Problematika vstupu dítěte do mateřské školy
Problems Related to a Child's Entry into a Kindergarten
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/20981Identifikátory
SIS: 71073
Kolekce
- Kvalifikační práce [19160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Opravilová, Eva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
29. 5. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Práce se zabývá možnostmi jak usnadnit dítěti vstup do mateřské školy, názory a postřehy rodičů, jak vidí v této době své dítě, co očekávají, čeho se obávají, pozorování učitelek a vhodnost adaptačního programu. V teoretické části jsou popsána specifika dítěte mezi 3-4 rokem, jeho psychický vývoj, temperament a potřeby, dále současné trendy rodiny ve vztahu k dítěti při nástupu do mateřské školy. Formy spolupráce, jejich vliv na současné předškolní zařízení a adaptační program mateřské školy. Praktická část obsahuje zjištění, která jsou podložena dotazníkovým šetřením. V samém závěru diskuse je zamýšlení nad zjištěnými skutečnostmi a možnostmi usnadnění vstupu dítěte ze strany rodiny a mateřské školy.
The work deals with the possibilities of how to facilitate the entry of a child into a kindergarten, opinions and remarks made by his/her patents, how they perceive their child at this time, what they expect, what they are concerned about, observations of his/her teachers and the suitability of an adaptation programme. The specifics of a child at the age of 3 to 4 years, his/her psychological development, temperament and needs, further the present trends of the family in relationship to the child upon entry into the kindergarten, the forms of cooperation, their influence on the present pre-school facility and the adaptation programme of the kindergarten, are described in the theoretical part. The practical part contains the ascertainment based on interrogatories. At the very close of the discussion there are some considerations on the ascertained facts and possibilities of facilitating the entry of a child from the parts of both the family and the kindergarten.