dc.contributor.advisor | Šípek, Jiří | |
dc.creator | Štěpánková, Hana | |
dc.date.accessioned | 2017-04-18T11:51:18Z | |
dc.date.available | 2017-04-18T11:51:18Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/20930 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce pojednává o tréninku/cvičení kognitivních funkcí v období stáří. Propojuje tedy témata stárnutí a kognitivních funkcí. Teoretická část se zabývá aktuálními poznatky a výsledky studií, především pokud jde o zdravou populaci, tj. bez kognitivní poruchy. Praktickou částí je výzkum ověřující efekt kurzu trénování paměti u kognitivně zdravých seniorů, což je populární název pro intervenční programy zaměřené na nácvik kognitivních funkcí a aktivizaci seniorů; další částí je stručná metodická příručka pro trenéry paměti. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis is about cognitive training in older age. It connects the questions of aging and cognitive functions. Theoretical part deals with present state of knowledge, with focus on healthy population mainly, i.e. without cognitive impairment. The practical part is a research of memory training program effectiveness in cognitively intact elderly. Memory training is a popular name for interventions aimed at training of cognitive functions and activation of seniors; the last part is a brief methodological manual for memory trainers. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Trénink kognitivních funkcí u seniorů | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-05-19 | |
dc.description.department | Department of Psychology | en_US |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 71450 | |
dc.title.translated | Cognitive functions training in elderly | en_US |
dc.contributor.referee | Loneková, Katarína | |
dc.identifier.aleph | 001112003 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Psychology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce pojednává o tréninku/cvičení kognitivních funkcí v období stáří. Propojuje tedy témata stárnutí a kognitivních funkcí. Teoretická část se zabývá aktuálními poznatky a výsledky studií, především pokud jde o zdravou populaci, tj. bez kognitivní poruchy. Praktickou částí je výzkum ověřující efekt kurzu trénování paměti u kognitivně zdravých seniorů, což je populární název pro intervenční programy zaměřené na nácvik kognitivních funkcí a aktivizaci seniorů; další částí je stručná metodická příručka pro trenéry paměti. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis is about cognitive training in older age. It connects the questions of aging and cognitive functions. Theoretical part deals with present state of knowledge, with focus on healthy population mainly, i.e. without cognitive impairment. The practical part is a research of memory training program effectiveness in cognitively intact elderly. Memory training is a popular name for interventions aimed at training of cognitive functions and activation of seniors; the last part is a brief methodological manual for memory trainers. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011120030106986 | |