Šikana z pohledu učitele primární školy
Chicane from the Point of View of the Elementary School Teachers
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21012Identifikátory
SIS: 72011
Kolekce
- Kvalifikační práce [19160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zvírotský, Michal
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
21. 5. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Cílem práce je zmapovat problematiku šikany mezi dětmi z pohledu učitele a vytvořit databanku preventivních aktivit, které pomáhají šikaně předcházet. Diplomová práce popisuje protagonisty šikany, vztahy ve třídě a způsoby diagnostiky. Dál je věnována kompetencím učitele, které mohou působit preventivně. Metodou dotazníkového šetření byly zmapovány zkušenosti učitelů s šikanou mezi dětmi. Z jejich odpovědí byla sestavena databanka preventivních aktivit. Některé aktivity byly ověřeny pedagogickým experimentem. Z výsledků plyne, že učitelé se již problematikou šikany zabývají a snaží se ji předcházet. Preventivní aktivity jsou efektivní především při dlouhodobém a intenzivním využívání. Klíčová slova: šikana mezi dětmi, preventivní aktivity, zkušenosti učitelů s šikanováním mezi dětmi
The objektive of my work is record detailed information about chicane among children on the part of teacher and create preventive precautions databank. It should help against chicana. The thesis describes protagonists of chicana, class-relations and methods for diagnostics. It is also interested in teacher's competences that can influence preventively. Method of questionnare survey were described teacher's experiences in chicane among children. In agreement with their answers was created preventive precautions databank. Some activities were verified by pedagogic experiment. My results show that teachers already concern about problems of chicana and try to be preventing. Preventive activities are effective above all in case of longterm and intensive usage. Key words: chicane among children, preventive activities, teacher's experience in chicane among children