Idoly a idály mládeže v médiích
The youth's idols and ideals in the media
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21358Identifikátory
SIS: 76751
Kolekce
- Kvalifikační práce [23802]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Valenta, Josef
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
23. 9. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce "Idoly a ideály mládeže v médiích" se zabývá problematikou vlivu mediálního působení na mládež. První polovina teoretické části je obecným úvodem do problematiky mediálního vlivu. Následuje rozbor současné mediální situace ve vztahu k mládeži, psychologické aspekty vztahu média-mládež a zvláštní zřetel je věnován mechanismu působení reklamy a celebrit na mládež. Okrajově je zmíněna též problematika televizního násilí. V empirické části je poté formou dotazníkového šetření zkoumáno, jak studenti prvních ročníků čtyřletého všeobecného gymnázia a studenti prvních ročníků výučních oborů s maturitou vnímají vliv celebrit a reklamy na sebe a své vrstevníky.
The thesis "The Youth's ldols and ldeals in the Media" investigates media' s influence on young people. The theoretical section presents a general introduction into the issue ofmedia's influence followed by an analysis ofthe present media situation in relation to young people and psychological aspects of the media-youth relation. A particular attention is given to the workings of advertising industry's and celebrities' influence on young people. Violence on television is also briefly considered. Based on a questionnaire research, the empirical part of the paper examines how first-year students of the Czech 4-year university-preparatory schools and the Czech apprentice vocational schools perceive the influence of celebrities and advertising on their peers.