Zobrazit minimální záznam

The Role of Teaching Associations in reform Efforts 1918-1938
dc.contributor.advisorProkop, Jiří
dc.creatorKolský, Tomáš
dc.date.accessioned2017-04-18T12:04:39Z
dc.date.available2017-04-18T12:04:39Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/20988
dc.description.abstractJako absolventa dějepisu mě vždycky zajímaly dějiny meziválečného Československa. Patří bezesporu k jednomu z vrcholů naší národní historie. Rostoucí úroveň vzdělání bylo důležitou základnou národní emancipace, jejich organizace pomáhali budovat moderní národ. Bude tedy určitě zajímavé podívat se na jejich roli v samostatném státě. Jejich činnost bych rád sledoval vzhledem k reformním snahám, které v různé intenzitě provázely republiku po celou dobu její existence. Jelikož si uvědomuji velkou šíři tématu, rád bych se soustředil na některé vybrané okruhy problémů - požadavek na vysokoškolské vzdělání učitelů národních škol, možnosti koordinovaného postupu mezi spolky a Příhodovskou reformu. Všechny tři okruhy spojuje motiv národní školy. Z toho důvodu se nebudu věnovat tématům, které by rovněž mohly být do problematiky zahrnuty (reforma školské správy, reforma vzdělávání středoškolských, pokusné školy ve dvacátých letech apod.). Ve své práci bych chtěl vysvětlit kořeny ze kterých pramenily postoje nejdůležitějších spolků, jejich organizaci, rozvrstvení a úlohu kterou hráli ve sledovaných reformních pokusech.cs_CZ
dc.description.abstractMy Diploma Paper is concerned with the Teacher s Organizations and their Function in reformative Efforts from 1918 till 1938. This Paper speaks about structure and ideas of the teacher s Organizations. The Work focus on some themes namely: Reform of teacher s education, possibilities of cooperation among Teacher s Associations and so- called "Příhodovskou" reform. The Paper treats of the situation in the German language area and in Slovakia and also of course in Czech Associations.The Work is based on analysis of press from 1918 till 1938, which provide the presentable summary about ideas and positions of the most important Teacher s Organizations.The Diploma Paper pointed to the fundamental importance of Teacher s Organization for reformative Efforts in Czechoslovakia. The Teacher s Associations were big Organizations with wide activities (such as: social, promotive, educational, tutorial) and they substituted for the role of country (f.e. the Foundation of privat university). The weak point was variety of corporative interest, which didnt make possible to collective cooperation.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleRole učitelských spolků v reformním snažení 1918-1938cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-05-19
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId73085
dc.title.translatedThe Role of Teaching Associations in reform Efforts 1918-1938en_US
dc.contributor.refereeMojžíšová, Jarmila
dc.identifier.aleph001219617
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - Pedagogyen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - Pedagogyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csJako absolventa dějepisu mě vždycky zajímaly dějiny meziválečného Československa. Patří bezesporu k jednomu z vrcholů naší národní historie. Rostoucí úroveň vzdělání bylo důležitou základnou národní emancipace, jejich organizace pomáhali budovat moderní národ. Bude tedy určitě zajímavé podívat se na jejich roli v samostatném státě. Jejich činnost bych rád sledoval vzhledem k reformním snahám, které v různé intenzitě provázely republiku po celou dobu její existence. Jelikož si uvědomuji velkou šíři tématu, rád bych se soustředil na některé vybrané okruhy problémů - požadavek na vysokoškolské vzdělání učitelů národních škol, možnosti koordinovaného postupu mezi spolky a Příhodovskou reformu. Všechny tři okruhy spojuje motiv národní školy. Z toho důvodu se nebudu věnovat tématům, které by rovněž mohly být do problematiky zahrnuty (reforma školské správy, reforma vzdělávání středoškolských, pokusné školy ve dvacátých letech apod.). Ve své práci bych chtěl vysvětlit kořeny ze kterých pramenily postoje nejdůležitějších spolků, jejich organizaci, rozvrstvení a úlohu kterou hráli ve sledovaných reformních pokusech.cs_CZ
uk.abstract.enMy Diploma Paper is concerned with the Teacher s Organizations and their Function in reformative Efforts from 1918 till 1938. This Paper speaks about structure and ideas of the teacher s Organizations. The Work focus on some themes namely: Reform of teacher s education, possibilities of cooperation among Teacher s Associations and so- called "Příhodovskou" reform. The Paper treats of the situation in the German language area and in Slovakia and also of course in Czech Associations.The Work is based on analysis of press from 1918 till 1938, which provide the presentable summary about ideas and positions of the most important Teacher s Organizations.The Diploma Paper pointed to the fundamental importance of Teacher s Organization for reformative Efforts in Czechoslovakia. The Teacher s Associations were big Organizations with wide activities (such as: social, promotive, educational, tutorial) and they substituted for the role of country (f.e. the Foundation of privat university). The weak point was variety of corporative interest, which didnt make possible to collective cooperation.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990012196170106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV