro-visual training in youth ice hockey playersen_US
dc.contributor.refereeVojta, Zdeněk
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCoachen_US
thesis.degree.disciplineTrenércs_CZ
thesis.degree.programCoachen_US
thesis.degree.programTrenércs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra sportovních hercs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Physical Education and Sport::Department of Sport Gamesen_US
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTrenércs_CZ
uk.degree-discipline.enCoachen_US
uk.degree-program.csTrenércs_CZ
uk.degree-program.enCoachen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csAutor: Ondřej Havlín Název: Pozorování vlivu neurovizuálního tréninku u hráčů ledního hokeje v mládežnických kategoriích Cíle práce: Cílem této bakalářské práce je zjistit vliv rozvoje rychlosti reakce a koordinace hráče za pomoci vytvořené testové baterie a tréninkového plánu, který byl zaměřen na neurovizuální trénink a jeho cvičení, která obsahovala reakční a koordinační prvky u věkových kategoriích mladších a starších žáků. Dalším cílem bylo porovnání získaných dat z testových baterií mezi hráči, kteří absolvovali tréninkový plán a těch kteří tréninkový plán neabsolvovali. Metody: K porovnání výsledků byl využity tyto testy ze statistické analýzy: Párový T-test, T-test pro nezávislé vzorky a Mann-Whitney U test. Do tohoto výzkumu se zapojilo 20 hráčů ve věkovém rozmezí 10-13 let, tedy hráči kategorií mladších a starších žáků. Studie probíhala 9 týdnů, kdy ihned v prvním týdnu proběhlo vstupní testování s prvními tréninky. Po uplynutí 8týdenního tréninkového programu proběhlo v následujícím týdnu závěrečné měření. Výsledky: Výsledky naznačují, že se hráči, kteří absolvovali trénink s neurovizuálními prvky se statisticky zlepšili v koordinaci bez kotouče, rychlosti reakce bez kotouče a s kotoučem oproti hráčům z kontrolní skupiny. V koordinaci s kotoučem se tito hráči, i přes zlepšení časů,...cs_CZ
uk.abstract.enAutor: Ondřej Havlín Title: Observation of the effect of neuro-visual training in youth ice hockey players Objective: The aim of this bachelor's thesis is to investigate the effect of the development of reaction speed and coordination of the player with the help of a developed test battery and a training plan that focused on neuro-visual training and its exercises that included reaction and coordination elements in the age categories of younger and older students. Another objective was to compare the data obtained from the test batteries between players who completed the training plan and those who did not complete the training plan. Methods: The following tests from statistical analysis were used to compare the results: paired T-test, T-test for independent samples and Mann-Whitney U test. 20 players in the age range of 10-13 years, i.e., players in the junior and senior categories, participated in this research. The study was conducted for 9 weeks, with an initial testing immediately in the first week with the first training sessions. After the 8-week training program, a final measurement was conducted in the following week. Results: The results suggest that players who received training with neuro-visual elements statistically improved in coordination without the puck, reaction speed without the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra sportovních hercs_CZ
thesis.grade.code2
dc.contributor.consultantŠťastný, Petr
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV