Prostředí Krokování jako nástroj rozvoje žákova porozumění číslu a aditivním operacím
Environment Walk as a tool for the development of pupil's understanding of number and aditive operations
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21003Identifikátory
SIS: 74088
Kolekce
- Kvalifikační práce [19160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kloboučková, Jaroslava
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
22. 5. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
V diplomové práci je využito prostředí Krokování jako nástroj, jímž lze budovat porozumění číslu jako operátoru i jako adrese a číselným operacím sčítání a odčítání. V přípravné části je podrobně popsáno prostředí Krokování i jeho sesterské prostředí Schody. V experimentální části jsou uvedeny 4 experimenty realizované se žáky 1., 2. a 4. ročníku prvního stupně ZŠ z uvedeného prostředí. Je provedena jejich analýza, ve které je odhalena a popsána řada kognitivních a interaktivních jevů.
In this thesis the environment of the Walk is used as the instrument that can help you to understand a number as a operator or an address and to make sense of arithmetical operations such as algebraic addition and substraction too. The preparatory part details the environment of the Stepping and its affiliated environment of Stairs. In the experimental part are presented 4 experiments that were realized with children from the mentioned environmet of first, second and fourth forms of the first-degree of the elementary school. In the analysis is disclosed and described a spectrum of congnitive and interactive effects.