Zobrazit minimální záznam

The comparative analysis of European educational programmes (as an inspiration for foreign language education by the topics of social sciences)
dc.contributor.advisorVališová, Alena
dc.creatorPávková, Karolína
dc.date.accessioned2017-04-18T11:46:57Z
dc.date.available2017-04-18T11:46:57Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/20911
dc.description.abstractHlavním cílem komparativní analýzy evropských vzdělávacích programů je inspirovat výuku cizího jazyka společenskovědními tématy. Východiskem práce je teoretická komparativní analýza evropských vzdělávacích programů, institucí a dokumentů zaštítěných Evropskou unií a Organizací spojených národů. Jazykové vzdělávání je dálo uvedeno v souvislost s Rámcovými vzdělávacími programy, klíčovými kompetencemi, osobnostně sociální výchovou a Obsahově a jazykově integrovaným učením. V rámci dané problematiky jsou otevřena témata jako Společný evropský referenční rámec pro jazyky, jazykové zkoušky, vzdělávání učitelů nebo současné trendy v jazykovém vzdělávání. Dalším významným tématem práce je zapojení České Republiky do evropských vzdělávacích programů. Jednotlivými kapitolami se také prolíná otázka jazykové diverzity a mezikulturního dialogu. Na konci práce je provedena samotná komparativní analýza v rovině tématického a metodického zaměření uvedených programů. Ověření osmi hypotéz vymezených v rámci čtyř kritérií vede k získání čtyř hlavních výstupů analýzy. Tyto výstupy jsou posléze interpretovány a transformovány do praktické roviny výuky. Konečným výsledkem práce je získání dvou variant možného inspirativního pojetí pro výuku cizího jazyka. Vzhledem k tomu, že je v první variantě využita metoda Obsahově a...cs_CZ
dc.description.abstractThe main aim of the Comparative analysis of European Educational Programmes is to inspire the instruction of foreign language by the topics of social sciences. The basis of the work is a theoretical comparative analysis of the European Educational Programmes, institutions and documents under the auspices of European Union and United Nations. Foreign language education is connected to The Frame Educational Programmes, Key competencies, Personal and social education and Content and Language Integrated Learning. In the frame of the theme the topics such as Common European Framework of Reference, language exams, teacher education or contemporary trends in language education are acknowledged. Another relevant subject is the participation of The Czech Republic in the European Educational Programmes. In the concrete chapters the ideas of language diversity and intercultural dialogue are mentioned. At the end of the work the comparative analysis is undertaken in the topical and methodical context of the programmes. The verifying of eight hypotheses defined in the frame of four criterias leads to deriving four main results of the analysis. These results are interpreted and transformed to the practical context of the instruction. The final outcome of the work are two alternatives of possible inspirative conception...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleKomparativní analýza evropských vzdělávacích programů (jako inspirace pro jazykové vzdělávání společenskovědními tématy)cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-05-28
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId71719
dc.title.translatedThe comparative analysis of European educational programmes (as an inspiration for foreign language education by the topics of social sciences)en_US
dc.contributor.refereeVáňová, Miroslava
dc.identifier.aleph001230322
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csHlavním cílem komparativní analýzy evropských vzdělávacích programů je inspirovat výuku cizího jazyka společenskovědními tématy. Východiskem práce je teoretická komparativní analýza evropských vzdělávacích programů, institucí a dokumentů zaštítěných Evropskou unií a Organizací spojených národů. Jazykové vzdělávání je dálo uvedeno v souvislost s Rámcovými vzdělávacími programy, klíčovými kompetencemi, osobnostně sociální výchovou a Obsahově a jazykově integrovaným učením. V rámci dané problematiky jsou otevřena témata jako Společný evropský referenční rámec pro jazyky, jazykové zkoušky, vzdělávání učitelů nebo současné trendy v jazykovém vzdělávání. Dalším významným tématem práce je zapojení České Republiky do evropských vzdělávacích programů. Jednotlivými kapitolami se také prolíná otázka jazykové diverzity a mezikulturního dialogu. Na konci práce je provedena samotná komparativní analýza v rovině tématického a metodického zaměření uvedených programů. Ověření osmi hypotéz vymezených v rámci čtyř kritérií vede k získání čtyř hlavních výstupů analýzy. Tyto výstupy jsou posléze interpretovány a transformovány do praktické roviny výuky. Konečným výsledkem práce je získání dvou variant možného inspirativního pojetí pro výuku cizího jazyka. Vzhledem k tomu, že je v první variantě využita metoda Obsahově a...cs_CZ
uk.abstract.enThe main aim of the Comparative analysis of European Educational Programmes is to inspire the instruction of foreign language by the topics of social sciences. The basis of the work is a theoretical comparative analysis of the European Educational Programmes, institutions and documents under the auspices of European Union and United Nations. Foreign language education is connected to The Frame Educational Programmes, Key competencies, Personal and social education and Content and Language Integrated Learning. In the frame of the theme the topics such as Common European Framework of Reference, language exams, teacher education or contemporary trends in language education are acknowledged. Another relevant subject is the participation of The Czech Republic in the European Educational Programmes. In the concrete chapters the ideas of language diversity and intercultural dialogue are mentioned. At the end of the work the comparative analysis is undertaken in the topical and methodical context of the programmes. The verifying of eight hypotheses defined in the frame of four criterias leads to deriving four main results of the analysis. These results are interpreted and transformed to the practical context of the instruction. The final outcome of the work are two alternatives of possible inspirative conception...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990012303220106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV