Porovnání efektivity problémově a klasicky vedené výuky u žáků nižšího gymnázia
Comparing effectiveness of problem-based and traditional education of secondary school students
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/20026Identifikátory
SIS: 51275
Kolekce
- Kvalifikační práce [20089]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vacková, Blanka
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Učitelství biologie pro střední školy - Učitelství geografie pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra učitelství a didaktiky biologie
Datum obhajoby
28. 5. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
V diplomové práci je porovnána efektivita problémově a klasicky vedené výuky na příkladu tematického celku dýchání člověka u žáků nižšího gymnázia. Efektivita byla porovnána pomocí vytvořeného výzkumného nástroje - pretestu, posttestu I, posttestu II. Výsledky žáků v didaktických testech byly statisticky vyhodnoceny pomocí dvouvýběrových testů, korelační analýzy a Chí kvadrát testu. Práce též seznamuje s odbornými názory na problémové vyučování a obsahuje zpracované přípravy na obě varianty výuky i praktická cvičení, jež korespondují s vytvořeným prezentačním výukovým programem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
In this diploma thesis is compared effectiveness of problem-based and traditional education of secondary school students as an example of thematical unit "human respiration". The effectiveness was compared by created research work - pretest, posttest I, posttest II. Student's results in achievement tests were statistical evaluated with two-sample tests, correlation analysis and chi-square distribution. This diploma thesis also submits with professional opinions of problem-based education and contains compiled preparations for both education alternatives and practical exercises which corresponded to made presentation authoring language. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)