Sociální rozvoj žáků ve třídě
Social development of pupils in class
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21074Identifikátory
SIS: 70728
Kolekce
- Kvalifikační práce [19160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Linková, Marie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
19. 5. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Práce je zaměřena na sociální rozvoj žáků ve třídě na 1.stupni základní školy. Teoretická část se opírá o aktuální a inspirativní zdroje danému tématu, obsahuje charakteristiku žáka mladšího školního věku, jeho vývoj z hlediska sociálních kompetencí, význam školy, teorii školní třídy jako sociální skupiny, chování jejích členů a hierarchie sociálních rolí v tomto prostředí. Dále jsou uvedeny nástroje, které mohou učiteli pomoci vytvářet respektující prostředí i pro méně oblíbené žáky. Praktická část tyto nástroje ověřuje v praxi v rámci jedné třídy. Annotation
This work is focused on a social development of pupils at primary school. The theoretical part is based on contemporary and inspiring literature studying the diploma topic, contains features of primary pupils, their development of social competencies, the role of school, theory of class as a social group, behaviour of its members and hierarchy of social roles in such a background. There are also methodical instruments which can help working on respectful atmosphere to the teacher for less popular pupils, too.