dc.contributor.advisor | Hejlová, Helena | |
dc.creator | Peissová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2017-04-18T12:29:02Z | |
dc.date.available | 2017-04-18T12:29:02Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/21047 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce je zaměřena na úroveň, míru multikulturní vzdělávání žáků na 1.stupni základních škol. Teoretická část vymezuje pojem multikulturní výchova a pojmy důležité pro její hlubší pochopení. Definuje multikulturní výchovu ke vztahu k žákům, učitelům a škole. Praktická část je zpracována na základě dotazníkového šetření, které proběhlo ve čtyřech základních školách a zjišťovalo úroveň multikulturní vědomí žáků a míru jejich vztahů k žákům z odlišné kultury. Práce obsahuje též dotazníkové šetření učitelů 1.stupně, týkající se jejich přístupu k multikulturnímu vzdělávání a zkušeností s žáky z odlišných kultur. Předkládaná práce přibližuje skutečný stav multikulturního vzdělávání na vybraných základních školách. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis is focused on level and degree of multicultural education primary educated pupils. Its the theoretical part specifies a conception of multicultural education and terms important for closer insight of these. The part also defining education inrelation to pupils, teachers and school. The practical part is elaborated on the basis of the questionnaire designated for for Primary schools. It finds out the level of multicultural awareness of pupils and quality of their relations to pupils from a different culture. This part either contains the questionnaire survey of Primary teachers. It is concerned with teacher's approach to multicultural education and experiances with pupils from a different culture. This work makes closer view of the real state of multicultural education at selected schools. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Multikulturní prostředí na primární škole | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-05-21 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 70675 | |
dc.title.translated | Multicultural education primary educated pupils | en_US |
dc.contributor.referee | Kargerová, Jana | |
dc.identifier.aleph | 001136839 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce je zaměřena na úroveň, míru multikulturní vzdělávání žáků na 1.stupni základních škol. Teoretická část vymezuje pojem multikulturní výchova a pojmy důležité pro její hlubší pochopení. Definuje multikulturní výchovu ke vztahu k žákům, učitelům a škole. Praktická část je zpracována na základě dotazníkového šetření, které proběhlo ve čtyřech základních školách a zjišťovalo úroveň multikulturní vědomí žáků a míru jejich vztahů k žákům z odlišné kultury. Práce obsahuje též dotazníkové šetření učitelů 1.stupně, týkající se jejich přístupu k multikulturnímu vzdělávání a zkušeností s žáky z odlišných kultur. Předkládaná práce přibližuje skutečný stav multikulturního vzdělávání na vybraných základních školách. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis is focused on level and degree of multicultural education primary educated pupils. Its the theoretical part specifies a conception of multicultural education and terms important for closer insight of these. The part also defining education inrelation to pupils, teachers and school. The practical part is elaborated on the basis of the questionnaire designated for for Primary schools. It finds out the level of multicultural awareness of pupils and quality of their relations to pupils from a different culture. This part either contains the questionnaire survey of Primary teachers. It is concerned with teacher's approach to multicultural education and experiances with pupils from a different culture. This work makes closer view of the real state of multicultural education at selected schools. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011368390106986 | |