Za 4 minut:Vážení uživatelé Digitálního repozitáře UK. Z důvodu pravidelné údržby bude repozitář od 13:20 do cca 13:30 dočasně nedostupný. Ukončete prosím práci a odhlašte se ze systému. Děkujeme za pochopení. || Dear CU Digital Repository users. The repository will be temporarily unavailable due to regular maintenance from 1:20 PM to approx. 1:30 PM. Please save your work and logout. Thank you for your understanding.

Zobrazit minimální záznam

Merleau-Ponty and the beginings
dc.contributor.advisorŠulová, Lenka
dc.creatorUrbanová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-04-18T11:51:45Z
dc.date.available2017-04-18T11:51:45Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/20932
dc.description.abstractTato práce si klade za cíl otevřít fenomenologické paradigma v přístupu k dětské psychologii. Inspiruje se přitom filosofií Maurice Merleau-Pontyho. Načrtává nejprve jeho myšlení, která není v české psychologii příliš rozšířena, a tematizuje tak také vztah psychologie a fenomenologie. Poté se snaží vyložit, jak je možné chápat vybrané aspekty vnímání nejmladších dětí. Stěžejní částí práce je úvaha nad tím, jakého charakteru jsou "počátky" našeho života a jaký vliv má jejich pojetí na teorii ontogeneze vůbec. Hledá, co dává vývoji člověka podobu a směr. Pro interpretaci Merleau-Pontyho fenomenologie využívá inspiraci i dalšími fenomenologickými autory. Výsledkem práce je shrnutí fenomenologického pohledu na dítě a ontogenezi. Navrhuje ne-privativní pojímání dítěte a jeho světa, který nelze chápat pouze jako nedokonalý svět dospělých. Ukazuje druhé lidi spíše jako ty, kteří mají za úkol dítě do světa "uvést".cs_CZ
dc.description.abstractThis work whishes to open phenomenological paradigm in child psychology. It is inspired by the philosophy of Maurice Merleau-Ponty. It, at first, foreshadows his thinking, which is not very extended in czech psychology. So, it discusses the relationship between psychology and phenomenology too. Then it tends to put down how it is possible to understand some aspects of infant perception. The pivotal part of the work is a consideration about the nature of the "beginings" of our life and about how their conception influences developmental psychology at all. We try to find out what gives a fashion and direction to the development of man. Hier, it takes advantage also from others fenomenological authors. The result of this work is summary of the phenomenological view on child and it's development. It suggestes non-privative conception of child and it's world. It couldn't be uderstanded only as an imperfect wolrd of adults. We show, that the task of the other people is rather "to introduce" a child to the world.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleMerleau-Ponty a počátkycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-05-19
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId71453
dc.title.translatedMerleau-Ponty and the beginingsen_US
dc.contributor.refereeJanoušek, Jaromír
dc.identifier.aleph001111960
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce si klade za cíl otevřít fenomenologické paradigma v přístupu k dětské psychologii. Inspiruje se přitom filosofií Maurice Merleau-Pontyho. Načrtává nejprve jeho myšlení, která není v české psychologii příliš rozšířena, a tematizuje tak také vztah psychologie a fenomenologie. Poté se snaží vyložit, jak je možné chápat vybrané aspekty vnímání nejmladších dětí. Stěžejní částí práce je úvaha nad tím, jakého charakteru jsou "počátky" našeho života a jaký vliv má jejich pojetí na teorii ontogeneze vůbec. Hledá, co dává vývoji člověka podobu a směr. Pro interpretaci Merleau-Pontyho fenomenologie využívá inspiraci i dalšími fenomenologickými autory. Výsledkem práce je shrnutí fenomenologického pohledu na dítě a ontogenezi. Navrhuje ne-privativní pojímání dítěte a jeho světa, který nelze chápat pouze jako nedokonalý svět dospělých. Ukazuje druhé lidi spíše jako ty, kteří mají za úkol dítě do světa "uvést".cs_CZ
uk.abstract.enThis work whishes to open phenomenological paradigm in child psychology. It is inspired by the philosophy of Maurice Merleau-Ponty. It, at first, foreshadows his thinking, which is not very extended in czech psychology. So, it discusses the relationship between psychology and phenomenology too. Then it tends to put down how it is possible to understand some aspects of infant perception. The pivotal part of the work is a consideration about the nature of the "beginings" of our life and about how their conception influences developmental psychology at all. We try to find out what gives a fashion and direction to the development of man. Hier, it takes advantage also from others fenomenological authors. The result of this work is summary of the phenomenological view on child and it's development. It suggestes non-privative conception of child and it's world. It couldn't be uderstanded only as an imperfect wolrd of adults. We show, that the task of the other people is rather "to introduce" a child to the world.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990011119600106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV