Kooperativní způsob výuky z hlediska podpory sociálního učení žáka
Co-operation way of teaching as a support of a pupil's social learning
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21067Identifikátory
SIS: 70743
Kolekce
- Kvalifikační práce [19160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tomková, Anna
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
21. 5. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Diplomová práce zpracovává téma Kooperativní způsob výuky z hlediska podpory sociálního učení žáka. Obsahuje část teoretickou a část praktickou. Teoretická část pojednává o otázkách kooperativního vyučování celkově, přináší přehled o ostatních vyučovacích typech. Přibližuje kooperaci a kooperativní výučování, možnosti a úskalí zavádění kooperace do výuky. Seznamuje nás s kooperativními a sociálními dovednostmi. Aby kooperační výuka byla efektivní, uvádí základní elementy pro její fungování. Praktická část se zajímá o zkušenosti učitelů s kooperativním způsobem výuky. Zkoumá, proč učitelé využívají kooperaci nebo naopak, proč ji do výuky nezařazují. Dále se dotazuje dětí, jak se jim pracuje ve skupině a jak se jim tato práce líbí nebo nelíbí.
This diploma thesis covers a theme Co-operative way of teaching as a support of a pupil's social learning. The diploma paper consists of a theoretical and a practical part. It deals with the issue of co-operative teaching as a whole, gives an overview of the other teaching variants. It shows the possitive and negative aspeckts of this way of teaching. It quotes the co-operative and social skills and shows the basic elements for the operation of the co-operation. The practical part focus on teacher's experiences with the co-operation. It explores the use of the co-coperation. It asks children about their experiences and popularity of this issue.