Zobrazit minimální záznam

Bullying among Children and Feeling Secure
dc.contributor.advisorMarádová, Eva
dc.creatorVávrová, Zora
dc.date.accessioned2017-04-18T10:37:06Z
dc.date.available2017-04-18T10:37:06Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/20657
dc.description.abstractTato práce se snaží poukázat na alarmující a stále narůstající problém mezi současnou školní mládeží - šikanu. Hlouběji se zamýšlí nad situací a projevy šikany, a to metodou srovnání tohoto problému z hlediska let nedávno minulých a současnosti. Tímto způsobem se zde zkoumají příčiny i následky šikany, co vedlo a nyní zároveň vede k jejímu velkému výskytu, zvětšující se brutalitě a nápaditosti. Byla šikana v nedávné minulosti stejně častá a je více viditelná pouze kvůli dnešní modernizaci a technizaci v mediální oblasti? V práci jsou zároveň popsány osvědčené (pedagogické) postupy a metody v rámci prevence, diagnostiky a řešení šikany na školách. Odpovědi jsou zároveň hledány ve vědeckém výzkumu, ale i ve vlastním praktickém průzkumu - zadáním dotazníků studentům vybraných vysokých škol a vyšší odborné školy. Tematické otázky jsou zaměřeny na jejich mladší školní léta, studenti formou retrospektivy vzpomínají na tehdejší školní klima a svá možná setkání se šikanou.cs_CZ
dc.description.abstractThis work aims to point out the alarming and growing problém among today's young people attending basic and secondary schools - bullying. It considers the situation and manifestations of bullying in more details and it is conducted by the method of comparison of this problém from the point of view of the recent past and the present situation. In this way both the roots and consequences of bullying are examined. Further, the sources of its frequent occurrence, increasing brutality and visibility will be also investigated here. Was bullying in the recent past as frequent as nowadays and is it at present more visible just due to today's modernization and mechanization in the area of media? In this work the well-tried (educational) methods and proceduře in the field of prevention, diagnostics and solution of bullying are described as well. The answers concerning the problém are sought in the scientific research as well, but also in my own practical survey - through the assignment of the questionnaires to the students of the selected universities and of the high vocational school. The questions given here are focused on the students' early school years - by retrospective view the students try to recollect the school climate at that time and their possible encounters with bullying.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleŠikana mezi dětmi a pocit bezpečícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-05-21
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId72027
dc.title.translatedBullying among Children and Feeling Secureen_US
dc.contributor.refereeZvírotský, Michal
dc.identifier.aleph001111825
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish Language Oriented at Education - Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish Language Oriented at Education - Pedagogyen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce se snaží poukázat na alarmující a stále narůstající problém mezi současnou školní mládeží - šikanu. Hlouběji se zamýšlí nad situací a projevy šikany, a to metodou srovnání tohoto problému z hlediska let nedávno minulých a současnosti. Tímto způsobem se zde zkoumají příčiny i následky šikany, co vedlo a nyní zároveň vede k jejímu velkému výskytu, zvětšující se brutalitě a nápaditosti. Byla šikana v nedávné minulosti stejně častá a je více viditelná pouze kvůli dnešní modernizaci a technizaci v mediální oblasti? V práci jsou zároveň popsány osvědčené (pedagogické) postupy a metody v rámci prevence, diagnostiky a řešení šikany na školách. Odpovědi jsou zároveň hledány ve vědeckém výzkumu, ale i ve vlastním praktickém průzkumu - zadáním dotazníků studentům vybraných vysokých škol a vyšší odborné školy. Tematické otázky jsou zaměřeny na jejich mladší školní léta, studenti formou retrospektivy vzpomínají na tehdejší školní klima a svá možná setkání se šikanou.cs_CZ
uk.abstract.enThis work aims to point out the alarming and growing problém among today's young people attending basic and secondary schools - bullying. It considers the situation and manifestations of bullying in more details and it is conducted by the method of comparison of this problém from the point of view of the recent past and the present situation. In this way both the roots and consequences of bullying are examined. Further, the sources of its frequent occurrence, increasing brutality and visibility will be also investigated here. Was bullying in the recent past as frequent as nowadays and is it at present more visible just due to today's modernization and mechanization in the area of media? In this work the well-tried (educational) methods and proceduře in the field of prevention, diagnostics and solution of bullying are described as well. The answers concerning the problém are sought in the scientific research as well, but also in my own practical survey - through the assignment of the questionnaires to the students of the selected universities and of the high vocational school. The questions given here are focused on the students' early school years - by retrospective view the students try to recollect the school climate at that time and their possible encounters with bullying.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990011118250106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV