Pojmotvorný proces v prostředí čtverečkovaného papíru
Concept building process in the environment of Grid paper
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21001Identifikátory
SIS: 74090
Kolekce
- Kvalifikační práce [19160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hejný, Milan
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
22. 5. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Má diplomová práce je zaměřena na geometrická prostředí geoboardu, tečkovaného papíru, čtverečkovaného papíru a trojúhelníkového papíru. Nejdříve zkouším experiment sama na sobě, objevuji Pickovu formuli pro trojúhelníkový papír. Následně na svůj postup aplikuji hladiny poznávacího procesu. Tím si chci projít stejným procesem, kterým procházejí děti v procesu učení a objevování. V další části se zabývám tím, jak těmito prostředími mohu napomoci dojít k očekávaným výstupům z RVP a jak jsou tato prostředí uchopena v učebnicích. Poslední částí jsou experimenty v těchto geometrických prostředích s dětmi.
My diploma work focuses on geometrical environments geoboard, dotted paper, grid paper and triangular paper together. At first, I try to apply this experiment on myself, thus I discover the Pick's formula for a triangular paper. Consequently I apply different levels of a cognitive process on my procedure. By doing this I am trying to go through the same process the children experience during the experiments. My next part deals with a problem of how such aspects could be used in order to get the expected outputs from "RVP" and how these aspects are understood in textbooks. The last part contains the actual experiments with children in the geometrical backgrounds described above.