dc.contributor.advisor | Hlaváčková, Jana Hana | |
dc.creator | Faktorová, Liza | |
dc.date.accessioned | 2017-04-18T11:21:41Z | |
dc.date.available | 2017-04-18T11:21:41Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/20823 | |
dc.description.abstract | Předkládaná diplomová práce pojednává o dvou částech Pontifikálu Renauda de Bar (ms. XXIII C 120 - Národní knihovna v Praze a ms. 298 - Fitzwilliam Museum v Cambridge), výjimečné liturgické knihy vytvořené mezi lety 1302-1316 pro métského biskupa pocházejícího ze zámožného šlechtického rodu Barů z Lotrinska. Oba rukopisy byly až do nedávné doby vnímány odděleně, ovšem z podrobného srovnání obsahu i výzdoby, která se svým bohatstvím vymyká běžné dobové produkci, jasně vyplývá, že se jedná o dvě části téhož pontifikálu. Výzdoba Pontifikálu Renauda de Bar je jedinečná zejména s ohledem na nepřeberné množství výjevů ilustrujících středověkou liturgii a na velké bohatství droleriových scén. Tato práce se pokouší otevřít k dalšímu bádání rozličná témata, která vyplynula z detailního popisu výzdoby obou částí rukopisu. Zvláštní pozornost je věnována netradičně pojaté obrazové příloze. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This work deals with two parts of the Renaud de Bar's Pontifical (ms. XXIII C 120 - National Library of the Czech Republic and ms. 298 - Fitzwilliam Museum in Cambridge), an extraordinary liturgical book illuminated between 1302-1316 for bishop of Metz in the region of Lorraine. Both manuscripts have been considered as two separated liturgical books untill recent period. Detailed comparation of their content and decoration, which goes over usual temporary production, allows understand that they are two parts of one identical pontifical. Its decoration is unique especially due to multitude of images illustrating medieval liturgy and number of drolleries. The aim of this work is to open new topics for future researches. They might explain some problems, which arose during detailed description of the manuscripts' decoration. Special attention is dedicated to picture supplement. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Biskupovo obrázkové universum. Pontifikál Renauda de Bar - pražská i cambridgská část | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-05-20 | |
dc.description.department | Institute of Art History | en_US |
dc.description.department | Ústav pro dějiny umění | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 27274 | |
dc.title.translated | Bishop's picture universe. Pontifical of Renaud de Bar - both parts from Prague and Cambridge | en_US |
dc.contributor.referee | Royt, Jan | |
dc.identifier.aleph | 001177695 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Dějiny umění | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | History of Art | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav pro dějiny umění | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Art History | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Dějiny umění | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | History of Art | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Předkládaná diplomová práce pojednává o dvou částech Pontifikálu Renauda de Bar (ms. XXIII C 120 - Národní knihovna v Praze a ms. 298 - Fitzwilliam Museum v Cambridge), výjimečné liturgické knihy vytvořené mezi lety 1302-1316 pro métského biskupa pocházejícího ze zámožného šlechtického rodu Barů z Lotrinska. Oba rukopisy byly až do nedávné doby vnímány odděleně, ovšem z podrobného srovnání obsahu i výzdoby, která se svým bohatstvím vymyká běžné dobové produkci, jasně vyplývá, že se jedná o dvě části téhož pontifikálu. Výzdoba Pontifikálu Renauda de Bar je jedinečná zejména s ohledem na nepřeberné množství výjevů ilustrujících středověkou liturgii a na velké bohatství droleriových scén. Tato práce se pokouší otevřít k dalšímu bádání rozličná témata, která vyplynula z detailního popisu výzdoby obou částí rukopisu. Zvláštní pozornost je věnována netradičně pojaté obrazové příloze. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This work deals with two parts of the Renaud de Bar's Pontifical (ms. XXIII C 120 - National Library of the Czech Republic and ms. 298 - Fitzwilliam Museum in Cambridge), an extraordinary liturgical book illuminated between 1302-1316 for bishop of Metz in the region of Lorraine. Both manuscripts have been considered as two separated liturgical books untill recent period. Detailed comparation of their content and decoration, which goes over usual temporary production, allows understand that they are two parts of one identical pontifical. Its decoration is unique especially due to multitude of images illustrating medieval liturgy and number of drolleries. The aim of this work is to open new topics for future researches. They might explain some problems, which arose during detailed description of the manuscripts' decoration. Special attention is dedicated to picture supplement. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny umění | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011776950106986 | |