Šikana mezi dětmi a pocit bezpečí
Bullying among Children and Feeling Secure
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/20657Identifikátory
SIS: 72027
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zvírotský, Michal
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
21. 5. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Tato práce se snaží poukázat na alarmující a stále narůstající problém mezi současnou školní mládeží - šikanu. Hlouběji se zamýšlí nad situací a projevy šikany, a to metodou srovnání tohoto problému z hlediska let nedávno minulých a současnosti. Tímto způsobem se zde zkoumají příčiny i následky šikany, co vedlo a nyní zároveň vede k jejímu velkému výskytu, zvětšující se brutalitě a nápaditosti. Byla šikana v nedávné minulosti stejně častá a je více viditelná pouze kvůli dnešní modernizaci a technizaci v mediální oblasti? V práci jsou zároveň popsány osvědčené (pedagogické) postupy a metody v rámci prevence, diagnostiky a řešení šikany na školách. Odpovědi jsou zároveň hledány ve vědeckém výzkumu, ale i ve vlastním praktickém průzkumu - zadáním dotazníků studentům vybraných vysokých škol a vyšší odborné školy. Tematické otázky jsou zaměřeny na jejich mladší školní léta, studenti formou retrospektivy vzpomínají na tehdejší školní klima a svá možná setkání se šikanou.
This work aims to point out the alarming and growing problém among today's young people attending basic and secondary schools - bullying. It considers the situation and manifestations of bullying in more details and it is conducted by the method of comparison of this problém from the point of view of the recent past and the present situation. In this way both the roots and consequences of bullying are examined. Further, the sources of its frequent occurrence, increasing brutality and visibility will be also investigated here. Was bullying in the recent past as frequent as nowadays and is it at present more visible just due to today's modernization and mechanization in the area of media? In this work the well-tried (educational) methods and proceduře in the field of prevention, diagnostics and solution of bullying are described as well. The answers concerning the problém are sought in the scientific research as well, but also in my own practical survey - through the assignment of the questionnaires to the students of the selected universities and of the high vocational school. The questions given here are focused on the students' early school years - by retrospective view the students try to recollect the school climate at that time and their possible encounters with bullying.