Zobrazit minimální záznam

Attitudes of secondary school students towards preventive school activities and programmes
dc.contributor.advisorProvazníková, Hana
dc.creatorSuchánková, Andrea
dc.date.accessioned2018-09-12T10:13:47Z
dc.date.available2018-09-12T10:13:47Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/20720
dc.description.abstractSoučasný vývoj zdravotní péče klade důraz na zlepšování poskytování zdravotní péče, její zkvalitňování a zvyšování dostupnosti. Mimo to je také jedním z hlavních trendů posledních let zvýšení preventivních opatření a postupů, jejichž hlavním cílem je zamezit vzniku různých druhů onemocnění. V této souvislosti se standardně užívá pojmu preventivní program, který bývá definován jako soubor aktivit, které vedou k snížení nebo úplnému zamezení vzniku patologických jevů a následně i vzniku různých onemocnění. Preventivní programy a aktivity si kladou za cíl, vychovávat společnost k lepšímu životnímu stylu, osvojení základních rámců chování, které jsou důležité pro zdravý rozvoj osobnosti ve zdravotní, sociální i psychické oblasti. Nejdůležitějším obdobím pro uplatňování a výuku prevence jako oboru je předškolní a školní období dětí a mládeže. Je to dáno nejen dobou, kterou děti a mládež stráví ve vzdělávacích zařízeních, ale i formovatelností mladého člověka a jeho ochotě učit se novým věcem. Děti a mládež získávají ve škole všechny důležité informace pro další rozvoj, proto je potřebné a hlavně účelné propojit výuku základných znalostí s výukou v oblasti prevence.cs_CZ
dc.description.abstractThe current development of health care places emphasis on improving the provision health care, improving and increasing its availability. In addition it is also one of the main trends of recent years, increased preventivemeasures and procedures whose main objective is to prevent the emergence of differentkinds of diseases. In this context of the standard uses the concept of a preventive program, which is defined as set of activities that lead to reduction or complete avoidance ofpathological phenomena and consequently to the emergence of various diseases. Prevention programs and activities aim, educate society to a better lifestyle, mastery of basic frameworks of behavior thatare important for healthy personality development in health, social and psychological areas. The most important period for the implementation of preventionand education as a field is preschool and school children and the youth. It is not only the time taken by children and youth spend in educational facilities, but also a young man andformovatelností his willingness to learn new things. Children and young people receive in school all the importantinformation for further development, therefore it is necessary and most effective teachingof basic knowledge to connect with teaching in the area of prevention.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 3. lékařská fakultacs_CZ
dc.titlePostoje studentů středních škol k preventivním aktivitám a programům pořádaným na školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-05-14
dc.description.departmentÚstav hygienycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Hygieneen_US
dc.description.facultyThird Faculty of Medicineen_US
dc.description.faculty3. lékařská fakultacs_CZ
dc.identifier.repId13663
dc.title.translatedAttitudes of secondary school students towards preventive school activities and programmesen_US
dc.identifier.aleph001114824
thesis.degree.nameMUDr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.discipline-cs_CZ
thesis.degree.discipline-en_US
thesis.degree.programGeneral Medicineen_US
thesis.degree.programVšeobecné lékařstvícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs3. lékařská fakulta::Ústav hygienycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enThird Faculty of Medicine::Department of Hygieneen_US
uk.faculty-name.cs3. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enThird Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs3.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.cs-cs_CZ
uk.degree-discipline.en-en_US
uk.degree-program.csVšeobecné lékařstvícs_CZ
uk.degree-program.enGeneral Medicineen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csSoučasný vývoj zdravotní péče klade důraz na zlepšování poskytování zdravotní péče, její zkvalitňování a zvyšování dostupnosti. Mimo to je také jedním z hlavních trendů posledních let zvýšení preventivních opatření a postupů, jejichž hlavním cílem je zamezit vzniku různých druhů onemocnění. V této souvislosti se standardně užívá pojmu preventivní program, který bývá definován jako soubor aktivit, které vedou k snížení nebo úplnému zamezení vzniku patologických jevů a následně i vzniku různých onemocnění. Preventivní programy a aktivity si kladou za cíl, vychovávat společnost k lepšímu životnímu stylu, osvojení základních rámců chování, které jsou důležité pro zdravý rozvoj osobnosti ve zdravotní, sociální i psychické oblasti. Nejdůležitějším obdobím pro uplatňování a výuku prevence jako oboru je předškolní a školní období dětí a mládeže. Je to dáno nejen dobou, kterou děti a mládež stráví ve vzdělávacích zařízeních, ale i formovatelností mladého člověka a jeho ochotě učit se novým věcem. Děti a mládež získávají ve škole všechny důležité informace pro další rozvoj, proto je potřebné a hlavně účelné propojit výuku základných znalostí s výukou v oblasti prevence.cs_CZ
uk.abstract.enThe current development of health care places emphasis on improving the provision health care, improving and increasing its availability. In addition it is also one of the main trends of recent years, increased preventivemeasures and procedures whose main objective is to prevent the emergence of differentkinds of diseases. In this context of the standard uses the concept of a preventive program, which is defined as set of activities that lead to reduction or complete avoidance ofpathological phenomena and consequently to the emergence of various diseases. Prevention programs and activities aim, educate society to a better lifestyle, mastery of basic frameworks of behavior thatare important for healthy personality development in health, social and psychological areas. The most important period for the implementation of preventionand education as a field is preschool and school children and the youth. It is not only the time taken by children and youth spend in educational facilities, but also a young man andformovatelností his willingness to learn new things. Children and young people receive in school all the importantinformation for further development, therefore it is necessary and most effective teachingof basic knowledge to connect with teaching in the area of prevention.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 3. lékařská fakulta, Ústav hygienycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.identifier.lisID990011148240106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV