Postoje studentů středních škol k preventivním aktivitám a programům pořádaným na škole
Attitudes of secondary school students towards preventive school activities and programmes
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/20720Identifikátory
SIS: 13663
Kolekce
- Kvalifikační práce [3193]
Autor
Vedoucí práce
Fakulta / součást
3. lékařská fakulta
Obor
-
Katedra / ústav / klinika
Ústav hygieny
Datum obhajoby
14. 5. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, 3. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Současný vývoj zdravotní péče klade důraz na zlepšování poskytování zdravotní péče, její zkvalitňování a zvyšování dostupnosti. Mimo to je také jedním z hlavních trendů posledních let zvýšení preventivních opatření a postupů, jejichž hlavním cílem je zamezit vzniku různých druhů onemocnění. V této souvislosti se standardně užívá pojmu preventivní program, který bývá definován jako soubor aktivit, které vedou k snížení nebo úplnému zamezení vzniku patologických jevů a následně i vzniku různých onemocnění. Preventivní programy a aktivity si kladou za cíl, vychovávat společnost k lepšímu životnímu stylu, osvojení základních rámců chování, které jsou důležité pro zdravý rozvoj osobnosti ve zdravotní, sociální i psychické oblasti. Nejdůležitějším obdobím pro uplatňování a výuku prevence jako oboru je předškolní a školní období dětí a mládeže. Je to dáno nejen dobou, kterou děti a mládež stráví ve vzdělávacích zařízeních, ale i formovatelností mladého člověka a jeho ochotě učit se novým věcem. Děti a mládež získávají ve škole všechny důležité informace pro další rozvoj, proto je potřebné a hlavně účelné propojit výuku základných znalostí s výukou v oblasti prevence.
The current development of health care places emphasis on improving the provision health care, improving and increasing its availability. In addition it is also one of the main trends of recent years, increased preventivemeasures and procedures whose main objective is to prevent the emergence of differentkinds of diseases. In this context of the standard uses the concept of a preventive program, which is defined as set of activities that lead to reduction or complete avoidance ofpathological phenomena and consequently to the emergence of various diseases. Prevention programs and activities aim, educate society to a better lifestyle, mastery of basic frameworks of behavior thatare important for healthy personality development in health, social and psychological areas. The most important period for the implementation of preventionand education as a field is preschool and school children and the youth. It is not only the time taken by children and youth spend in educational facilities, but also a young man andformovatelností his willingness to learn new things. Children and young people receive in school all the importantinformation for further development, therefore it is necessary and most effective teachingof basic knowledge to connect with teaching in the area of prevention.