Reading and Vocabulary Development
Rozvíjení dovednosti čtení a slovní zásoby
rigorous thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/19910Identifiers
Study Information System: 152860
Collections
- Kvalifikační práce [19194]
Author
Referee
Skopečková, Eva
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - English Language
Department
Information is unavailable
Date of defense
9. 1. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
English
Grade
Pass
Cílem této práce je shrnutí výsledků studia literatury a jiných relevantních zdrojů, které se zabývají problémem prezentace, zapamatování a procvičování slovní zásoby za použiti text jako výchozího bodu, přičemž je zdůrazněna role věku v tomto procesu. Yysledky tohoto průzkumu se odrážejí v provedení praktických učebních hodin zaměřených na dvě rozdílné věkové skupiny a srovnávají míru úspěšnosti zapamatování dané slox ní zásoby za použití identického postupu pro obě cílové skupiny. Výsledky jsou posléze zhodnoceny a zdůvodněny v závěrečném shrnutí Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The aim of this thesis is to present the results of research summarizing relevant literature and other resources dealing with the problem of vocabulary presentation, memorization and practice in an English language classroom using a reading text, taking into account the role of age in this process. The outcome of this research is reflected through the classroom-based research, i.e. the execution of practical experimental lessons which are aimed at two different age groups and compare the rate of success of vocabulary memorization using identical classroom procedure for both target groups. The results are then evaluated and justified m the final summary. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)