Zobrazit minimální záznam

The aesthetics of ugliness in contemporary Hungarian cinema
dc.contributor.advisorDuta, Mircea Dan
dc.creatorToupalová, Malvína
dc.date.accessioned2017-04-18T11:28:33Z
dc.date.available2017-04-18T11:28:33Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/20847
dc.description.abstractVe své diplomové práci se zabývám estetikou ošklivosti v současné maďarské kinematografii, tj. ve filmech natočených po roce 2003. Nejprve se obecně věnuji ošklivosti v umění a její teoretické reflexi, poté estetice ošklivosti v maďarském fllmu. Následuje estetická analýza pěti vybraných snímků: Revizoři (Nimród Antal, 2003), Čerstvý vzduch (Ágnes Kocsis, 2006), Distrikt! (Áron Gauder, 2004), Dealer (Benedek Fliegauf, 2004) a Taxidermia (Gyorgy Pálfi, 2006). V těchto analýzách zkoumám nejrůznější možnosti a způsoby využití estetiky ošklivosti ve filmu. Cílem práce je nejen zjistit, co estetika ošklivosti jakožto častý výrazový prostředek těchto filmů o současném světě vypovídá, ale také prozkoumat, jakým způsobem s ní tvůrci pracují. Zároveň se snažím v každé analýze zkoumat ošklivost z jiného hlediska. Revizory zkoumám především z estetického hlediska, v analýze filmu Čerstvý vzduch jsem se zaměřila na senzuální ošklivost. V analýze Distriktu! zkoumám způsob, jímž se ošklivost podílí na vytváření žánru, v textu o filmu Dealer přistupuji k ošklivosti především ze sociologického hlediska. V analýze Taxidermie jsem se pak mimo jiné věnovala psychoanalytickému aspektu ošklivého.cs_CZ
dc.description.abstractIn my thesis I am dealing with the aesthetics of the ugliness in contemporary Hungarian cinema, i.e. in films made after 2003. First of all I will devote myself to loathing in the art in general and to its theoretical reflection, then I will tum to the aesthetics ofthe ugliness in Hungarian films. Then follows the aestetic analysis of five chosen films: Control (Nimród Antal, 2003), Fresh Air (Ágnes Kocsis, 2006), The District! (Áron Gauder, 2004), The Dealer (Benedek Fliegauf, 2004) and Taxidermia (Gyorgy Pálfi, 2006). In these analyses I investigate various ways and possibilies of usage of the aesthetics of the ugliness in films. The aim ofthe thesis is not only to find out what the aesthetics ofthe ugliness as a frequent means of expression tells us about the present world but also to investigate the ways the authors use it. In each anylysis I am also trying to examine ugliness from different poin of view. I am looking at Control mainly from the aesthetic point of view, in the analysis of the film Fresh Air I concentrated on the sensual ugliness. ln the analysis of The District I am investigating the way ugliness creates the genre, in the text about The Dealer I approached ugliness from the sociological point of view. In the last analysis I focused on the psychoanalytic aspect of the ugliness.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleEstetika ošklivosti v současné maďarské kinematografiics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-05-25
dc.description.departmentFilm Studies Departmenten_US
dc.description.departmentKatedra filmových studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId72527
dc.title.translatedThe aesthetics of ugliness in contemporary Hungarian cinemaen_US
dc.contributor.refereeBlažejovský, J.
dc.identifier.aleph001117961
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDivadelní věda - Filmová vědacs_CZ
thesis.degree.disciplineTheatre Studies - Cinema Studiesen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra filmových studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Film Studies Departmenten_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDivadelní věda - Filmová vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enTheatre Studies - Cinema Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csVe své diplomové práci se zabývám estetikou ošklivosti v současné maďarské kinematografii, tj. ve filmech natočených po roce 2003. Nejprve se obecně věnuji ošklivosti v umění a její teoretické reflexi, poté estetice ošklivosti v maďarském fllmu. Následuje estetická analýza pěti vybraných snímků: Revizoři (Nimród Antal, 2003), Čerstvý vzduch (Ágnes Kocsis, 2006), Distrikt! (Áron Gauder, 2004), Dealer (Benedek Fliegauf, 2004) a Taxidermia (Gyorgy Pálfi, 2006). V těchto analýzách zkoumám nejrůznější možnosti a způsoby využití estetiky ošklivosti ve filmu. Cílem práce je nejen zjistit, co estetika ošklivosti jakožto častý výrazový prostředek těchto filmů o současném světě vypovídá, ale také prozkoumat, jakým způsobem s ní tvůrci pracují. Zároveň se snažím v každé analýze zkoumat ošklivost z jiného hlediska. Revizory zkoumám především z estetického hlediska, v analýze filmu Čerstvý vzduch jsem se zaměřila na senzuální ošklivost. V analýze Distriktu! zkoumám způsob, jímž se ošklivost podílí na vytváření žánru, v textu o filmu Dealer přistupuji k ošklivosti především ze sociologického hlediska. V analýze Taxidermie jsem se pak mimo jiné věnovala psychoanalytickému aspektu ošklivého.cs_CZ
uk.abstract.enIn my thesis I am dealing with the aesthetics of the ugliness in contemporary Hungarian cinema, i.e. in films made after 2003. First of all I will devote myself to loathing in the art in general and to its theoretical reflection, then I will tum to the aesthetics ofthe ugliness in Hungarian films. Then follows the aestetic analysis of five chosen films: Control (Nimród Antal, 2003), Fresh Air (Ágnes Kocsis, 2006), The District! (Áron Gauder, 2004), The Dealer (Benedek Fliegauf, 2004) and Taxidermia (Gyorgy Pálfi, 2006). In these analyses I investigate various ways and possibilies of usage of the aesthetics of the ugliness in films. The aim ofthe thesis is not only to find out what the aesthetics ofthe ugliness as a frequent means of expression tells us about the present world but also to investigate the ways the authors use it. In each anylysis I am also trying to examine ugliness from different poin of view. I am looking at Control mainly from the aesthetic point of view, in the analysis of the film Fresh Air I concentrated on the sensual ugliness. ln the analysis of The District I am investigating the way ugliness creates the genre, in the text about The Dealer I approached ugliness from the sociological point of view. In the last analysis I focused on the psychoanalytic aspect of the ugliness.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra filmových studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990011179610106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV