Trénink kognitivních funkcí u seniorů
Cognitive functions training in elderly
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/20930/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/20930Identifikátory
SIS: 71450
Kolekce
- Kvalifikační práce [23802]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Loneková, Katarína
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
19. 5. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tato diplomová práce pojednává o tréninku/cvičení kognitivních funkcí v období stáří. Propojuje tedy témata stárnutí a kognitivních funkcí. Teoretická část se zabývá aktuálními poznatky a výsledky studií, především pokud jde o zdravou populaci, tj. bez kognitivní poruchy. Praktickou částí je výzkum ověřující efekt kurzu trénování paměti u kognitivně zdravých seniorů, což je populární název pro intervenční programy zaměřené na nácvik kognitivních funkcí a aktivizaci seniorů; další částí je stručná metodická příručka pro trenéry paměti.
This thesis is about cognitive training in older age. It connects the questions of aging and cognitive functions. Theoretical part deals with present state of knowledge, with focus on healthy population mainly, i.e. without cognitive impairment. The practical part is a research of memory training program effectiveness in cognitively intact elderly. Memory training is a popular name for interventions aimed at training of cognitive functions and activation of seniors; the last part is a brief methodological manual for memory trainers.